II JORNADA de SALUT MENTAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
La planificació estratègica al Campus de la
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
INDICADORS INDICADORS.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Programa BIBE: perspectives de futur
Pla de rehabilitació a Catalunya
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornada Cloenda Esports
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Xarxa de Custòdia del Territori
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Anàlisi crítica de la transversalitat
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
II JORNADA de SALUT MENTAL
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

II JORNADA de SALUT MENTAL PLA DIRECTOR DE SALUT MENTAL I ADDICCIONS: repte organitzatiu i tècnic dijous, 8 de novembre de 2007 Acadèmia de Ciències Mèdiques Major de Can Carelleu, 1-7 08017 BARCELONA

Conclusions Taula 1 ASPECTES ESTRUCTURALS I DE FINANÇAMENT DEL DESPLEGAMENT DE LES PROPOSTES DEL PLA DIRECTOR

1.- Necessitats de recursos físics, equipaments, dispositius, finançament i recursos humans per a fer front al desplegament de les propostes del Mapa Sanitari (visió a 10 anys vista) La implantació del PDSMiA implica canvis de model i d’organització i de necessitats de recursos al voltant de la nova estructura de la cartera de serveis (suport al’Atenció Primària, atencó a la psicosi icipient, TMS-TMG, atenció general i psicoteràpia). Requereix un canvi cultural en els professionals amb certa especialització (per exemple, s’han fet plantejaments de restructurar els CSM amb una sectorització coincident amb les ABS d’AP). Això requereix consens i comporta risc d’atomització i pèrdua de cohesió dels equips. El model de CSM Adults i Infanto-Juvenil tal com s’entén actualment no servirà. Els estàndards de RRHH, impliquen una perspectiva de duplicació dels professionals sanitaris i un increment del 150% dels psicòlegs necessaris (tant per adults com en IJ). I ara tenim manca de professionals Projecció espais: doblar Les decisions de model tenen conseqüències imediates en les necessitats de recursos

1.- Necessitats de recursos físics, equipaments, dispositius, finançament i recursos humans per a fer front al desplegament de les propostes del Mapa Sanitari (visió a 10 anys vista) II Factors claus d’exit: Necessitat d’un ritme sostingut de creixement. Capacitat de lideratge pel canvi. Reforçament de la cultura interdepartamental. Formació i participació dels professionals. Implicació de l’Atenció Primària. Posada en funcionament de l’Agència de Salut Pública. Necessitat d’un sistema de finançament integral

2. Quina estratègia d’avaluació volem les entitats proveïdores? Partint del compromís amb el sistema sanitari públic, cal una avaluació de l’eficàcia dels resultats de les accions que es plantegen. Els elements d’entorn que condicionen l’avaluació: situació actual (49 criteris avaluació pla salut, 37 de programes específics, els relacionats amb la prova pilot del capitatiu, etc.), retard en conèixer resultats per a permetre correccions de les actuacions. El sistema d’avaluació actual és útil per al que volem? El sistema d’avaluació no hauria de ser una suma d’indicadors més als que ja hi ha, sinó un model d’avaluació nou relacionat amb el nou model assistencial proposat i les condicions del nostre sistema (diversitat de proveïdors, salut mental comunitària,...). A més el PDSMiA, com a pla estratègic, requereix una avaluació dels resultats específica i pròpia d’un PE. Hem de trobar sistemes d’avaluació que donin resposta a les necessitats d’informació dels diferents agents (proveïdors, administració, usuaris i professionals) i no suposin una saturació per als professionals. Els indicadors han de ser prioritzats, que ens permetin conèixer si anem cap a on volem anar i coherents en tots els àmbits. Actualment alguns indicadors no són purs i permeten la seva manipulació. Els indicadors haurien de ser consensuats amb els entitats proveïdores, i que caldria trobar una estructura d’indicadors més senzilla, no redundant i que aquests indicadors haurien d’estar d’estar interrelacionats i existeixen instruments per a fer-ho possible.

3. Model d’acreditació i contractació requerits per a fer front amb seguretat jurídica la implementació i la inversió necessària del PDSMiA. El compromís de futur i la necessitat d’esmerçar-hi recursos requereix estabilitat. La situació actual: incertesa. Decret de xarxa no desenvolupat pel problema de la territorialització, existeix una xarxa de “facto” La situació de futur: incertesa. Modificacions legislatives, públics ingrés automàtic sense restriccions ni requisits, privats ingrés incert a la xarxa i permanència poc definida: Conveni singular en cas hospitalització Contracte marc per concurs no hospitalització Resolució anual revisable Cal afegir altres elements que contribueixen a configurar aquest escenari de futur incert: Modificació de la legislació sobre contractació pública Futur canvi de model de contractació de l’SCS Existència d’esborranys de nous decrets de creació de la xarxa Una demanda de compromís i d’inversió a llarg termini requeriria una estabilitat que no existeix

4. Formació: adequació de les necessitats dels professionals i de les institucions. Canvis que suposa l’aplicació del PDSMA requeriria canvis en el model de formació, passant d’un model d’atenció psiquiàtrica actual (basat en l’exce·lència professional, amb intervencions individuals coordinades amb altres professionals) a un model de l’atenció a la salut mental (enfocament comunitari-social, visió holística, model de trastorns de la SM, des de la promoció, prevenció amb corresponsabilització i interdisciplinari, que va més enllà de la pròpia intervenció clínica). L’actual model de formació continuada es caracteritza per una oferta dispersa, pocsplans de formació a mig i llarg termini i poca coordinació Cal marc més ampli que generi noves competències, tant en els professionals sanitaris com no sanitaris, i formació en temes de promoció, detecció precoç i factors de risc, desestigmatització i recuperació autoestima (especialment important en models comunitaris i de reintegració social), prevenció problemes associats a la cronicitat, formació en recerca (epidemiologia, clínica bàsica, monitorizació), habilitats relacionals i incorporar la Salut Mental als programes generals de salut pública. Reptes: gestió del canvi de model, temps, recursos, formació en mitjans,polítiques de formació a llarg termini i coherents que reorientin la formació, polítiques comunicació estables i continuades.