Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica. Una persona.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
La Jerusalem de David: esplanada, i restes de la ciutat antiga
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Vivim-la amb el sacerdot
Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica. Una persona.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
PREGÀRIA.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica Som davant d’un salm de confiança individual, amb elements de súplica. Una persona que s’ha refugiat en el temple de Jerusalem, confia plenament que el Senyor el declararà innocent. Té dues parts (1-6; 7-13) i una conclusió (v. 14). ► La primera (vv. 1-6) expressa la confiança absoluta que el salmista posa en el Senyor. El fidel, per a expressar els seus sentiments, se serveix d’imatges de caire militar. Per a ell, el Senyor és com una fortalesa que ningú no aconsegueix destruir (v. 1). Encara que els seus enemics siguin tan nombrosos com un exèrcit i li declarin la guerra, ell continuarà confiant en Déu (v. 3). Els adversaris són comparats també als animals salvatges que roseguen i devoren la carn de les persones (v. 2). El salmista manifesta el seu desig d’habitar per sempre més en el temple, que rep els noms de “casa del Senyor” (v. 4), “recer”, “roca” (v. 5). ► La segona part (vv. 7-13) és una súplica nascuda de la confiança. Els verbs en imperatiu o optatiu (“escolteu”, “compadiu-vos”, “no us amagueu”, “no sigueu sever”, “ no em deixeu abandonat”, etc.) demostren que som davant una súplica individual... ► La conclusió és una invitació a la confiança: “Espera en el Senyor! Sigues valent! Que el teu cor no defalleixi. Espera en el Senyor!” (v. 14). Segurament deu ser un sacerdot qui parla adreçant-se al fidel, reforçant la idea que Déu li farà justícia sense tardar.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Compost potser en dues etapes. En el seu estat actual, crida l’atenció l’admirable ritme de sentiments: - Afirmació del credo “Déu és salvació”. - Matís: aquesta salvació comporta una participació de l’home, un combat. - El coratge prové d’una font: la pregària. - I la vida amb els seus combats segueix el seu curs, ansiosa. - Però tot culmina de nou en una certesa, recolzada en Déu. 2. AMB JESÚS Una vegada més, descobrim que Jesús recità aquest salm. Heus ací algunes al·lusions commovedores: “Els malvats s’acosten per destrossar la meva carn...” La flagel·lació, la passió... “Falsos testimonis s’aixecaren contra mi...”(Mt 26,59)... “No sabíeu que jo havia d’estar a casa del meu Pare?” (Lc 2,49). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Una de les actituds espirituals que el món modern necessita més urgentment és l’esperança. Tenir confiança. Donar confiança. Tenir fe en l’èxit. Lluitar per això. L’esperança no és una virtut lenitiva i fàcil: és una actitud valenta i forta. No és només una virtut “humana”, sinó un “do de l’Esperit”, una virtut teologal que es fonamenta en la pregària, en el desig d’intimitat amb Déu... “L’única cosa que cerco”. És veritat això?

El Senyor m'il·lumina i em salva, que protegeix la meva vida, ¿qui em pot fer por? El Senyor és el mur que protegeix la meva vida, ¿Qui em pot esfereir?

Quan m’envesteixen homes malvats per devorar les meves carns, són ells, els enemics, els meus rivals, els qui ensopeguen i cauen. Ni que acampés contra mi tot un exèrcit, el meu cor no temeria; per més que em declaressin la guerra, jo em sentiria confiat.

Una cosa he demanat al Senyor, i la desitjo amb tota l’ànima: poder viure a la casa del Senyor tots els dies de la vida, per fruir-hi de l’estima del Senyor i vetllar pel seu temple. Ell m’amaga al seu costat, en dies de desgràcia; m’encobreix dintre el recer de casa seva, m’encamina a la roca inaccessible.

Ara, doncs, s’aixeca el meu cap sobre els enemics que m’envolten. A casa d’ell ofereixo sacrificis, ofereixo aclamacions, himnes i càntics en honor del Senyor. Escolteu el meu clam, Senyor, compadiu-vos de mi, responeu-me.

De part vostra, el cor em diu: «Busqueu la meva presència.» Arribar davant vostre és el que vull; Senyor, no us amagueu. No sigueu sever fins a rebutjar el vostre servent, vós que sou el meu ajut. No em deixeu abandonat, Déu meu, Salvador meu.

Si mai m’abandonessin pare i mare, el Senyor em recolliria. Ensenyeu-me, Senyor, la vostra ruta, conduïu-me per camins planers. Penseu que tinc enemics,

no em deixeu a mercè d’ells. Es presenten falsos testimonis urgint la meva condemna. N’estic cert, fruiré en aquesta vida de la bondat que em té el Senyor. Espera en el Senyor! Sigues valent! Que el teu cor no defalleixi.

CERCO EL VOSTRE ROSTRE Aquest és el desig de la meva vida que recull i resumeix tots els meus desigs: contemplar el vostre rostre. Paraules atrevides que jo no hauria gosat pas pronunciar si no me les haguéssiu donades vós mateix. En altres temps, ningú no podia veure el vostre rostre i continuar vivint. Ara us traieu el vel i descobriu la vostra presència. I un cop sé això, ¿què més puc fer la resta dels meus dies, sinó cercar aquest rostre i desitjar aquesta presència? “De part vostra, el cor em diu: «Busqueu la meva presència.» Arribar davant vostre és el que vull; Senyor, no us amagueu”. Sé moltes coses de vós; fins i tot vaig arribar a creure que en tenia prou amb el que sabia, i que això era tot el que jo podia donar de mi enmig de la foscor d’aquesta existència transitòria. Ara, però, sé que puc aspirar a molt més, perquè vós m’ho dieu i em crideu i em convideu. I ho desitjo amb tota la meva ànima. Arribar davant vostre és el que vull. Tinc ciència, però vull experiència. “Espera en el Senyor! Sigues valent! Que el teu cor no defalleixi. Espera en el Senyor!”.

Senyor, Déu nostre, força dels qui en Vós esperen. Vós, que no lliuràreu per sempre el vostre Fill a l’acarnissament dels seus adversaris, sinó que l’escoltàreu quan us cridà i li concedíreu de gaudir de la felicitat en el país de la vida, no ens amagueu tampoc a nosaltres el vostre rostre i feu que els qui us hem invocat quan ens trobàvem envoltats de perill, puguem gaudir de la vostra felicitat, pels segles dels segles. Amén.