Exemples de finançament dels Serveis d’Accessibilitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Centre d'Hàbits Saludables
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
EL BUCLE MAGNÈTIC Susanna Diaz, Coordinadora Institucional de la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) Domingo Reina Mora,
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Treball de MÚsica les castanyoles
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
I transforma un llibre en un nou lector
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Generacions de llocs web
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
El Pla d’autropotecció
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
NOVETATS TAC Claustre de gener 2015
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
CRAI: definició i estructura
· Tema seleccionat: Compartir.
Serveis de Consultoria
CRAI: Unitat de Docència
Propostes de millora en el GIR
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
PROGRAMA BECA PER L’OCUPACIÓ
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transport Porta a Porta
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Mobappi, un nou canal de promoció i comunicació
Transcripción de la presentación:

Exemples de finançament dels Serveis d’Accessibilitat El Liceu 22/03/2017

Vídeo presentació Enllaç

1. Pla d’actuació en accessibilitat 2. Actuacions Motius d’actuació Implementació Necessitats (convenis, col·laboracions…) Finançament 2.1 L’auditoria, DINCAT 2.2 Serveis i instruments d’accessibilitat ja existents 2.3 Noves i recents intervencions

1. Pla d’actuació en accessibilitat Té a veure amb la missió dels estatuts de la Fundació del Gran Teatre del Liceu que diuen “el Liceu treballarà per a fer accessible la cultura operística a la societat”. L’accessibilitat està dins del projecte social del Teatre que és un dels vectors del pla estratègic del Liceu i té l’objectiu de promoure iniciatives que reverteixin en el foment de la cultura des d’un pla social inclusiu desenvolupant l’accessibilitat, la diversitat i l'excel·lència.

Accessibilitat Espais sense barreres: nous torns no discriminatoris a l’accés de La Rambla audiodescripció per a persones cegues en una funció de cada òpera escenificada bucle magnètic a Sala, Foyer i guarda-roba Rambla nova senyalística adaptada a criteris de Lectura Fàcil resums argumentals de les òperes escenificades adaptats en Lectura fàcil app Barcelona opera accés. ascensors adaptats en llenguatge Braille butaques reservades per cadires de rodes i acompanyants plataforma Vestíbul Rambla subtitulació de les òperes escenificades en tres idiomes serveis adaptats a Platea, Amfiteatre, 2n pis i Foyer taquilles accessibles (mostrador més baix per cadires de rodes) disponibilitat de cadires de rodes Llei d’accessibilitat 13/2014 del 30 d’octubre. En tràmit d’aplicació. Web accessible. En tràmit d’aplicació Adaptació dels torns de l’accés de Sant Pau. En tràmit.

2. Actuacions 2.1 L’auditoria, DINCAT Motius d’actuació Implementació Necessitats ( convenis, col·laboracions) Finançament 2.1 L’auditoria, DINCAT 2.2 Serveis i instruments d’accessibilitat ja existents 2.3 Noves i recents intervencions

2.1 L’auditoria, DINCAT Al Gran Teatre del Liceu, Dincat va fer una auditoria el 22 d’octubre del 2014. Això ens permet tenir un punt de partida a banda de donar continuïtat a altres iniciatives que el Teatre ha engegat o que ja han estat implantades. Un dels aspectes que va sortir a la llum va ser la necessitat de millorar la comunicació.

2.2 Serveis i instruments d’accessibilitat ja existents Servei de Subtitulació El Liceu va ser el primer teatre del país en tenir subtitulació, concretament el 7 de novembre del 1988. Avui en dia, a part de la pantalla de sobretitulació de l’arc de prosceni, la majoria de butaques de la sala tenen pantalles de TFT o de TXT que permeten al públic llegir el text de les òperes en català, castellà i anglès.

Audiodescripció en directe/Òpera Accés Va ser una de les primeres iniciatives engegades pel Liceu a fi d’esdevenir un teatre plenament accessible ara ja fa 11 anys. Aquest sistema s’ofereix en una funció concreta de cada òpera escenificada. L’audiodescripció va a càrrec de la Universitat Autònoma de Barcelona. Fa uns anys que el Teatre treballa per donar una solució mòbil que permeti a l'usuari poder gaudir de l’òpera qualsevol dia de funció i a qualsevol zona. Ja fa un parell de temporades que la Fundación Vodafone col·labora en que aquest fet sigui possible amb la app Barcelona òpera accés. Tot i que encara està en proves continua evolucionant per donar un servei el més ampli possible.

Bucle Magnètic Implementat al juliol del 2014. Aquest dóna cobertura a la sala, la taquilla, el guarda-roba de Rambles i el Foyer. Permet a totes aquelles persones amb pròtesis auditives (audiòfons o implants coclears) poder rebre el so sense interferències externes ni reverberacions. FIAPAS es va posar en contacte amb el teatre per instal·lar-ho i l’empresa ILUNION es va encarregar de fer-ho. Posteriorment se sumen l’ONCE i ACAPPS. FIAPES es va fer càrrec del cost de la instal·lació i el Teatre és qui assumeix el cost del manteniment.

Aura Fundació Aura Fundació és una entitat que ajuda a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual mitjançant la inclusió social i laboral. A través de l’empresa proveïdora de personal de Sala i acomodació, 3 nois pertanyents a aquesta fundació realitzen tasques d’acomodació per a les funcions escolars d’ El Petit Liceu. Enguany és la tercera temporada en que Aura Fundació i El Gran Teatre del Liceu col·laboren.

Seients reservats/cadires de rodes Les persones amb discapacitat física que utilitzen cadira de rodes i els seus acompanyants gaudeixen des de la reconstrucció del teatre d’un espai reservat exclusiu a Platea. La temporada 2015/16, un total de 149 usuaris amb discapacitat van venir al Liceu i 22 persones ho van fer a través d’un abonament de temporada, beneficiant-se dels descomptes especials que ofereix el Liceu: concretament un descompte de fins el 80% sobre el preu de les localitats/abonaments i descompte del 50% per a l’acompanyant. Enguany són 27 les persones que s’han abonat al teatre fent ús d’aquests descomptes. A banda, el Liceu disposa de plataformes per poder accedir a totes les zones.

2.3 Noves i recents intervencions Torns d’accés , espais sense barreres Es van canviar els torns d’accés al Teatre, es van fer amb una amplada de 90 cm, per tal de permetre l’accés a qualsevol tipus de cadira de rodes o vehicles elèctrics i així no patir cap tipus de discriminació.

Taquilles accessibles A les taquilles s’ha instal·lat el bucle magnètic i s’ha fet un mostrador de poca alçada, per atendre les persones amb cadira de rodes.

Lectura fàcil/senyalística/web Una altra actuació pendent va ser la senyalística que es va fer seguint els criteris d’accessibilitat. Mida dels rètols, grandària de lletres, grafia, colors contrastats, superfícies no brillants, alçada de cartells, ubicació i contingut d’idiomes. Canviar tot el material que editava el teatre segons criteris de lectura fàcil era difícil i costós així que es va decidir penjar en el nou web el resum argumental de cada òpera escenificada. El web, a més, s’anirà actualitzant en continguts que s’adeqüin en tipografia, elements de navegació…

Formació als treballadors Un dels punts en que la llei d’accessibilitat 13/2014 data 30 d’octubre incideix és en el de la formació dels professionals dels equipaments escènics. Els formadors provenen de la Fundació Desenvolupament Comunitari. Els cursos han estat adreçats en vers aquells treballadors que estan en contacte amb el públic. El cost d’aquesta formació ha estat assumit pel Teatre.

Apropa Cultura El teatre va entrar en el programa APROPA CULTURA la temporada 2014/15. Aquest programa facilita l’accés a col·lectius amb discapacitats, en risc d’exclusió social i altres necessitats. El teatre ha destinat vora 4.000 entrades per gaudir de les òperes, espectacles de dansa, concerts, espectacles d’El Petit Liceu a banda d’altres propostes com l’activitat Entra al liceu, o L’òpera Emoció... La tarifa d’Apropa Cultura és de 3€ per entrada i dona accés a butaques de sala de la platea i l’amfiteatre que tenen un cost mig de 100 €. El teatre assumeix la pèrdua econòmica que suposa.

A banda de totes les implantacions, idees, eines i finançament, el Liceu manté un diàleg permanent amb el públic, cosa que li permet conèixer de primera mà les necessitats que tenen relacionades amb els aspectes d’accessibilitat. Aquest fet, és de vital importància pel teatre perquè li permet actuar amb coneixement de causa.