DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
Campus Virtual.
Campus Virtual.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PASAPALABRA DIABETIS A Z B Y C X D W E V F U G T H S I R J Q P K L O Ñ
IX Trobada d’Estudiosos de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
DISSENY D’UN SENSOR DE DADES MITJANÇANT BLUETOOTH
Recordem què vol dir ser adolescent
DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
VIII Trobada d’Estudiosos de Sant Llorenç del Munti i l’Obac
TÍTOL DEL TREBALL OBJECTIUS MÈTODES RESULTATS CONCLUSIONS REFERÈNCIES
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
Viatge a l’interior de la matèria.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
IX Trobada d'Estudiosos del Montseny
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Benvinguts a: FARMACÉUTICO.
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Els sous de les dones a CATALUNYA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Publicitat i balanç de pèrdues i guanys de BMW
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
d'ensenyança-aprenentatge
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
IV Trobada d'Estudiosos del Foix
Títol de la presentació
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
CONCURS.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
SCIENCE OF SYNTHESIS.
LES CURES D’INFERMERIA SÓN CLAU EN
Revisión bibliográfica sobre efectividad, complicaciones, satisfacción de los usuarios y profesionales en la cateterización periférica ecoguiada en relación.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
VII Trobada d’Estudiosos del Garraf i Olèrdola
Coneixements i idees previs
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Tindrem prou energia?.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Màster d’Aplicacions Multimèdia
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Quin paper ens toca a cadascú? Consell Assessor de Tractaments Farmacològics d’Alta Complexitat (CATFAC) Agencies avaluadores i reguladores RECERCA.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB DISCAPACITATS VISUALS UCD: Barcelona-Sud Professors associats : Montse Masip Dolors Soy   Autors: Ignasi Azagra Boronat Blanca Balañà García-Vela Sergio Cano Olivar Sandra Codony Gisbert Guillem de Vicente López Yolanda Fernández Cladera Judit Font Freixa Carlota Varón Galcerá

PERQUÈ? Treball Associació de pacients Què podem aportar INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS PERQUÈ? Treball Associació de pacients Què podem aportar Com a farmacèutics?

introducció Punts: caràcters (lletres, números, símbols...) PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS introducció El braille i els medicaments Punts: caràcters (lletres, números, símbols...) Medicaments que l’usuari pugui tenir accés directe a les OF o SFH. Excepció: administració personal sanitari (vacunes, injectables, etc.) Nom complet del medicament. DOE/DCI+Marca o nom del titular o fabricant, dosi (amb unitats) i forma farmacèutica.

objectius Conèixer què utilitzen els invidents per manejar PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS objectius Conèixer què utilitzen els invidents per manejar la seva medicació i quins problemes tenen. 6 pacients 5 1 2 OF Fer conèixer que el col·lectiu amb discapacitat visual podria tenir problemes amb el maneig de la medicació i que el farmacèutic s’hi pot implicar. Comunicar als farmacèutics com poden ajudar a les persones invidents a millorar el maneig de la medicació

A oficines de farmàcia… PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 1. ENTREVISTES A pacients... preguntes Edat 46-85 Sexe 4 homes; 2 dones Invidència P/T 2P i 4T Pren algun medicament de forma crònica? Quin/s? Quantes vegades al dia? Problemes amb la correcta identificació, dosificació i/o administració? Com ho fa per diferenciar entre els diferents medicaments que pren? A oficines de farmàcia… Pacients/dia 20% pacients

1. ENTREVISTES resultats Braille Caixes Forma embolcall PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 1. ENTREVISTES resultats Braille Caixes Forma embolcall Forma comprimit Lupa Mòbil Fromes sòlides preferibles. Evitar líquides i mesures Rutines establertes i difícils de canviar Són pacients autònoms. Cap reconeix problemes per prendre la medicació La caducitat dels medicaments és un problema!

1. ENTREVISTES VISUALS (vp) TÀCTILS-VISUALS auditives Apps mòbil PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 1. ENTREVISTES recerca VISUALS (vp) TÀCTILS-VISUALS auditives Apps mòbil Medicamento accesible plus® Digit eyes® jaws® finereader®

I l’spd? No el fabriquen actualment Increment de cost PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS I l’spd? No el fabriquen actualment Increment de cost Col·lectiu reduït Rutines molt establertes

2. vídeo PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 2. vídeo

3. tríptic PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 3. tríptic

3. tríptic PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS 3. tríptic

PERQUÈ? INTRODUCCIÓ objectius ENTREVISTES VÍDEO TRÍPTIC CONCLUSIONS conclusions La majoria d’invidents són molt autònoms. El farmacèutic pot incidir més en aquells casos que són inicials, facilitant eines i dispositius per millorar la identificació i administració de medicaments. Cal tractar a aquests pacients igual que a qualsevol persona. S’han d’evitar situacions incòmodes i explicar les coses amb detall. En general els farmacèutics no tenen coneixements de les possibles opcions que existeixen per millorar el maneig de la seva medicació. La indentificació de la data de caducitat és un problema greu pels invidents, podent causar problemes de seguretat.

DESCOBRINT EL PAPER DEL FARMACÈUTIC EN PERSONES AMB DISCAPACITATS VISUALS UCD: Barcelona-Sud Professors associats : Montse Masip Dolors Soy   Autors: Ignasi Azagra Boronat Blanca Balañà García-Vela Sergio Cano Olivar Sandra Codony Gisbert Guillem de Vicente López Yolanda Fernández Cladera Judit Font Freixa Carlota Varón Galcerá