Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

© Sgel y autores Hola. Me llamo Agustín. Soy chileno, de Santiago. Vivo en Madrid. Hablo español y comprendo alemán.
ESPAÑOL 1, el 12 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Formas de tratamiento – formal o informal
CONOCER O SABER Por Amanda Ewoldt.
Completa las frases de este correo electrónico con las formas apropiadas de los verbos saber y conocer. Hola, Voy a ser un nuevo estudiante en tu escuela.
Saludos NP 4 Greetings.
Lección Preliminar Parte 1.
21 de agosto.
Spanish at ¡Vamos! Test corrections Level 1 1.
ESPAÑOL 1, el 17 de noviembre
Sesión 8 ‘Lugares de trabajo y el artículo indefinido’
Curso: 2016/2017 Profesora: Eva Blasco Lozano
Español 1.
21 de agosto.
Especialización en Educación de la Primera Infancia
Hoy es jueves, el 9 de noviembre
Español Nivel 1(a) Introducción al Curso
Sesión 15 ‘Esta es mi familia’
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
TIPOLOGIA TEXTUAL ELS TEXTOS INSTRUCTIUS.
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
L’Expressió escrita.
Hola. Me llamo Agustín. Soy chileno, de Santiago. Vivo en Madrid
Más práctica con los números
LES CATEGORIES GRAMATICALS
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Les competències i la coeducació
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
reglas y ejemplos infinitivos: verbos –ar –er -ir
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Saludos (revisión U0)  ¡Buenos días! ¡Buenas tardes! ¡Buenas noches!
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
SE PUEDEN USAR EN LOS DOS CASOS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Projecte “Ciutat i Escola” Projecte Específic de Creació de Materials en LSC CEE de Sords CRAS. Curs 2005/06 endavant.
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
PRESENT TENSE VERBS.
¡Hola clase! Hoy es jueves el 26 de febrero 2015
Completa las frases de este correo electrónico con las formas apropiadas de los verbos saber y conocer. Hola, Voy a ser un nuevo estudiante en tu escuela.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màrqueting Cultural a l'EOI
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes II Jornada d’Intercanvi d’Experiències de Formació de les EOI 20 d’octubre de 2017 Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes 1

MODALITAT FORMATIVA: Taller en centre - Durada: 15 hores (curs 2015/16 i 2016/17) - Títol: Creació d’una programació pilot de A1 i C1 interdepartamental (a partir de seqüències didàctiques) - Departaments/Idiomes participants (6): alemany, anglès, espanyol, francès, xinès i català - Coordinació: Angela Carretero 2

OBJECTIUS CONTINGUTS Fomentar l’intercanvi interdepartamental Revisar programacions Treball cooperatiu: grups de treball Programar per seqüències didàctiques CONTINGUTS Nivells MCER A1 i C1 Programacions i continguts A1 i C1 actuals Aprenentatge per competències + Gèneres discursius Seqüència didàctica 3

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA NIVELL A1 Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes 4

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA “PRESENTACIONES” - Nivell A1 - Competència: Saber comprendre i produir, per escrit i oralment, presentacions personals (JO; ELL/ELLA) i mantenir converses informals per donar i extraure informació de caire personal - Habilitats: CO, EIO, CL, EE - Temporització: 2 setmanes i mitja (10 sessions de dues hores i mitja) (Per fer al principi de curs) - Gèneres discursius: Presentació personal (JO; ELL/ELLA) i Conversa informal (JO i TU) - Tipologies textuals: Text expositiu i Text conversacional - 5

TASCA FINAL 1 Conversación informal con un compañero para intercambiar información personal y conocer a la otra persona CONTEXTO Elige a un compañero de clase que no conoces todavía. Habla con él para intercambiar información personal (quién sois, de dónde sois, cuántos años tenéis, a qué os dedicáis, cuál es vuestro teléfono, vuestro correo electrónico y por qué estudiáis español). Gènere discursiu: conversació informal (JO i TU) Tipologia textual: text conversacional o dialògic Canal: oral (escrit, prendre notes) Habilitats: Expressió i interacció oral 6

TASCA FINAL 2 Presentación oral de un compañero al grupo clase CONTEXTO Presenta a tu compañero al grupo clase. Explica quién es, de dónde es, cuántos años tiene, a qué se dedica, cuál es su teléfono, su correo electrónico y por qué estudia español. Gènere discursiu: presentació personal (ELL/ELLA) Tipologia textual: text expositiu (de tipus personal) Canal: oral Habilitats: EO 7

TASCA INTERMEDIA Presentación personal por escrito al grupo clase sin decir quién eres (después se pega en la pared y han de identificar de quién se trata) CONTEXTO Escribe una presentación e informa de tus datos personales a tus compañeros (nombre, nacionalidad, edad, profesión, teléfono, correo electrónico y por qué estudias español) Gènere textual: presentació personal (JO) Tipologia textual: text expositiu (de tipus personal) Canal: escrit i oral Habilitats: EE (CL i EO) 8

CONTINGUTS PROCEDIMENTALS I ESTRATÈGICS CONTINGUTS GRAMATICALS - Reconeixement de lletres i números de l’espanyol - Reconeixement i codificació d’unitats lèxiques en un text (CL) - Decodificació d’unitats lèxiques (CO) - Identificació de persones a partir de la informació personal rebuda (CO, CL) - Activació de coneixements previs (CO, CL, EO i EE) - Identificació de contextos formals/no formals CONTINGUTS GRAMATICALS - Alfabet - Presentació – Identificació pròpia - Presentació- Identificació d’altres - Pronoms personals subjecte (YO, TÚ, ÉL, ELLA, etc.) - Verbs reflexius: LLAMARSE i DEDICARSE - Present d’Indicatiu dels verbs irregulars SER, TENER,QUERER - Gènere (masculí, femení) i Nombre (singular, plural) de les professions i nacionalitats - Concordances: subjecte-verb i subjecte-atribut amb el verb SER - Expressió de la causa (PORQUE) i de la finalitat (PARA) - Article determinat masculí davant els números: EL - Formulació de preguntes sobre dades personals bàsiques (frases interrogatives) - Ordre dels elements bàsics de la frase (afirmativa i interrogativa) CONTINGUTS LÈXICS Dades personals (noms, cognoms) Adjectius gentilicis (nacionalitat) Lèxic de les professions Expressions de mesura/unitats: números (edat i telèfon) Partícules interrogatives (Quién, Cómo, Dónde, De dónde, A qué, Cuál..) Infinitius en –AR, -ER- IR més freqüents (VIVIR, HABLAR, TRABAJAR, CONOCER, etc.) Comprendre i produir oralment i per escrit presentacions personals i mantenir conversacions de caire personal CONTINGUTS SOCIOCULTURALS - Identificar-se en espanyol: alguns noms i cognoms espanyols freqüents - La cortesia en espanyol en les presentacions: - Identificació de contextos formals/no formals - Tractament formal (USTED, USTEDES) / informal (TÚ, VOSOTROS) - Salutacions i Acomiadaments típics i institucionalitzats segons el context (Hola, Qué tal, Hasta luego, Buenos días, Buenas tardes, Adiós, etc.) + llenguatge no verbal (treballant la interculturalitat) - Lectura de números de telèfon i de correus electrònics en espanyol CONTINGUTS DE PRONUNCIACIÓ - Entonació afirmativa - Entonació interrogativa - Sons vocàlics i consonàntics de l’espanyol - Sons amb més d’una grafia : /θ/ - Grafies amb dos sons: C , G…

rosaml@eoibd.cat luso@eoibd.cat Gràcies rosaml@eoibd.cat luso@eoibd.cat