¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Agenda new vocabulary schedule. ¿Qué clase es? Es la clase de… ciencias naturales arte matemáticas.
Agenda new vocabulary schedule. Accent Mark Rules se│ gun│ – según sep│ti │mo séptimo pri│mer fo │to │gra │fi │ a – fotografía mier│co │ les – miércoles.
Vocabulario de 2A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Vocabulario 2A Realidades. Let’s Review Answer these questions using Spanish and complete sentences. 1.¿Cómo es la chica? 2.¿Cómo te llamas? 3.¿Qué día.
Vocabulario 2A.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Para Evaluar: By now you should know…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Practiquen los adjetivos con
Knowing other languages brings opportunities. ~ Author unknown
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
We are able to identify and describe people and things
Los artículos son importantes…
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Las Materias School Subjects.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
La Escuela.
Tu día en la escuela Recording Assignment.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La escuela.
Vocabulary 2-A.
En la escuela For most “clases” o “materias” make a good guess and you have the name in Spanish. Unidad 2 Etapa 1.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Mi horario Éste es mi horario.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Use of Tengo y Tienes ¡El horario!.
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Transcripción de la presentación:

¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué? ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta. Hacen las actividades de “tiered” con un@ compañer@. ¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize new vocabulary describe our school days – talking & writing about what classes we have in our schedules, what hours of the day we have those classes, and which classes we like more than others ask and answer questions about our school day, sharing what we think about our classes, who teaches them, and what hours of the day we have them We’ll know we’re successful when we can… identify the new vocabulary correctly when listening to the new words being used by Srta. B. to play matamoscas and participate in the activities today write each class using the correct spelling – including accent marks! start and maintain at least six conversations about school in a circle conversation using the new questions and answers.

Vocabulario de la Unidad 2 Clases Números ordenales Adjetivos el almuerzo la clase arte español ciencias naturales ciencias sociales educación física inglés matemáticas tecnología el horario primera segunda tercera cuarta quinta sexta séptima octava novena aburrida difícil divertida fácil interesante práctica

8th 9th 2nd 7th 6th 1st 4th 3rd 5th