ENSENYAMENT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Comissió d’atenció a les famílies
ACCIÓ SOCIAL EQUIP BÀSIC D’ATENCIÓ SOCIAL (EBAS)
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Seminari caps d’estudis de Primària
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència
Jornada de portes obertes
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Dispositiu Local d’Inserció
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
Revetlles amb Precaució, 2011
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Coneixements i idees previs
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
COSSOS DE SEGURETAT.
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Pla Integral de Salut Mental
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

ENSENYAMENT

RECURSOS EDUCATIUS I INTERVENCIÓ EN SITUACIONS DE RISC ENSENYAMENT RECURSOS EDUCATIUS I INTERVENCIÓ EN SITUACIONS DE RISC Centres educatius Serveis educatius de zona Serveis educatius específics Recursos educatius específics Normativa Criteris d’actuació en situacions de risc

RECURSOS EN L’ÀMBIT EDUCATIU (1/3) ENSENYAMENT RECURSOS EN L’ÀMBIT EDUCATIU (1/3) CENTRES EDUCATIUS Llars d’infants (públiques i privades) Escoles (públiques, concertades i privades) Instituts (públics, concertats i privats) Centres d’Educació Especial: CEE Horitzó (Pineda de Mar) CEE Les Aigües (Mataró) CC L’Arboç (Mataró)

RECURSOS EN L’ÀMBIT EDUCATIU (2/3) ENSENYAMENT RECURSOS EN L’ÀMBIT EDUCATIU (2/3) SERVEIS EDUCATIUS DE ZONA, SEZ: Alt Maresme, Baix Maresme i Mataró EAP: Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica. Perfils professionals ( psicopedagogs, treballadors socials, fisioterapèutes) CRP: Centre de Recursos Pedagògics. Format per professors. ELIC: Equip de Llengua i Cohesió Social. Format per professors. SERVEIS EDUCATIU ESPECÍFIC: CREDA (Maresme- Vallès Oriental): Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius. Format per diferents perfils professionals (psicopedagogs, logopedes i audioprotesistes)

SERVEIS EDUCATIUS ESPECÍFICS RECURSOS EDUCATIUS ESPECÍFICS ENSENYAMENT RECURSOS EN L’ÀMBIT EDUCATIU (3/3) SERVEIS EDUCATIUS ESPECÍFICS CREDA (MVO): Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius. Perfils professionals: psicopedagogs, logopedes i audioprotesista. RECURSOS EDUCATIUS ESPECÍFICS USEE Unitat de Suport a l’Educació Especial: ubicades en centres de primària i secundària UEC Unitat d’Escolarització Compartida. Programa de diversificació curricular per alumnes amb inadaptació al medi escolar i amb risc d’exclusió social. Aula d’Hospital de dia per adolescents. Hospital de Mataró.

L’educació obligatòria és dels 6 als 16 anys. ENSENYAMENT Decret 279/2006 de 4 de juliol sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en centres educatius Resolució sobre Organització i Funcionament dels centres educatius curs 2009-2010 Protocol marc d’actuacions en casos d’abusos sexuals i altres maltractaments greus a menors 13/09/2006 Normativa A Catalunya, tota la població infantil entre 3 i 16 anys està escolaritzada. L’educació obligatòria és dels 6 als 16 anys. Centres Educatius Claus en la PREVENCIÓ i DETECCIÓ del maltractament infantil Ha d’estar informat i ha d’estar format. Ha de conèixer formes de detecció dels maltractaments i els canals de denúncia. Professorat + EAP

DETECCIÓ DE CONDUCTES INAPROPIADES D’INFANT, JOVE O ADULT ENSENYAMENT DETECCIÓ DE CONDUCTES INAPROPIADES D’INFANT, JOVE O ADULT TUTOR DIRECCIÓ CANALS D’INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ EAP Analitzaran la situació. Valoració de l’existència d’abús o maltractament A. Sospita d’abús o maltractament B. Certesa d’abús o maltractament ACTUACIÓ

A. SOSPITA D’ABÚS O MALTRACTAMENT ENSENYAMENT A. SOSPITA D’ABÚS O MALTRACTAMENT Símptomes: nen/a, jove Es comporta de forma alarmant. Informa directament o indirecta la seva preocupació DIRECCIÓ + EAP COMUNICA a DGAIA (av. Del Paral·lel, 52, 08001 Barcelona, o a Infància respon: 900 300 7 ) a FISCALIA MENORS INFORMA a SSTT (Serveis Territorials) a Serveis Socials a la família del menor de les actuacions que es realitzin Si mostra signes físics d’abús o altres SALUT CANALS D’INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ

B. CERTESA D’ABÚS O MALTRACTAMENT ENSENYAMENT B. CERTESA D’ABÚS O MALTRACTAMENT DIRECCIÓ + TUTOR contacte immediat amb hospital de referència i • Comunicació urgent (amb el suport d’EAP, si és possible) a: - DGAIA - Fiscalia de Menors o Jutjat de Guàrdia - Serveis Territorials • Informació a família del menor de les actuacions que s’estiguin realitzant CANALS D’INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ

ENSENYAMENT CRITERIS D’ACTUACIÓ a seguir en el cas que funcionaris de la policia es presentin en les dependències d’un centre educatiu públic: Si demanen endur-se algun alumne cal: Que s’acreditin com a policia, o sigui, que exhibeixin el carnet professional. Que exhibeixin el requeriment judicial, o de la fiscalia, que ordena l’actuació. Avisar els pares o tutors legals, si l’alumne/a és menor, per tal que acompanyin el fill/a. Si no és possible comptar amb els pares o tutors legals, els menors han de ser acompanyats pel tutor/a o per un altre professor/a.  

CRITERIS D’ACTUACIÓ de menors en situació de desemparament. ENSENYAMENT CRITERIS D’ACTUACIÓ de menors en situació de desemparament. En el supòsit que es presentin al centre funcionaris de la DGAIA per recollir un menor declarat en situació de desemparament per resolució administrativa de DGAIA: Els funcionaris de la DGAIA han d’acreditar-se i lliurar al centre una còpia de l’autorització emesa pel cap del servei territorial d’Atenció a la Infància i l’Adolescència en què consti la referència de l’esmentada resolució. El centre educatiu lliura el menor als funcionaris i conserva còpia de l’autorització presentada, així com les dades de l’acreditació dels funcionaris que han dut a terme la recollida.

ENSENYAMENT CRITERIS D’ACTUACIÓ davant la petició d’informació escrita des de DGAIA, EAIA, Jutjat, Fiscalia…, que sempre s’adreçarà al Director dels Serveis Territorials del MVO: Els Serveis Territorials, a través de la Secció de Centres, faran arribar la petició d’informe al Director del Centre NO s’informarà a FUNDACIONS i/o ENTITATS PRIVADES Important contactar amb l’Inspector/a del Centre Educatiu

ENSENYAMENT Informe de l’alumne per part del centre educatiu: 1.- Valoracions de fets objectius: assistència, regularitat, higiene... 2.- Les peticions d’informe també han de ser peticions concretes 3.- NO s’informarà d’aspectes subjectius Els SSTT facilitaran una guia per a l’elaboració d’aquest informe Es considera important des dels centres educatius: • Saber per què demanen la informació • Que es retorni la informació al centre educatiu.