Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ IES CARCER Curs Curs PROGRAMA D’ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL PROFESSIONAL 4t ESO.
Advertisements

XERRADA Orientació acadèmica i professional
La Formació Professional
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 4t d’ESO
EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
SES DOSRIUS curs 2009/10 AJUDAR A DECIDIR RECURSOS PER A LES FAMÍLIES
Tema 4: L’inici del cicle comptable
Validació de l’experiència laboral
i el que no es pot avaluar
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Estudi per a la identificació de
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
Pqpi programes de qualificació professional inicial.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
La Direcció queda habilitada per:
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Validació de l’experiència laboral
Presentació BATXILLERAT
La formació professional, una opció de futur i amb futur
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Màster
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Validació de l’experiència laboral
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Préstec Total Universitari
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Elaboració de Plans Individualitzats
Consum per substàncies per any (últim mes)
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Validació de l’experiència laboral
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Manteniment calendari d'exàmens
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Transcripción de la presentación:

Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis Anàlisi d’indicadors sobre èxit i abandonament en els PQPI i en els CFGM Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis Miquel Oliver Tomeu Mut Antoni Bauzà

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Indicador : relació percentual entre el nombre d’alumnes que finalitzen aquest ensenyament respecte el nombre dels que el començaren el curs anterior. Per al seu càlcul podem recórrer a dos procediments: 1.- Obtenir el nombre d’alumnes matriculats el primer curs i compa-rar-lo amb el nombre d’alumnes que titulen el curs següent. Relació percentual (1) = alumnes finalitzen x 100 alumnes matriculats a 1r curs 2.- Comparar les taxes brutes d’accés d’un curs acadèmic amb les taxes brutes de finalització/graduació de l’any següent. Relació percentual (2) = taxa bruta finalització x 100 taxa bruta accés

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR OBTENIR EL NOMBRE D’ALUMNES MATRICULATS EL PRIMER CURS I COMPARAR-LO AMB EL NOMBRE D’ALUMNES QUE TITULEN EL CURS SEGÜENT. Per calcular aquesta relació percentual entre l’alumnat que comença un curs escolar i els que finalitzen el curs següent, cal disposar de: El nombre d’alumnes que cursen el 1r any del programa PQPI. El nombre d’alumnes matriculats al 1r any del Cicle Formatiu de Grau Mitja -CFGM de Règim general, Règim especial i a Distància) El nombre d’alumnes que finalitzen els mòduls obligatoris del PQPI a cada curs escolar – certificat de professionalitat de nivell 1- El nombre d’alumnes que finalitzen els mòduls voluntaris del PQPI a cada curs escolar – graduat en educació secundària- El nombre d’alumnes que obtenen el títol de tècnic en finalitzar un CFGM

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Avantatges d’utilitzar aquest procediment Simplicitat del seu càlcul Inconvenients En el cas del CFGM només disposam de l’alumnat matriculat el 1r any dels Cicles Formatius de Règim General, no disposam de dades estadístiques de l’alumnat matriculat al 1r curs de la FP a Distància ni als de Règim Especial d’Arts Plàstiques ni d' Ensenyaments Esportius. Als PQPI, la diversitat de programes (aules professionals a centres, tallers professionals, tallers específics) i el fet que uns alumnes sols cursen mòduls obligatòris i que la durada varia segons la Comunitat Autònoma, dificulta obtenir una data fiable i la comparació entre diferents Comunitats. No podem garantir que tots els alumnes hagin abandonat perquè n’hi ha que repeteixen, d’altres que cursen només algunes assignatures o d’altres situacions d’alumnes que, sense abandonar els estudis, tarden més de dos cursos en finalitzar-los (1) Aquest efecte queda en part compensat perquè entre els que titulen el curs següent també hi ha alumnes que es matricularen en cursos anteriors al curs passat, que utilitzam com a element de comparació

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas.html Estadística de las Enseñanzas no universitarias. Subdirección General de Estadística y Estudios del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Fonts utilitzades :   Per obtenir la matricula dels alumnes de PQPI ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS. ALUMNADO MATRICULADO. SERIES http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/no-universitaria/alumnado/matriculado.html Per obtenir la matricula dels alumnes que cursen el 1r curs del CFGM ALUMNADO MATRICULADO. RESULTADOS DETALLADOS CURSO...

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Fonts utilitzades :   Per obtenir l’alumnat que finalitza els mòduls obligatoris de PQPI ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS. ALUMNADO. RESULTADOS ACADÉMICOS http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/no-universitaria/alumnado/resultados/ Per obtenir l’alumnat que finalitza moduls voluntaris de PQPI -titulació d’ESO- Per obtenir el nombre d’alumnat que titula al final del CFGM en diferents cursos ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS. ALUMNADO. RESULTADOS ACADÉMICOS. SERIES http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/no-universitaria/alumnado/resultados/series.html

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR COMPARAR LES TAXES BRUTES D'ACCÉS D'UN ANY AMB LES TAXES BRUTES DE FINALITZACIÓ DE L'ANY SEGÜENT EN AQUEST ENSENYAMENT Per calcular la relació percentual entre els que comencen un curs escolar i els que finalitzen el curs següent, cal disposar de: Taxa bruta d’accés: relació entre l’alumnat nou inscrit, sense considerar la seva edat, i el total de la població de l’”edat teòrica” d’accés a aquesta ensenyança (en el cas dels PQPI i CFGM, 16 anys) Taxa bruta de titulació o de graduació: relació entre l’alumnat que el finalitza, sense considerar la seva edat, i el total de la població de l’”edat teòrica” d’inici al darrer curs d’aquesta ensenyança (en el cas dels PQPI i CFGM, 17 anys)

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Avantatges d’utilitzar aquest procediment El fet d'utilitzar les taxes brutes minimitza en part l'efecte de la repetició (perquè inclou en el numerador de les taxes els alumnes de qualsevol edat respecte els de l'edat teòrica de començament o de finalització dels estudis) Les taxes d’accés inclouen l’alumnat matriculat al 1r curs del cicle dels CFGM de Regim General, a la FP a Distància i els dels de Règim Especial d’Arts Plàstiques i d' Ensenyaments Esportius. Inconvenients Es de suposar que la població que va començar el curs anterior i la que va acabar el curs posterior (encara que tenien un any més perquè ha passat un curs acadèmic eren la mateixa " quintada”) no pot variar gaire però hi pot haver lleugeres variacions en les estimacions de població que proporciona l’INE utilitzades com a denominador per calcular les taxes.

METODOLOGIA PROPOSADA PER AL CÀLCUL DE L’INDICADOR Fonts utilitzades :  Pel càlcul de les taxes brutes d’accés als PQPI i als CFGM Anuari LAS CIFRAS DE LA EDUCACIÓN EN ESPAÑA. ESTADÍSTICAS E INDICADORES. http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/indicadores-publicaciones-sintesis/cifras-educacion-espana.html - Las transiciones y los resultados educativos- Pel càlcul de les taxes brutes de població que acaba els mòduls obligatoris PQPI. http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/indicadores-publicaciones-sintesis/cifras-educacion-espana.html Pel càlcul de les taxes brutes de titulació o graduació a PQPI i a CFGM ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS. ALUMNADO. RESULTADOS ACADÉMICOS. SERIES http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/estadisticas/educacion/no-universitaria/alumnado/resultados/series.html

L’ABANDONAMENT A LES ILLES

Obtingut fent servir el 1r procediment – Nombre d’alumnes-

Obtingut fent servir el 2n procediment – taxes-

Obtingut fent servir el 1r procediment

Obtingut fent servir el 2n procediment – taxes-

Obtingut fent servir el 2n procediment – taxes-

Obtingut fent servir el 2n procediment – taxes-

Gràcies per la seva atenció