Decret de desplegament del PLA pel DRET A L’HABITATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PLA LOCAL D’HABITATGE D’OLOT PLHO Càtedra de Geografia i Pensament Territorial Universitat de Girona.
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Ajuts públics a la digitalització de les arts escèniques
Institut Català de Finances
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Societats Capitalistes:
HABITATGES BUITS.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Línia de bonificació de crèdits a petites empreses i treballadors autònoms
28 de febrer 2006.
Taula 1: «Més que una casa»
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Societats d’Interès Social:
PRÀCTICA ESPORTIVA FORA D’HORARI ESCOLAR
El Viver dels Avis de Sitges
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Instruccions Accidents Esportius
AJUTS AL LLOGUER PER A JOVES FINS A 35 ANYS
La teva contribució 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
En aquest tema veurem els apartats següents:
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Finançament i selecció
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
DETECCIÓ, ANÀLISI I MEDIACIÓ D’HABITATGE BUIT AL CENTRE URBÀ D'ARENYS DE MUNT Resultats del treball de camp SETEMBRE DE 2016 Ajuntament d’Arenys de Munt.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Ajuts individuals de menjador Curs
Guies de contractació pública social i ambiental
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Estat de benestar i drets socials
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
El màrqueting i els seus elements
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Tema 5: Nombres naturals i enters
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
RETIRADA PLA DIRECTOR
Grup ICF Finançament Empresarial Coinversió Març de 2012.
Nou reglament del Programa RENOVA
Préstec Total Universitari
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Xarxa de Custòdia del Territori
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
2. Procediments i Recursos
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Decret de desplegament del PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007

PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 1. Disposicions Generals Capítol 2. Foment de patrimonis de sòl per a habitatge protegit Capítol 3. Reforç de l’oferta d’habitatge de protecció pública Capítol 4. L’Habitatge de preu concertat Capítol 5. Règim jurídic i condicions de transmissió dels habitatges amb protecció oficial Capítol 6. Prevenció de l’exclusió social residencial Capítol 7. Mediació per a l’habitatge de lloguer social i el parc desocupat Capítol 8. Rendibilització dels parcs de lloguer Capítol 9. Sistema de convenis institucionals per instrumentar el Decret Disposicions Addicionals, Derogatòries i Final.

Capítol 1. Disposicions Generals PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 1. Disposicions Generals Es consideren actuacions protegibles (art.2): La compra de sòl per part de les administracions, operadors públics i entitats, a fi de destinar-lo a habitatges amb protecció oficial La transmissió d’habitatges amb protecció oficial, amb dret a superfície. La promoció d’habitatges a preu concertat L’adquisició d’habitatges a preu concertat La compra d’habitatges lliures per destinar-los a lloguer protegit. L’oferta d’habitatges per destinar-los a lloguer protegit.

Capítol 2 Foment de Patrimonis Públics de Sòl PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 2 Foment de Patrimonis Públics de Sòl Ajuts per a l’adquisició de sòl per formar patrimonis públics de sòl amb destinació a habitatge de protecció oficial. (art. 5) Els beneficiaris seran administracions públiques, operadors públics i entitats sense afany de lucre La construcció dels habitatges serà entre 3 i 8 anys depenent de la qualificació del sòl: urbanitzable consolidat o no i no urbanitzable. L’ajut serà de 2.850€ per habitatges situats en les zones 1 i 2, 2.200 en les zones 3 i 4, i 2.000 en les zones 5 i 6. I en cap cas superarà el preu d’adquisició incloses altres possibles subvencions . Les subvencions seran competència de la Direcció General d’Habitatge del Departament de MAiH.

Capítol 3. Reforç de l’oferta en lloguer d’H.P.O. PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 3. Reforç de l’oferta en lloguer d’H.P.O. Per les promocions de lloguer a 25 i 30 anys i a les de compra-venda, les subvencions addicionals al decret 157/2002 seran les del quadre següent: Municipis Lloguer a 25-30 anys Lloguer a 25-30 anys en sòl amb dret a superfície ZONA A 2.000€ 2.500€ ZONA B 8.000€ 10.000€ ZONA C 12.000€ 15.000€ ZONA D 14.000€ 17.500€

Capítol 3. Subvencions addicionals als HPO PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 3. Subvencions addicionals als HPO Es concedirà una subvenció de 8.000€ addicionals a les promocions de lloguer a 30 anys sempre que les unitats convivencials tinguin uns ingressos inferiors a 2,5 IPREM. La superfície dels habitatges no superarà els 70m2 ni la renda el 3% del preu màxim de venda. (art. 11). A les promocions en compra-venda construïdes en sòl lliure, no destinat prèviament a habitatge protegit, ni procedent d’aprofitament mig, s’atorgaran subvencions a les zones A i B i seran l’equivalent al 5% del preu de venda. Els habitatges no podran sobrepassar dels 70m2.

Capítol 3. Sostenibilitat en l’HPO PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 3. Sostenibilitat en l’HPO Se subvencionaran les promocions que introdueixin els paràmetres següents (art. 14): Mecanismes estalviadors d’aigua en els aparells sanitaris (banyeres, dutxes, lavabos..) i aigüeres de cuina. Instal·lació de fonts d’energia renovable. Espais per a l'emmagatzematge de residus (vidre, paper i cartró, rebuig, plàstic i metall. Vidres dobles en façanes orientades a nord (+/-45o) La quantia de la subvenció serà de 1.500€/habitatge

Capítol 3. Mobilitat interior en l’HPO PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 3. Mobilitat interior en l’HPO Se subvencionaran els habitatges que disposin d’un itinerari practicable que uneixi la via pública amb l’entrada a cada habitatge i els paràmetres de mobilitat interior dels habitatges següents (art 15): Que en el rebedor, sala d’estar, cuina i, al menys, en un dormitori i un bany, hi hagi un espai lliure que en l’obertura de les portes permeti un cercle d’1,20 m de diàmetre. Que les portes tinguin una amplada mínima de 0,80m, i els passadissos que els uneixin entre si tinguin una amplada mínima d’un metre. La quantia de la subvenció serà de 1.000€/habitatge

Capítol 3. Adquisició d’habitatge lliure per destinar-lo a lloguer PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 3. Adquisició d’habitatge lliure per destinar-lo a lloguer Es reconeix el dret als organismes públics i empreses, i entitats que entre les seves activitats incloguin l’arrendament d’habitatges, a rebre préstecs i subvencions per l'adquisició d’habitatges del mercat lliure per destinar-los a lloguer protegit (art. 16): El preu màxim d’adquisició haurà de ser el dels habitatges amb protecció oficial de la zona on es trobi l’habitatge. La subvenció serà del 12% del preu de compra, si el finançament és a 10 anys, i del 16% del preu de compra, si és a 25 anys. Totes les subvencions del capítol 3 son acumulables

Capítol 4. L’habitatge de Preu Concertat PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 4. L’habitatge de Preu Concertat L’habitatge amb protecció oficial de Preu Concertat es aquell que s’adapta als preus màxims de venda fixats per la Generalitat i es destina a unitats familiars amb ingressos no superiors a 6,5 vegades l'IPREM (art. 20) i són habitatges: Construïts sobre sòls destinats a habitatges de preu concertat Resultants d’escreixos d’edificabilitat o d’altres pactes entre les administracions i els promotors. construïts sobre sòls lliures Lliures existents Qualificats de protecció oficial de lloguer, un cop vençut el termini. Provinents de rehabilitació protegida

Capítol 4. L’habitatge de Preu Concertat PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 4. L’habitatge de Preu Concertat La superfície màxima dels HPO de Preu Concertat serà de 90m2 útils. Els garatges i trasters no podran superar el 45% del preu màxim m2, els garatges no faran més de 25 i els trasters més de 8 m2 En el cas de les segones transmissions el preu màxim serà el de l’any de la venda o el resultat d’aplicar l’IPC anyal. El preu màxim m2 de l’ HPO de Preu Concertat pel 2005 (art. 21) Zona 1 2.300€ Zona 2 2.120€ Zona 3 1.950€ Zona 4 1.500€ Zona 5 1.350€ Zona 6 1.200€

Capítol 5. Durada de la Qualificació PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 5. Durada de la Qualificació Tots els habitatges amb protecció oficial tindran una qualificació de 90 anys (art. 24) Durant aquest període es mantindran les condicions d’ús i preu màxim establerts. Els HPO no es podran desqualificar voluntàriament a petició dels propietaris en tot el període de protecció. Aquestes condicions seran d’aplicació als casos d'adquisició dels habitatges que ocupen els llogaters dels parcs públics i a aquells obtinguts pels operadors públics per l'exercici dels drets de tempteig i retracta o qualsevol altra garantia En operacions de reallotjament la qualificació no podrà ser inferior a 20 anys ni desqualificar-se

Capítol 5. Condicions de venda des HPO (1) PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 5. Condicions de venda des HPO (1) Els propietaris d’HPO qualificats amb destí a la venda podran vendre'ls en qualsevol moment (art. 25) Durant els 10 primers anys del préstec qualificat la transmissió entre vius o la cessió de l’ús s’haurà de procedir a la seva cancel·lació i al retorn dels ajuts que s’haguessin obtingut, incrementats amb l’interès legal Durant els primers 10 anys el preu màxim de venda en segones o posteriors transmissions de tots els HPO serà establert per l’administració tenint en compte la zona i any que es produeix la venda A partir del 10 any, el preu de venda de les segones o posteriors transmissions s'establirà tenint en compte l'estat de conservació de l'habitatge i de l'edifici

Capítol 5. Condicions de venda des HPO (2) PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 5. Condicions de venda des HPO (2) Tant les primeres com les segones o posteriors transmissions dels HPO que es construeixin sobre sòls públics o privats s’hauran de realitzar a través del REGISTRE de SOL·LICITANTS d'habitatges protegits que creï la Generalitat de Catalunya (art. 25.5) Les primeres transmissions dels habitatges amb protecció oficial que es promoguin per cooperatives d’habitatge, per empreses amb destí als seus treballadors i en els casos de promoció per a ús propi s’hauran de visar per la DGH i de notificar, per aquesta, a l’organisme de control que es creï. Les transmissions d’habitatges amb protecció oficial a títol gratuït o per herència o donació s’hauran de notificar a l’organisme de control que es creï.

Capítol 5. Drets de tempteig i retracte PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 5. Drets de tempteig i retracte La Generalitat podrà exercitar els drets de tempteig i retracte en les transmissions dels HPO (art. 28) S’ haurà de comunicar la intenció de vendre explicitant: l’adquirent, el preu de la venda, la forma de pagament i les condicions essencials pactades. La Generalitat podrà exercitar el dret de tempteig dins dels 30 dies naturals. Si no exercita el tempteig es podrà fer la venda. La Generalitat podrà exercitar el dret de retracte si no s’ha produït la notificació prevista i la transmissió s’hagi efectuat sense poder exercitar el dret de tempteig.

Capítol 6. El “Lloguer Just” PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 6. El “Lloguer Just” La Generalitat reconeixerà el dret a rebre subvencions per ajudar a pagar el lloguer a arrendataris amb dificultats, amb la finalitat de prevenir l’exclusió social residencial. Els arrendataris hauran de tenir ingressos familiars ponderats no superiors a 2 vegades l'IPREM. Les subvencions tenen com objectiu que la renda no superi el 30% dels ingressos familiars quan aquests estiguin entre 1 i 2 vegades l’IPREM, i que no excedeixi del 25% quan estiguin per sota d’1 vegada l’IPREM, se subvencionarà la diferència que resulti entre aquests ingressos i la renda. (art. 30) Aquesta subvenció, en cap cas, podrà superar els 2.880€ anyals i es pagarà al llogater prèvia acreditació d’haver satisfet el lloguer

Capítol 6. Subvencions al lloguer PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 6. Subvencions al lloguer La renda dels contractes dels organismes públics no podrà ser superior al 4% del preu teòric de venda. En el cas dels habitatges llogats mitjançant la XMLLS o de pròrroga forçosa no podran superar els 540€ mensuals. Els ingressos familiars dels arrendataris no podran ser superiors a 2 vegades l'IPREM i hauran de trobar-se en alguna de les següents circumstàncies: (art. 31) Ser persones de més de 65 anys titulars de contractes de lloguer amb pròrroga forçosa. Ser arrendataris d’habitatges gestionats per organismes públics o entitats sense ànim de lucre. Als titulars d’un contracte de lloguer obtingut a través de la Xarxa de Mediació pel Lloguer Social. Joves de menys de 35 anys, que signin un contracte de lloguer a través de la Borsa Jove d'Habitatge.

Capítol 7 La Xarxa de Mediació del Lloguer Social PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7 La Xarxa de Mediació del Lloguer Social La Generalitat crearà un sistema de mediació en el mercat del lloguer anomenat Xarxa de Mediació pel Lloguer Social que estarà formada per les diferents Borses d’Habitatge, per incrementar l’oferta de lloguer a preus moderats per atendre les necessitats de la població amb ingressos més baixos (art. 36). La XMLLS té com a objectiu crear i/o recolzar, en col·laboració amb els ajuntaments, Borses d’Habitatge de Lloguer locals o supralocals, o d’entitats socials sense ànim de lucre especialitzades en mediació d’habitatge i serà gestionada i coordinada per ADIGSA que vetllarà per assegurar la mediació real en tot el territori de Catalunya.

Capítol 7. Els habitatges de la XMLLS PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. Els habitatges de la XMLLS Hauran de ser nous o existents del mercat lliure. Disposar de cèdula d’habitabilitat o tenir les condicions per obtenir-la. La superfície màxima serà de 120 m2. Els habitatges tindran una assegurança de caució que garanteixi als propietaris el cobrament del lloguer amb assessoria jurídica gratuïta i una assegurança multirisc El lloguer convingut haurà de ser per sota dels estàndards de preu del mercat lliure de la zona. El propietari que hagi fet obres, 6 mesos abans, podrà rebre una subvenció de 6.000€ Si l’habitatge requereix obres i el propietari no vol fer-les ell, podran fer-les Borses d’Habitatge o ADIGSA. Les obres es descomptaran de la renda, llevat dels 6.000 primers €, si estava buit feia 1 any.

Capítol 7. Els llogaters de la XMLLS PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. Els llogaters de la XMLLS Per optar a un habitatge de les Borses d’habitatge de la XMLLS cal reunir els requisits següents (art. 37): Tenir capacitat per contractar i obligar-se. Tenir uns ingressos per unitat arrendatària iguals o inferiors a 2,7 vegades l’IPREM ponderat. Poder demostrar ingressos regulars de treball, pensions, subsidis, etc. No tenir cap habitatge en propietat cap dels membres de la unitat arrendatària Estar inscrits en el registre unitari. Podran optar als ajuts contemplats en el capítol 6 del “lloguer just” si els ingressos son inferiors a 2 vegades de l’IPREM.

Capítol 7. Les Borses d’Habitatge PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. Les Borses d’Habitatge Les Borses d’Habitatge podran ser gestionades amb les modalitats següents (art. 39): Gestió directa de l’administració local Gestió d’una societat municipal Per una entitat gestora de la borsa amb participació municipal Mitjançant la contractació d’una entitat gestora per part del municipi Es constituiran mitjançant convenis directes de col·laboració amb ADIGSA. Hauran de d’oferir garanties i avantatges econòmics, jurídics i tècnics a propietaris i arrendataris. La XMLLS concedirà 450€ per habitatge als 3 mesos d’estar llogat sempre que es compleixin les clàusules del contracte

Capítol 7. La gestió d’ADIGSA/ACH PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. La gestió d’ADIGSA/ACH Respecte a la XMLLS: En serà el coordinador, fent el seguiment i valoració de la qualitat de la gestió de les Borses d’Habitatge. Realitzarà reunions amb les Borses, avaluarà resultats i impulsarà noves propostes i pràctiques. Crearà un Comitè de Pilotatge de la XMLLS a fi d’avaluar resultats i difondre les bones pràctiques. Respecte als Habitatges: Realització de les reformes, si s’escau. Contractació de l’assegurança de caució i multirisc. Respecte a les Borses d’Habitatge: Signatura dels convenis. Gestió del pagament de les subvencions (450€/hab.) Determinar criteris d’Assignació amb les Borses.

Capítol 7. Programa Mobilització d’Habitatges Buits PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. Programa Mobilització d’Habitatges Buits El Departament de MAiH posa en marxa un programa, mitjançant ADIGSA/ACH i les Borses d’Habitatges, adreçat a posar en el mercat de lloguer els habitatges desocupats mitjançant conveni o cessió d’ús per part dels propietaris, així com el sistema d’adjudicació dels habitatges als arrendataris amb una renda inferior a la mitjana en cada zona del territori de Catalunya. El procediment serà el següent: L’habitatge haurà d’estar buit, com a mínim, 1 any abans de llur cessió. Cessió voluntària del dret d’ús i gaudi de l’habitatge a ADIGSA, per un termini no inferior a 6 anys. Verificació de l’estat de conservació de l’habitatge.

Capítol 7. Mobilització d’habitatges buits PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. Mobilització d’habitatges buits Requisits dels habitatges Que la superfície no superi els 120m2 Que disposi de cèdula d’habitabilitat o pugui tenir-la. Que el lloguer no superi els 8€/m2, variable segons zona, i en tot cas els 560€/mes Que no hagi estat ocupat o llogat en els 12 mesos anteriors Que no sigui un habitatge de protecció oficial Beneficis per al propietari Rebre una renda o cànon periòdic (mensual, trimestral…). Si ha fet obres de rehabilitació en els 6 mesos anteriors a la cessió de l’habitatge, rebrà 6.000€. Si l’habitatge precisa reformes, aquestes seran a càrrec d’ADIGSA. Els primers 6.000€ no es descomptaran del cànon. Les assegurances seran cobertes per ADIGSA. Retorn de l’habitage, a la fi de la cessió, en correcte estat.

Capítol 7. La gestió d’ADIGSA PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 7. La gestió d’ADIGSA Redacció dels documents de cessió Realització de les reformes Gestió del pagament de les subvencions, si s’escau. Contractació de les assegurances Pagament del cànon al propietari Assignació de l’habitatge Signatura del Contracte d’arrendament Gestió dels cobraments Gestió del manteniment de l’habitatge Retorn al propietari de l’habitatge als 6 anys amb l’habitatge en correcte estat.

Capítol 8. Els parcs de lloguer PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 8. Els parcs de lloguer En el parc públic (art.47). El Departament de MAiH posa en marxa un programa de rendibilització del parc públic d’habitatges de lloguer, amb el sistema d’ajuts al pagament del lloguer. Aquests ajuts permeten cobrir la diferència entre les quantitats que poden pagar els llogaters i les rendes necessàries per garantir la viabilitat econòmica de les empreses públiques.

Capítol 8. Els parcs de lloguer PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 8. Els parcs de lloguer En el parc privat (art. 48). A través d’ADIGSA, es posa en marxa de forma gradual, un programa de rendibilització del parc privat d’habitatges de lloguer amb contractes anteriors al 1985, de pròrroga forçosa. Establint convenis amb els propietaris de finques amb baixos rendiments i estudiant la situació dels contractes de lloguer per detectar les situacions de rendes inferiors a les d’equilibri econòmic i s’establiran ajuts per compensar el diferencial entre la renda i el lloguer d’equilibri. Els propietaris es comprometran a mantenir en condicions de dignitat les relacions amb els llogaters amb contractes de pròrroga forçosa

Capítol 9. Convenis Institucionals PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Capítol 9. Convenis Institucionals A fi d’instrumentalitzar el Decret del Pla pel Dret a l’Habitatge es formalitzaran Convenis: Amb els Mediadors Immobiliaris Amb les Entitats de Crèdit Amb el Col·legi de Registradors Amb el Col·legi de Notaris Convenis amb companyies d’assegurances

PLA pel DRET A L’HABITATGE 2004-2007 Disposició Addicional Quarta. REGISTRE UNIFICAT DE SOL·LICITANTS D’HABITATGE PROTEGIT La Generalitat de Catalunya durà a terme les gestions oportunes per posar en marxa el registre unificat de sol·licitants d’habitatge protegit, a través dels instruments de gestió que es determinin, així com el procediment d’adjudicació permanent dels habitatges protegits, com a sistema integral de control i transparència en l’adjudicació dels habitatges amb protecció que es planteja en aquest Decret.