Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Advertisements

L’electricitat:l’energia més versatil.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Escola Orlandai 4t CURS.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
El Pare Claret és un regal per a tots
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Projecte de P-3 4a Part Curs
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
LA FAULA.
Experimentam amb la ciència
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
FEM LA BOLA PETITA!.
Éssers vius i éssers inerts
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Quines condicions són més favorables perquè els fongs facin bolets?
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
Projecte d’estalvi energètic
Amb la casa a l’esquena! Estudi de cargols.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
L’AIGUA A LA NATURA.
ENS TROBEM DE NOU.
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
4t B Actrius i Actors Escola Eulàlia Bota
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
DNA als meus aliments??.
8 març Dia Internacional de les Dones
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Bon Nadal!!! Que l’any nou estimem més la Terra.
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Projecte científic 5è de Primària
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Transcripción de la presentación:

Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia 3r CURS

Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia 3r. Primària Curs 2014-15 Com es propaga el so? Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia 3r. Primària Curs 2014-15

Què és el so? So Vibracions

I per on viatgen les vibracions? Sòlid Viatgen molt ràpidament Aigua Viatgen més lentament Aire Viatgen encara més lentament

I en el buit el so no pot viatjar Fem el buit Sense aire Sense sòlid Sense aigua I en el buit el so no pot viatjar

El so viatja a la mateixa velocitat a través de tots els sòlids?

7 telèfons Cordill prim Cordill gruixut Filferro prim Filferro gruixut Fil de pescar Ràfia Goma

Prediccions Els telèfons amb el fil més gruixut millor transmetran el so Els plàstics seran els més bons conductors del so. Els millors conductors del so seran els fils ferros. En general creiem que els cordills seran els més mal conductors.

Vam comprovar com viatjava el so en cada un dels telèfons

Els resultats els vam recollir en una graella de registre de dades Material Db Registre1 Db Registre 2 Cordill prim 61 60 Cordill gruixut 58 Filferro prim 57 Filferro gruixut 55 Cordill de ràfia 65 62 Fil de pescar 75 72 Goma 53

Les dades en un gràfic

Què hem observat? Poca diferència entre el cordill prim i el gruixut Poca diferència entre el fil ferro prim i el gruixut Resultats similars entre cordills i filferros El fil de pescar ha estat el millor conductor del so Els pitjors conductor del so han estat els filferros En la goma els 2 resultats han estat molt diferents.

Contrastem les nostres prediccions Els telèfons amb el fil més gruixut millor transmetran el so Els plàstics seran els més bons conductors del so. Els millors conductors del so seran els fils ferros. En general creiem que els cordills seran els més mal conductors.

Conclusions Els sòlids són els millors conductors del so Els resultats obtinguts ens fan pensar que Els sòlids són els millors conductors del so El so no viatja a igual velocitat en tots els materials sòlids Com més rígid i dur sigui el material, més lentament viatja el so El gruix del fil no influeix gaire en la velocitat del so Els resultats de la goma no són fiables

La nostra classe