Esglèsia de Santa Maria del Mar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
Advertisements

Catedral de Lleó.
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
CATEDRAL DE LLEÓ LA CATEDRAL ESPANYOLA MÉS FRANCESA.
Iglesia Santa Maria del Mar
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LA GUERRA DE SUCCESSIÓ I EL DECRET DE NOVA PLANTA
Les amistats estan fetes de trossets....
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
Documentació general Ubicació: barri de la Ribera de Barcelona, en el mateix lloc on hi havia La necròpolis on fou enterrada la màrtir Sta Eulàlia (+303)
El joc de l'art medieval.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
ART ROMÀNIC.
Església de San Lorenzo, Florència
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
La Terra.
Iglesia Santa Maria del Mar
Llotja de València o de la Seda
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
Santa maria del mar Arquitectes: Berenguer de Montagut i Ramon Despuig
SANTA MARIA DEL MAR Santa Maria del Mar és una basílica que va ser construïda pels arquitectes Berenguer de Montagut i Ramon Despuig. La basílica és.
NORDLYSET COPENHAGEN | 2006
El Montgrí per camins de calç.
El Planeta Terra.
L’art a la Grècia clàssica
ERMITA DE SAN ISIDORO La “ermita de San Isidoro” és una ermita en runes d’estil romànic que va ser construïda a Ávila però més tard va ser traslladada.
ESGLÉSIA DE SANT JULIÀ Es troba a Vallfogona del Ripollès, un poble molt petit que està entre Ripoll i Olot, està al carrer Puig de Sant Miquel. Es va.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
TEMA 3 GRÈCIA.
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
Sant Vicenç de Cardona Autor: Desconegut Cronologia:
CASA TASSEL Víctor Horta
CATEDRAL DE NOTRE DAME DE CHARTRES
SANTA MARIA DEL MAR Es diu basílica de Santa Maria del Mar. És una catedral i és d’estil gòtic català. Es troba a la plaça de Santa Maria del Mar. S’hi.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Taller de flotació 1.
EL SISTEMA SOLAR Investiguem a 3rA.
Castell de Castelldefels
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
ARQUITECTURA CIVIL (i II)
LLOTJA DE VALÈNCIA Molt bella e magnífica e sumptuosa.
MONESTIR DE SANT PERE DE RODES
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
Guerra del Marroc
Castell de Sant Esteve Era un castell construït sobre una vil·la romana. Es troba a Palamós, al començament del camí de ronda de la platja de la Fosca.
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
Classificarem la prova en 3 categories:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Santa Maria del Pi.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
El castell de Clariana està ubicat a Argençola, Anoia
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
Ni tan sols en l'arrangement previst de la part final del Besós, avui el DPTiOP preveu donar continuitat al Passeig marítim de la Barceloneta, que va inaugurar.
ART ISLÀMIC.
Consum per substàncies per any (últim mes)
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Classificarem la prova en 3 categories:
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
Campanya d’incendis 2015 Departament d’Interior
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
Transcripción de la presentación:

Esglèsia de Santa Maria del Mar Sergi i Toni 2n B

Santa Maria del Mar És una església gòtica de Barcelona, situada al barri de la Ribera construïda entre 1329 i 1383. Els mestres d’obra foren Berenguer de Montagut (el dissenyador principal de l’edifici) i Ramon Despuig.

Història La construcció començà el 25 de març de 1329, com diuen les làpides del portal de les Moreres. Un fet destacable, que encara perdura, és que s’establí que l’obra hauria de pertànyer exclusivament als feligresos, únics responsables materials del temple. Sembla que en la construcció participà activament tota la població de la Ribera, entre la qual els descarregadors del moll, o bastaixos de Ribera. Els murs, les capelles laterals i la façana estaven enllestits pels volts del 1350. El 1379, a punt d’acabar-se el quart tram de les voltes s’incendià la bastida i les pedres sofriren importants danys. Finalment, el 3 de novembre de 1383 es col·locà la darrera clau de volta i el 15 d’agost de l’any següent s’hi celebrava la primera missa. El terratrèmol de Catalunya de 1428 provocà l’esfondrament de la rosassa i una trentena de morts per la caiguda de les seves pedres. Aviat, però, es firmà un contracte per construir-ne una de nova, flamígera, que quedà acabada el 1459 i un any després s’acabaren d’instal·lar els vidres. La majoria d’imatgeria i l’altar barroc afegits durant els segles següents resultaren cremats durant l’incendia del temple el 19 i 20 de juliol de 1936.

Interior Interiorment és un edifici de tres naus, amb deambulatori i sense creuer. Les naus estan formades per quatre trams i el presbiteri consta de mig tram i un polígon de set costats, tot cobert amb volta de creueria i coronat amb magnífiques claus de volta. Formalment, doncs, tenim un edifici de tres naus, però sembla com si l’arquitecte volgués donar la mateixa sensació d’espai que s’aconsegueix amb una sola nau. Per això separa molt els pilars (15 metres) i iguala molt les alçades de les tres naus. El resultat és un espai diàfan, que defuig la compartimentació del gòtic europeu i s’inclina per una idea d’espai únic. També cal dir que a l’interior és troben els contraforts.

Foto de d’interior de l’església

Exterior Vist des de l’exterior l’edifici presenta un aspecte massís i robust, que no tradueix el que trobarem a d’interior. El predomini de les línies horitzontals i dels panys de paret sense grans obertures ni decoracions és absolut.

Voltes d’absis Planta

Façana La façana principal queda ritmada per les dues torres octogonals (forma que es repetirà a les columnes de d’interior) i els dos poderosos contraforts que emmarquen la rosassa i tradueixen l’amplada de la volta interior. Horitzontalment podem veure-hi dos trams, clarament marcats per les motllures i els terrats, mentre que a les torres l’horitzontalitat queda subratllada una vegada més pels terrats en lloc de pinacles o agulles. El tram inferior queda centrat pel pòrtic i el superior per la rosassa, amb els dos finestrals que l’acompanyen entre els contraforts i les torres.

Rosassa La rosassa o rosetó és un element ornamental, majoritàriament, a les catedrals durant el període gòtic. Dins de l’eix conductor d’aquest període artístic, la rosassa transmet, a través de la llum i del color, el contacte amb la espiritualitat i l’ascensió al sagrat.