SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
L’ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM Dra. Esther Sànchez
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
La comunicació en les relacions socials
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
Recordem què vol dir ser adolescent
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
L’exercici físic i la salut
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
Segon concurs de fotografia
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
El viatge de Primària a Secundària
Jornada Cloenda Esports
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Estudi sobre la salut, estils de vida i condicionants acadèmics dels estudiants de medicina de Catalunya La salut de l´estudiant de medicina Carlos Garcia.
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
Les competències i la coeducació
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
MÉTODE CTAC INTERVENCIONS ASSISTIDES AMB GOSSOS
4. El problema de la moral: eudemonisme
Com preparar una unitat per a l’avaluació
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
SALUT MENTAL.
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
I Jornades de Sexualitat CaMFiC
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Convivència i Mediació Escolar
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
CLAUDIA CARDONA PEREZ 4D
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Transcripción de la presentación:

SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN 20/09/2017 Gemma Deulofeu Psicòloga. Sexòloga DINCAT Teràpia Sexual i de Parella gdeulofeu@dincat.cat gemma.deulofeu@inardi.cat

Sexualitat i Qualitat de Vida -Reproductiva -Relacional: mitjà comunicació, donar i rebre, hhss, identitat vers el grup -Recreativa: plaer, benestar, satisfacció -Adaptativa: forma d’exercir cert control sobre el propi cos i vida

Criteris Perspectiva ètica-salut biogràfica- ètica (professionals mediadors), de salut (riscos i beneficis, capacitat per consentir) legal (dret personalíssim, protecció informació)

Diversitat i suports

Ortopèdia sexual / Estimuladors sexuals Diversitat i suports Especialistes: psiquiatria, neuropsicologia, psicologia, sexologia, infermeria, teràpia ocupacional, assistència personal i/o íntima sexual Ortopèdia sexual / Estimuladors sexuals Espais de lleure i socialització Suport familiar Formació i actituds dels professionals

Mites La satisfacció sexual decreix després de la menopausa. La gent gran no tenen interessos sexuals. No són conscients… Són heterosexuals L’activitat sexual s’afebleix No són atractius sexualment Prendre decisions per ells (“ningú millor que jo sap el que li convé”) No necessiten aprendre i no poden fer-ho Si intervenim, portarà problemes Si tenen interessos... sí ja no toca!

Realitats L’actitud de l’ancià i dels professionals afecta experiències i vivències psicosexuals (erotofòbia, no homosexuals, no fora matrimoni, no onanisme, coitocentrisme). Els canvis fisiològics poden variar qualitativament i quantitativament. Valorar la funcionalitat de la CSI. El nivell socioeconòmic, parella, institucionalització, independència laboral, salut, hàbits tòxics i privacitat sí que alteren l’expressió i conductes. Tenen desig i activitat sexual més enllà dels 65 anys. Necessiten vincles estables, xarxa de relacions socials àmplia, divertir-se, oci…

Actituds dels professionals 1- Obrir una porta a la comunicació sobre qualsevol tema. 2- Informar dels drets a la intimitat i a les relacions. 3- Estimular la cura personal i de relació social. 4- No assumir l’heterosexualitat. 5- Evitar paternalismes. 6- Respondre a les CSI de forma professional, amb dignitat. 7- No sedar davant CSI com a primera i única intervenció (reconduir). 8- La dependència sobre les AVD no altera el desig però sí expressió física.