JORNADA A L’ I.C.E 6 de novembre de 2008

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 18:Lentes de adición progresiva.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
Mobilitat Internacional Dobles diploma França
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
SELECTIVITAT 2013.
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
El projecte en el marc general del DEL
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
PRESENTACIÓ TUTORA NORMES BÀSIQUES DE L’AULA FUNCIONAMENT DE L’AULA HORARI DEL GRUP EQUIP DOCENT HORARI D’ATENCIÓ A PARES EIXIDES EXTRAESCOLARS BLOG DEL.
TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.
SIDA la Campanya 2009.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Com introduir les Guies Docents
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Projecte d’estalvi energètic
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Madelen Holmlund, Umeå University
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Automàtic 8 Amb so ¯.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
TAULA D’ITINERARIS PROFESSIONALS ITINERARI
Què passa amb ’examen final?
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
SELECTIVITAT 2011.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROVES ACCÉS UNIVERSITAT (PAU) PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA 2019
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
CRAI: definició i estructura
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Residencia estudiants
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

JORNADA A L’ I.C.E 6 de novembre de 2008 Discussió d’experiències d’avaluació per portafolis a la UPC Marta Fransoy i Bel Departament d’ Òptica i Optometria UPC https://atenea.upc.edu

Per començar… em vaig preguntar: Per qui has de parlar? Què vols comunicar? A quin nivell (on poso el punt d’inici?) Què els pot interessar saber….en definitiva: Què pots aportar avui aquí?

I després de revisar …124 pàgines de recull d’experiències !!! EINES Carpetes d’aprenentatge a l’Educació Superior: una oportunitat per repensar la docència EINES d’ INNOVACIÓ DOCENT en EDUCACIÓ SUPERIOR Servei de Publicacions Universitat Autònoma de Barcelona …124 pàgines de recull d’experiències !!!

Vaig decidir presentar: La meva experiència i evolució personal en la utilització del portafoli de l’estudiant A l’ Escola Universitària d’Òptica i Optometria del Campus de Terrassa (EUOOT) En dues assignatures ben diferenciades

Entrenament auditiu Estimulació auditiva Teràpia de l’escolta http://www.tomatis.com/Spanish/introduccion.htm

Tecnologia òptica II Vessant tecnològica Psicologia en optometria clínica Vessant sanitària-humanística

DIPLOMA D’ÒPTICA I OPTOMETRIA 5è Q OPTATIVES Tercer curs 6è Q OPTATIVES I ALE TECNOLOGIA ÒPTICA II PSICOLOGIA EN OPTOMETRIA CLÍNICA Patologia i Farmacologia OPTOMETRIA I CONTACTOLOGIA CLÍNIQUES !!!!! Aplicació de les habilitats i competències en un entorn real… 3er Q Segon curs 4rt Q Optometria I Visió Binocular Neurofisiologia de la visió Optometria II Tecnologia Òptica I Contactologia bàsica 1er Q Primer curs 2on Q Òptica I Anatomia i histologia I Lents oftàlmiques Anatomia i histologia II DIPLOMA D’ÒPTICA I OPTOMETRIA

Tecnologia Òptica II AVALUACIO TECNOLOGIA Qui som? L’equip docent a l’EUOOT : Montse Aguirre Claire Bigourd Jesus Caum Marta Fransoy Anna Gili Joaquim Grau Marta Lupón Joan Martínez Pilar Rojo Santi Royo

Psicologia en Optometria Clínica AVALUACIÓ PSICOLOGIA Qui som? L’equip docent a l’EUOOT : Montse Augé Marta Fransoy Marta Lupón Lluïsa Quevedo Aurora Torrents

Referències… El portfoli docent: Una eina aper avaluar la docència. Queens Univ. Canada. Knapper C. ICE 25 i 26 juny 2002. Evaluación activa centrada en el estudiante: Una experiencia basada en el portafolio del estudiante. Griffith Univ. Australia Poyatos C. ICE 6 octubre 2004. Aprender a ver para enseñar a aprender. Fransoy M. Ver y Oir vol 22 núm 199. octubre 2005. Aprender a ver para enseñar a aprender. Fransoy M. Ver y Oir octubre 2005 vol 22 núm 199

…i més referències Experiència d’aprenentatge basat en problemes en l’assignatura de Tecnologia Òptica I. Martínez J, Lupón M, Fransoy M, Caum J, Royo S. UPC-PMD 2004-2005. Jornada de presentació de resultats de les projectes de millora de la docència. 7 febrer 2008. Experiència de portafoli docent i d’autoavaluació en les pràctiques de Tecnologia Òptica II. Fransoy M, Lupón M, Martínez J, Royo S, Caum J Experiència d’aprenentatge cooperatiu en l’assignatura de lents oftàlmiques. Royo S, Caum J, Martínez J, Fransoy M, Lupón M

Vull agraïr a tots els meus companys d’assignatures…. Sense els qui aquesta evolució que avui presento hagués estat impossible... Podeu ampliar aquesta informació a: http://de.scientificcommons.org/marta_lupón

I a vosaltres, per compartir l’ entusiasme per la docència… http://usuarios.lycos.es/optics2003/index.html ….i per la vostra atenció, és clar !!!