Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Advertisements

Diapositiva de presentació
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
BENVINGUTS I BENVINGUDES
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Estudi per a la identificació de
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Les bones pràctiques per a la educació en família
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Edició 2017 Reunió amb famílies.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Lourdes Pérez Pérez 20 de maig de 2011 CRP Vallès Oriental
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Currículum Educació Infantil
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol Inspecció d’educació. Adaptació al 1r cicle d’EI. M. Dolors Serra

Referents normatius Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació. Títol I, Capítol 1, Art. 12, 13, 14, 15. Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil i els requisits dels centres. Decret 101/2010, de 3 d’agost, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del 1r cicle d’Educació Infantil. Ordre EDU/484/2009, de 2 de novembre, pel que fa al segon cicle de l’educació infantil

Decret 101/2010 Pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del 1r cicle d’Educació Infantil.

Principis L‘educació infantil és l’etapa educativa i voluntària que s’imparteix als infants de zero a sis anys. S’organitza mitjançant una educació inclusiva i coeducadora. Té vital importància la detecció precoç , la intervenció en les dificultats de desenvolupament,tan bon punt es detectin, i a la cooperació entre centre i família. El català s’ha d’utilitzar normalment com a llengua vehicular i d’aprenentatge. L’acció educativa ha d’integrar les diverses experiència dels infants, el seu desenvolupament i l’adaptació al seu ritme evolutiu. Coordinació amb el segon cicle d’EI sempre que sigui possible.

Finalitat La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament: Emocional i afectiu Físic i motor Social cognitiu Proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge.

Elements del currículum ELS 8 OBJECTIUS LES 3 ÀREES I ELS CONTINGUTS D’AQUESTES ÀREES CONTIBUEIXEN A DESENVOLUPAR LES CAPACITATS Les 9 capacitats parteixen de 4 eixos: Aquestes capacitats s’han d’assolir al finalitzar el 2n cicle d’EI

EIXOS A L’EDUCACIÓ INFANTIL Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma Aprendre a pensar i a comunicar Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa Aprendre a conviure i habitar el món 9CAPACITATS

Competències bàsiques Relació entre capacitats i competències INFANTIL PRIMÀRIA Ser i actuar Personals Pensar i comunicar Comunicatives Competències bàsiques Capacitats Descobrir Metodològiques Conviure Convivencials Desenvolupament integral

Aprendre a ser i a actuar Elements del currículum CAPACITATS EIX 1 Aprendre a ser i a actuar de forma cada vegada més autònoma CAPACITATS EIX 2 Aprendre a pensar i a comunicar OBJECTIUS ÀREES: 1. Descoberta d’un mateix i dels altres 2. Descoberta de l’entorn 3. Comunicació i llenguatges Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa CAPACITATS EIX 3 Aprendre a conviure i a habitar el món CAPACITATS EIX 4 Des d’aquesta diapositiva, s’enllaça (si és vol) a 1) a diapositives sobre les 4 capacitats o eixos. Cal fer clic damut el botó vermell. Des de les diapositives que parlen de les capacitats, trobareu un botó de retorn a aquesta diapositiva. 2) Clicant sobre el botó taronja, anireu a les 10 diapositives que il·lustren els 10 objectius. També trobareu un botó de retorn a aquesta diapositiva. Sinó voleu enllaçar amb CAPACITATS i OBJECTIUS, cal clicar al CENTRE de la diapositiva

DESCOBERTA DESCOBERTA D’UN MATEIX DE L’ENTORN I DELS ALTRES Ensenyament- aprenentatge globalitzat CAPACITATS EIX 1 Aprendre a ser i a actuar de forma cada vegada més autònoma CAPACITATS EIX 2 Aprendre a pensar i a comunicar DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES DESCOBERTA DE L’ENTORN COMUNICACIÓ I LLENGUATGES Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa CAPACITATS EIX 3 Aprendre a conviure i a habitar el món CAPACITATS EIX 4 Article 7 7.1 Les àrees de coneixement i experiència són: Descoberta d’un mateix i dels altres. Descoberta de l’entorn. Comunicació i llenguatges. Tant les àrees com els continguts han de tenir un tractament global i interdependent

Relació entre centres i famílies Continuïtat educativa entre el centre i la família. Mecanismes de participació i col·laboració formular una carta de compromís educatiu amb les famílies. Documents generals (Ordre EDU/484/2009) Fitxa de dades bàsiques de l’alumne (hi ha model) Resum d’escolarització de l’alumne (hi ha model) Registre de seguiment (Informació sobre el seguiment i evolució educativa de l’alumnat) I informe final del 1r cicle Garantir com a mínim: a l’inici de l’escolaritat - una entrevista cada curs - una reunió col·lectiva - mecanismes de relació periòdica (agenda, oralment,cartellera...)

Avaluació: Seguiment del desenvolupament de l’infant Conèixer les condicions inicials individuals de cada infant, els progressos i el grau d’assoliment dels objectius. L’observació constant i sistemàtica i la documentació pedagògica són les eines fonamentals. Revisar i millorar les maneres d’ensenyar i les programacions elaborades Verificar la coherència i el grau d’eficàcia del procés d’ensenyament-aprenentatge. Adaptar l’ajut pedagògic a les característiques individuals. L’informe de final de cicle s’ha de trametre als mestres tutors de l’ infant del cicle següent.

Coordinació i treball d’equip Coordinació de l’equip Coordinació amb el 2n cicle d’educació infantil Coordinació amb tots els agents implicats - Elaborar i avaluar les programacions - Fer el seguiment de l’alumnat - Prevenir les dificultats d’aprenentatge - Establir mesures per a la millora

Projecte Educatiu Principis pedagògics i organitzatius, els valors i els objectius. Característiques de l’entorn social, cultural i sociolingüístic. Concreció del currículum Criteris d’inclusió i no discriminació. Criteris per l’atenció a la diversitat de l’alumnat. Criteris metodològics, organitzatius i de seguiment i observació. L’organització de l’horari escolar, mesures per a l’acolliment i l’adaptació dels infants. Els mitjans de relació amb les famílies.

EIX I : Capacitats Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma Coneixement i domini del cos,en el moviment i la coordinació, adonant-se de les seves possibilitats Hàbits bàsics d’autonomia Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional

EIX II: Capacitats Aprendre a pensar i a comunicar Pensar,crear elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques Progressar en la comunicació i l’expressió per mitjà de diversos llenguatges

EIX III: Capacitats Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa Observar i explorar l’entorn i participar en activitats socials i culturals Mostrar iniciativa, identificar els perills i aprendre actuar

EIX IV: Capacitats Aprendre a conviure i habitar el món Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap Conviure en la diversitat per la Aprendre a conviure i habitar el món col·laboració amb el grup i integració social resolució pacífica de conflictes

1. Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manisfestar i expressar les pròpies emocions i sentiments.

2.Establir relacions afectives positives,comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat,iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.

3. Participar amb iniciativa i constància en les activitat quotidianes d’alimentació, repòs, higiene personal , iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals quotidianes i en els espais que li són habituals . 3. Participar amb iniciativa i constància en les activitat quotidianes d’alimentació, repòs, higiene personal , iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals quotidianes i en els espais que li són habituals .

4. Comprendre el llenguatge adult i l’adquisició de noves habilitats motrius,augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià

5. Dominar progressivament el cos i l’adquisició de noves habilitats motrius, augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià

6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrir-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.

7.Projectar les pròpies vivències a través de l’activitat lúdica, i anar-les representant a través d’un incipient joc simbòlic.

8.Iniciar-se en la descoberta i l´ús del llenguatge corporal verbal, matemàtic , musical i plàstic.