Proxecto interdisciplinar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El currículo de Castilla-La Mancha: Elementos y decisiones.
Advertisements

Procesos y Contextos Educativos Grupo B
PROCESO DE AUTOEVALUACIÓN DE LOS CENTROS EDUCATIVOS factores clave
ACCIONES DE APOYO PARA EL DESARROLLO DEL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD DE LA TITULACIÓN EN LA UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA (ESPAÑA) Fernando Blanco Lorente.
BACHARELATOS Duración de dous cursos.
REUNIÓN DE PAIS E NAIS C.P.I. de Panxón.
CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
CONVOCATORIA REDETIC PLAN TIC CEIP CRUCEIRO.
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
Laboratorio de Proxectos e Iniciativas Xuvenís
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
As claves dunha nova escola
NOVAS FORMAS DE PENSAR, DE SENTIR E DE ACTUAR
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
O deseño curricular da literatura galega no novo marco legal
Licenciatura de MATEMÁTICAS
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Ferramenta para a definición, execución e corrección de prácticas, integrable nun sistema web de teleformación Autor: Raquel Trillo Lado Director: Juan.
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
O barroco compostelán.
Atención ao alumnado Nun centro de Primaria 12 unidades de Primaria
PROXECTO LECTOR DE CENTRO
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Introdución á sociolingüística da lingua galega
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
ORIENTACIÓN ACADÉMICA E PROFESIONAL
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
FORMACIÓN PROFESIONAL (GRAO MEDIO)
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Especialidade de Orientación vocacional e Profesional.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
O POR QUE DO CAMBIO.
Estamos en rede.
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
A programación de aula por competencias
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Linguas e educación en Galicia
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Xornada de coordinación
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
Presentación Pública MEMORIA 2016
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA (E.S.O.)
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A Función Pública en Galicia e o desenvolvemento do EBEP
Transcripción de la presentación:

Proxecto interdisciplinar

Proxecto interdisciplinar Traballo de investigación en equipo arredor dun eixe temático. O alumnado terá que: Ir buscando a información, analizando, seleccionando e compartindo Desenvolver as súas capacidades para aprender a aprender Aumentar o seu grao de autonomía Achegamento do alumnado a un modo de traballar metódico que lle permita aplicar os procedementos e habilidades aprendidas, favorecendo a curiosidade e o interese.

Proxecto interdisciplinar Exemplos de tipos de proxecto Traballar a partir dun libro Traballar a partir dun cadro ou outra obra artística Profundizar sobre un tema: A auga A enerxía O comercio A vivenda Os vestidos Os transportes… Investigar unha evolución no tempo: Dos petroglifos á videoconferencia Da artesanía á industria…

Proxecto interdisciplinar Que? É… Un achegamento conxunto e compartido, dende varias materias, ás competencias básicas Non é… Unha materia máis O complemento a unha materia do currículo

Proxecto interdisciplinar Para que? Para construír un coñecemento global a partir dos diversos puntos de vista disciplinares Para facilitar o tránsito do ensino primario ao secundario

Proxecto interdisciplinar Cando? No primeiro ano da educación secundaria obrigatoria Durante todo o curso académico, cunha hora de dedicación semanal

Proxecto interdisciplinar Onde? Os centro educativos recollerán na súa programación anual as características do proxecto

Proxecto interdisciplinar Quen? De quen depende? A quen afecta…? Preferentemente a persoa titora, en colaboración cos departamentos didácticos implicados (lingua galega e castelá e tecnoloxía máis outros dous, como mínimo) Persoa responsable do proxecto interdisciplinar Comisión de coordinación pedagóxica Elixe os proxectos Claustro Acepta os proxectos

Proxecto interdisciplinar Quen? De quen depende? A quen afecta…? As persoas responsables da biblioteca escolar Propoñen temas e poñen os recursos da biblioteca a disposición do alumnado O alumnado Elabora e presenta os traballos de investigación Todo o centro Colabora

Proxecto interdisciplinar Como? Metodoloxía activa O alumnado, protagonista da súa aprendizaxe Educación documental do alumnado Dirixida a desenvolver habilidades de uso da información, consultando fontes documentais diversas, en soportes e formatos diferentes, e que estarán a disposición do alumnado na biblioteca escolar do centro Traballo de investigación

Proxecto interdisciplinar Modalidades de organización Existen moitas posibilidades de organización do traballo: Un proxecto igual para todos os grupos durante todo o ano escolar Un proxecto distinto para cada grupo Dous proxectos máis sinxelos no ano escolar…

Fases Planificación Desenvolvemento Presentación do proxecto

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de planificación Identificación de obxectivos e de metas Posibilidades, limitacións… Deseño do contido Descrición das fases e pasos a seguir Establecemento de prazos: cronograma. Previsión de actividades: lecturas, recollida de datos, entrevistas, etc.

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de desenvolvemento Busca e tratamento da información: Ferramentas de traballo. Elección e aplicación de fontes, técnicas, modelos e recursos adecuados e variados adaptados aos obxectivos. Técnicas que favorecen a adquisición, interpretación e transmisión da información. Cadros, mapas, gráficos, datos estatísticos, elementos audiovisuais… Interpretación e conversión de linguaxes escritas e gráficas. Aplicación ao traballo previsto. Obtención de información a partir do intercambio de experiencias e do traballo cooperativo alumno-profesor e entre iguais

Proxecto interdisciplinar Contidos fase de presentación do traballo Elaboración dun borrador Expresión oral, escrita e en soporte informático Características do texto falado e do escrito. Convencións básicas e trazos formais (índices, apéndices, citas, bibliografía…) Organización e desenvolvemento xerárquico da información. Cohesión e coherencia. Presentación de hipóteses de traballo, desenvolvemento e comunicación de conclusións Aplicación dos recursos máis adecuados para comunicar o traballo realizado. Posibilidades das TIC

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 1 Avaliaranse tanto o proceso coma o produto final Terase en conta a autoavaliación do alumnado Terá como referente a contribución á consecución das competencias básicas, facendo fincapé nos seguintes aspectos: competencia en comunicación lingüística competencia dixital competencia para aprender a aprender competencia en resolución de problemas competencia en habilidades sociais e autonomía

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 2 Polo tanto, valoraranse: A adecuación aos obxectivos, prazos e fases A capacidade de síntese, de análise das dificultades, a valoración crítica e a achega persoal A estrutura adecuada do traballo proposto Xustificación, descrición do proxecto, explicación dos resultados, elaboración de conclusións Adecuación e variedade de fontes e de recursos, incluídas as TIC, no desenvolvemento do proxecto, na realización escrita e na presentación oral

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 3 Valoraranse: A riqueza e variedade de procedementos utilizados na busca da información e a adecuación aos fins propostos A capacidade creativa e emprendedora e a capacidade para modificar camiños e aplicar recursos alternativos A iniciativa persoal, a autonomía e a autoconfianza A disciplina, o esforzo e a capacidade de traballo individual e en grupo A corrección na expresión oral e escrita, así como uso adecuado e variado de recursos gráficos ou audiovisuais e a presentación de materiais Outros establecidos polo centro e que serán comúns para todo o alumnado

Proxecto interdisciplinar Indicacións para a avaliación 4 O alumnado non terá unha nota no seu boletín nas actas… …pero o profesorado terá unha información moi rica da evolución do seu alumnado

Competencias básicas ás que contribúe en maior medida o proxecto interdisciplinar [Bibliografía] [Fin presentación]

Competencia en comunicación lingüística Buscando información Interpretándoa Seleccionándoa Confrontando diversas informacións Resumindo Comunicando

Competencia dixital Buscando información Seleccionándoa Resumindo Comunicando

Competencia para aprender a aprender Analizando o que se sabe e como se aprende Coñecendo as propias capacidades Buscando estratexias para avanzar Aprendendo a solucionar problemas

Competencia de autonomía e iniciativa persoal Propoñendo Relacionando Analizando Solucionando problemas Decidindo Xunta de Galicia Consellería de Educación e Ordenación Universitaria Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa

Competencia social e cidadá Buscando, analizando, propoñendo, decidindo… Respectando aos demais Escoitando as distintas opinións Argumentando as propias