Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
La unitat temàtica, l’estil i la repetició de la mateixa tornada a intervals regulars (41. 6,12; 42.5) indiquen que els salms 41 i 42 constitueixen.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Aquest breu himne proposa un doble motiu per a lloar Déu: la seva infinita grandesa, que transcendeix tots els límits de l'univers (v. 4), i la seva.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En contraposició amb l'optimisme nacional del salm 121, aquesta ardent súplica reflecteix l'opressió en la qual es trobaven els israelites en tornar.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Aquest salm —designat tradicionalment amb el nom de Miserere— és la súplica penitencial per excel·lència. El salmista és conscient de la seva profunda.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Potser el seu vestit deia allò que la seva ànima volia reflectir…
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Con una gran espontaneidad, el salmista describe su actitud humilde y confiada delante de Dios, fundada en la renuncia a toda “aspiración desmedida”
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“Déu et parla. Descobreix la seva paraula”.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
Con una gran espontaneidad, el salmista describe su actitud humilde y confiada delante de Dios, fundada en la renuncia a toda “aspiración desmedida”
Esplanada de les mesquites (Temple)
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada” (v. 1). Aquesta actitud s’expressa admirablement en la imatge del nen que descansa tranquil a la “falda de la mare” (v. 2). El verset final amplia la perspectiva a tot Israel, per exhortar a tenir aquest mateix esperit d’humilitat i confiança en el Senyor.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquí escoltem un Israel tranquil, que no té cap esperança de grandesa política i en té prou de ser el poble “estimat” de Déu. Arriba a renunciar fins a les “meravelles” del temps de l’Èxode fetes a favor seu. És feliç únicament sentint-se un “nen” estimat. 2. AMB JESÚS El misteri de Nadal ens ha familiaritzat amb la “icona” de la mare i l’infant. Mai no contemplarem prou aquesta imatge. Per més que sigui familiar, quotidiana, universal, mai no és banal, sota qualsevol cel, en totes les races, entre rics i entre pobres. Un nen en braços de la seva mare pot semblar molt natural, ordinari, potser profà. Ara bé, des que el Fill de Déu en persona es va abandonar en braços de Maria, aquesta humil realitat va prendre un caràcter sagrat: una revelació de Déu s’oculta en aquesta icona. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La primera estrofa d’aquest salm, que expressa la pau desitjada, ens convida a ser realistes. La pau és una espècie de conquesta. La tranquil·litat de l’ànima es construeix pel rebuig de l’agitació. Cal renunciar al “cor superb”, a la “mirada ambiciosa”, a les “grans proeses”. Cal renunciar a les preocupacions excessives, als desitjos pertorbadors. Però la “pau de Déu” no neix d’una vida sense preocupacions ni dificultats. Neix sobretot de situacions destructores: una gran decepció, un fracàs, una pèrdua, una malaltia, un dol...

El meu cor no és ambiciós, Senyor; no són altius els meus ulls; visc sense pretensions de grandeses, o de coses massa altes per a mi; em mantinc en una pau tranquil·la, com un nen a la falda de la mare, tot esperant els vostres dons.

Israel espera en el Senyor ara i per tots els segles.

PREGÀRIA DE L'INTEL·LECTUAL Massa paraules, Senyor, massa idees. Fins a la pregària he portat el pes dels meus raonaments, la càrrega irracional de la raó. Tinc el vici del sil·logisme, sóc esclau de la raó i víctima de d'intel·lectualisme. Enterboleixo les meves oracions amb els meus càlculs i afebleixo el fil de les meves peticions amb la xerrameca dels meus discursos. Reconec el meu defecte i vull tornar a la senzillesa i la innocència del nen que encara viu en mi. Això em dóna alegria. «El meu cor no és ambiciós, Senyor, no són altius els meus ulls; visc sense pretensions de grandeses o de coses massa altes per a mi; em mantinc en una pau tranquil·la, com un nen a la falda de la mare.» Faig callar els meus desitjos, Senyor. Faig callar la meva ment, els meus conceptes, els meus coneixements, les meves teories, les meves elucubracions. He pensat tant, tantíssim, en la meva vida que de l’enteniment que em vau donar per a trobar-vos n’he fet un obstacle que no em deixa veure-us. Em dono per vençut, Senyor. Domeu la meva raó i refreneu el meu pensament. Feu callar el meu enteniment i pacifiqueu la meva ment. Poseu fi al soroll de la meva ànima que no em deixa sentir la vostra veu dintre meu. Deixeu-me descansar en els vostres braços, Senyor, com un nen a la falda de la mare. Quantes coses em diu aquesta imatge! Acluco els ulls, relaxo els nervis, sento el càlid tacte, l’afecte, la protecció, i em quedo adormit en plena senzillesa i confiança. Aquesta és l’oració que més bé em fa, Senyor.

Oh Déu, que us digneu mirar la baixesa dels humils i humiliar l’altivesa dels superbs; concediu-nos el do de la humilitat per a configurar-nos amb el vostre Fill que, essent Déu, s’anorreà per nosaltres. Ell, que viu i regna pels segles dels segles. Amén.