PLA D’ACTUACIÓ ANUAL AMPA Escola H. Josep Tarradellas 1 1
RENOVACIÓ MEMBRES DE L’AMPA PRECS I PREGUNTES INTRODUCCIÓ PLA D´ACTUACIÓ CURS 2014-15 Objectius 2013-14 EXTRAESCOLARS SUBVENCIONS ESTAT DE COMPTES COMISSIONS DE TREBALL RENOVACIÓ MEMBRES DE L’AMPA PRECS I PREGUNTES 2 2
INTRODUCCIÓ Imaginació, solidaritat i treball en equip envers la precarietat de l’escola pública. Elements actius amb l’AMPA Equip directiu Famílies Entorn-Ciutat Punts importants per la nostra gestió Col.laboració Opinions Propostes Comunicació Transparència 3 3
INTRODUCCIÓ Eines per treballar Pla d’actuació anual Comissions Reunions segon i quart divendres de mes Web-mail Bústia Horari d’AMPA 4 4
PLA D’ACTUACIÓ ANUAL 1er TRIMESTRE Al mes de juliol es planifica l’inici de curs i el que es farà durant l’any. A començament de Setembre ens reunim i anem concretant per trimestres. 1er TRIMESTRE Fira de les extraescolars. El curs passat vam engegar aquesta iniciativa i ens ha ajudat a donar tota la informació que necessiten els pares per tal de poder escollir millor l’activitat del seus fills Activitats extraescolars. Inscripció, organització i gestió. La gestió de les activitats extraescolars és una gestió molt complexa en la qual tots els membres de l'AMPA participen. Comissió de menjador. Control a inici de curs en cuina i monitoratge. Aquest curs ha augmentat considerablement el nombre de nens. Mercat de Joguines. Es tracta de que nens i nenes aprenguin a compartir. Es realitzarà Dissabte 29 de Novembre a la PLAÇA DEL CÈNTRIC, D’11 A 14H 5 5
PLA D’ACTUACIÓ ANUAL Carnestoltes: S’escull la comissió que desenvoluparà com serà la nostra participació a aquesta festa. Aques curs també s'ha enviat mail per què tothom pogui aportar la seva proposta, s'ha obert un concurs per tal de poder escollir la disfressa Festes de Nadal. Ens fem càrrec de decorar l'escola amb motius nadalencs: montar l’arbre, disfressa del PATGE REIAL i donar un detall als nens més petits. Organització sopar 6è. Reunió amb els pares i mares dels alumnes de 6è per tal de coordinar el sopar de fí de Curs i les activitats que es duran a terme 2n TRIMESTRE Portes obertes P3. Hem participat molt activament en rebre i donar informació de les activitats que realitzem, a les famílies interessades en escollir la nostre escola per l’educació del seus fills. Carnestoltes. S'organitzen el assajos i s'elabora la carrosa. Cada curs intentem formar una comparsa més nombrosa i marxosa!! Animeu-vos! 6
PLA D’ACTUACIÓ ANUAL 3è TRIMESTRE Diada de Sant Jordi. Ja portem dos cursos organitzant un taller per tots els alumnes. El curs passat van ser la detectiu sospites (Núria Inés-Escola d‘Arts) i l'inspector Garabatto (Maria Donoso-teatre Kaddish) les que van fer treure la part més creativa dels alumnes. La Finestra. És la revista de l’escola. El curs 2013-14 l’AMPA també ha participat en el seu patrocini, juntament amb els comerços de la zona. Això va permetre que tots la tinguem a casa Festa de Fí de curs de 6è. Aquest curs s'ha innovat en el sopar de 6è. La direcció del centre va proposar una renovació d'aquest event. La mateixa nit del sopar es va celebrar la “graduació”, facilitant així la participació de les famílies a aquest acte tan significatiu pels alumnes. 7
PLA D’ACTUACIÓ ANUAL Festa de final de curs!!! El curs passat es va organitzar una festa molt divertida amb espectacle d’escuma i els diables de cloenda. Planificació de la venda de llibres i carnets de socis. Al mes de Juliol es fa la venda de llibres de l’escola, buscant sempre el màxim descompte per les famílies socies de l’AMPA. I per últim tenim que felicitar-vos a tots per la solidaritat mostrada als Berenars i Ensenyament solidari per ajudar a les persones del vostre entorn sense oblidar tampoc a la resta del mon. Amb aquestes iniciatives volem fomentar els valors de la solidaritat i la cooperació, presents al Projecte Educatiu de l’escola. 8
OBJECTIUS 2013-2014 Ens van proposar diferents objectius per el curs 2013-14 i uns es van poder dur a terme i altres per manca de ajuda no s’han pogut fer. Venda de Llibres. Aquest curs també s'ha aconseguit el 18% de descompte pels nostres socis Reciclatge de llibres. El curs 2013-14 va ser un dels nostre principals objectius. Hem fet un gran pas en aquest projecte. S'han socialitzat TOTS els llibres a partir de 3è. Per poder aconseguir aquest objectiu hem treballat conjuntament l'escola, una comissió de mares/pares i l'AMPA. S'ha de millorar, però hem avançat molt. A més l’escola porta anys fent aquesta feina i per això els alumnes no han de comprar atles, diccionaris ni llibres de lectura castellana a 6è. Aquest projecte suposa un gran estalvi a les famílies 9 9
OBJECTIUS 2013-2014 Programa Lèxic. És un programa de suport a la lectura i la comprensió lectora. Es tracta d'un programa pioner que va iniciar fa 4 anys la Fundació Jaume Bofill a l'escola Josep Tarradellas. S' aconseguit la col·laboració d’alguns pares, però per tal de continuar fent-lo, seria molt interessant que fóssim més voluntaris Dinamització de la biblioteca. Aquest era un altre objectiu que s'ha dut a terme. Amb els conta-contes hem aconseguit que després de les classes els nens facin activitats divertides dins de l’escola Totes les aules amb PDI. L‘AMPA ha col·laborat amb la compra de la PDI que faltava a l'escola per què totes les aules de primaria tinguin PDI. Nova web. Era un objectiu que teniem desde que vam començar aquesta junta de l‘AMPA i per fi es pot inaugurar, gràcies a la Comissió de Comunicació i Web Esperem que sigui molt dinàmica, actual i que sigui una eina més entre l'AMPA i les famílies http://ampatarradellas.entitatsdelprat.cat/ . 10
EXTRAESCOLARS El curs passat van participar mes de 349 alumnes entre totes les activitats de diferents àmbits : Arts plàstiques: Taller artístic i manualitats Arts artístiques: Dansa, balls i hip-hop Idiomes: Anglès per tos els nivells Esportives: Futbol, bàsquet, taekwondo, multiesports. Hem de destacar la gran participació en els cursos d’anglès amb més de 140 alumnes i en les activitats esportives amb més de 200 participants. Per aquest motiu vam ser guardonats en la XXVIII edició de la NIT DEL ESPORT amb el premi de “MILLOR AMPA /CENTRE D’EDUCACIÓ PROMOTOR DE L’ESPORT”. 11
COMISSIONS DE TREBALL Explicació de les funcions i l´actual situació de les diferents comissions i dels seus responsables Menjador. La comissió del menjador esta formada per 4 membres de l’AMPA, Direcció del centre , cap d’estudis i representant dels mestres, monitoratge i cuina. Aquest és el segon curs que estem amb l'empresa ATAULA. . Els seus plats són molt casolans i elaborats. A més hem incrementat la quantitat d'aliments ecològics, aquest curs també tenim el peix de proximitat. Mantenim el preu a 6€ pels fixes i 6,50€ pels esporàdics. I al menjador estem d'ESTRENA!! Safate,s plats i gots nous i aquest estiu han pintat el menjador. Extraescolars. Aquesta comissió està formada només per membres del AMPA. Aquest any s’han inclòs en la nostra oferta, Petits Talents i Cuina sense Foc. Com cada any la realització de les activitats depèn de la ratio de nens. Retallades. Aquesta comissió està formada només per els membres del AMPA . Es treballa activament en la Comissió de Retallades, on hi participen totes les Ampa de les escoles públiques del Prat, les entitats de lleure i l'ajuntament. Participem activament en la vida pública del Prat es per això que pertanyent a CEM, participem en activitats com el Mercat Solidari de Joguines, la Mostra d´Entitats. 12 12
COMISSIONS DE TREBALL Festes/Carnestoltes. La Comissió de Festes está formada per pares i mares de l’escola i membres del l’AM PA. La Comissió de Carnestoltes prepara el projecte de carrossa, disfressa, maquillatge, ball per la Rua, etc.... La resta de festes que s’organitzen des de l’AMPA són: ·al Nadal fem la decoració de l’escola, i organitzem la visita del patge reial que recull les cartes dels nens i nenes i de comprar els obsequis que els regala el patge · Per Sant Jordi l’AMPA s’encarrega de buscar activitats per treballar tots els nens de l’escola en motiu d’aquesta festa. · La Festa de Final de Curs, volem millorar-la cada any. Aceptem propostes. Comunicació i Web. La comissió de Comunicació i Web consisteix en mantenir informades a les famílies de les activitats que es realitzen a l’escola i de ser un nexe entre l’escola i els pares. El web actualment s’esta nodrint i s’ha actualitzat per tal que sigui altre recolçament comunicatiu amb les famílies. 13 13
COMISSIONS DE TREBALL Socialització de Llibres. La Comissió de Socialització de Llibres està formada per mares/pares de l'escola, Direcció del centre, Cap d'estudis i membres de l'AMPA. Gràcies a la col·laboració dels pares/mares hem pogut desenvolupar aquest projecte que fins la setmana passada encara no estava conclòs. Ha estat una tasca molt feixuga, s'ha de millorar els procediments. Però per ser el primer curs que es socialitzen tots els llibres de Cicle Mitjà i Superior ha estat un ÈXIT. Tots els alumnes que hagin participat en aquest projecte, els propers cursos no hauran de comprar els llibres, només els fungibles. Comiat curs 6è. El curs 2013-14 els alumnes han participat activament a la seva festa de comiat. Des de l’AMPA hem col·laborat activament amb la comissió de pares, els professors i la Direcció de l’escola 14 14
RENOVACIÓ MEMBRES AMPA Els estatuts de l’AMPA dicten que cada dos anys cal renovar (o ratificar) els membres de la Junta de l’AMPA. Ara és el moment. 15 15
PRECS I PREGUNTES PRECS I PREGUNTES 16 16
Gràcies !!! Junts sempre sumem 17 17