PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Les competències i la coeducació
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
El disseny curricular d’educació primària
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Formació per als equips directius d’educació secundària
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
El Pla de formació del centre
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1

PROPOSTA PEDAGÒGICA Document on es recullen de manera detallada les intencions educatives del centre i la manera com abordar-les Segons normativa article 5 Reial decret 1630/2006: Tots els centres han d’elaborar una proposta pedagògica com a concreció del currículum o dels continguts educatius La proposta pedagògica estarà inclosa en el PEC

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE NIVELLS DE CONCRECIÓ CURRÍCULUM primer nivell de concreció 2n nivell de concreció PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE PROPOSTA PEDAGÒGICA

ELEMENTS PROPOSTA PEDAGÒGICA Adequació dels objectius generals al context socioeconòmic i cultural i als alumnes QUÈ ? Organització dels continguts. QUAN ? Principis metodològics. COM? Organització espais, temps, i recursos. AMB QUÈ? Atenció diversitat. COM ATENDRE nee? Col·laboració amb les famílies. COM PROMOURE? Criteris d’avaluació. QUAN COM i PER QUÈ?

QUI ELABORA LA PROPOSTA PEDAGÒGICA L’equip educatiu i direcció Estableix criteris i procediments per revisar l’aplicació del document. Ha de partir del que es fa al centre. Ha de ser realista i estar a l’abast de tots els professionals.

CAPACITATS Aptituds i competències per realitzar alguna cosa. Els objectius es poden referir a diversos tipus de capacitats: Motrius: manipular, experimentar, desplaçar-se... Cognitius: raonar, relacionar, comprendre, resoldre,... Emocionals: valorar, gaudir, apreciar... Socials: participar, dialogar, compartir,...

CONTINGUTS TRANSVERSALS Són aquells que no apareixen en cap de les àrees de continguts per ser treballats de manera específica, però que han de ser presents i impregnar tota l’acció educativa. Continguts transversals: Educació per a la pau Educació per al consum Educació per a la igualtat Educació per a la salut Educació ambiental

CATEGORIES DE CONTINGUTS CONCEPTES (SABER) PROCEDIMENTS (SABER FER) ACTITUDS (SABER SER i ESTAR) En aquesta edat són d’especial importància els aspectes procedimentals i actitudinals, l’infant està en procés d’adquisició d’hàbits.

Criteris seqüència continguts Nivell desenvolupament evolutiu de l’infant Criteris de continuïtat i progressió (els adquirits serveixen de base per als nous) Importància dels aspectes procedimentals i actitudinals En el procés d’aprenentatge es tindrà en compte dels continguts conceptuals dels més generals als més detallats o dels més simples als més complexos Presència dels temes transversals

PRINCIPIS METODOLÒGICS Són les decisions metodològiques i organitzatives que emanen del currículum i es concretaran en les programacions. Cal establir una sèrie d’estratègies didàctiques al llarg de tot el cicle per garantir la coherència per aconseguir els objectius. Metodologia de l’etapa: Aprenentatges significatius Perspectiva globalitzada Activitats, experiències i joc. Ambient d’afecte i confiança

ORGANITZACIÓ DELS RECURSOS Organització dels espais: fugir de plantejaments rígits, cal adequar-nos a les situacions educatives: distribució d’aules, espai d’aula, espais comuns. Organització dels temps: horari general del centre, distribució horària,sortides, festes populars,... Organització dels materials: selecció i criteri d’utilització dels materials. Agrupament d’alumnes

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció a les necessitats individuals Atenció als infants amb necessitats educatives especials Decisions: Coordinació dels diferents professionals Adaptació dels recursos Implicació de la família CARÀCTER PREVENTIU I COMPENSDOR DE L’EI

COORDINACIÓ FAMÍLIA -ESCOLA Família primer agent socialitzador i a qui correspon la principal responsabilitat educativa. L’escola ha de col·laborar, cooperar complementar la tasca La unitat de criteris entre família i escola consolida els aprenentatges i els hàbits. Cal establir un sistema de comunicació, col·laboració i participació família/escola: Entrevistes, reunions Intercanvi informació: agendes, plafons, comunicats Informes Participació famíla: festes, activitats, treballs d’aula.

AVALUACIÓ QUÈ S’AVALUA: Procés educatiu Pràctica docent Proposta pedagògica COM S’AVALUA: observació directa i sistemàtica, entrevista, registres QUAN S’AVALUA: Avaluació inicial Avaluació formativa Avaluació sumativa