"Eros i Psique” Antonio Canova ( ) Cronologia:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Sara Ramírez Karola Salat
MITE D’ORFEU I EURÍDICE
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Escultura segles XVIII i XIX
"Eros i Psique” Antonio Canova ( ) Cronologia:
Amor i Psique Antonio Canova.
Sara Ramírez Karola Salat
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
EL SISTEMA SOLAR.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
L'ART GREC.
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Quan l’amor fa mal.
Xaf, el corb marí.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
L’AMIC RETROBAT MARC RIUS CASAN.
Escultura segles XVIII i XIX
BERNAT METGE.
SORTIM A EXPLICAR MITES
DRAMES RURALS DALTABAIX
Projecte interdisciplinari:
AMOR.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
El Pensador Auguste Rodin
Entrevista a Enric Larreula
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
El petit príncep
LA TRIBÚ A les llunyanes i màgiques terres del Perú , habita la tribu dels Chamas . Igual que altres pobles primitius , els Chamas tenen antigues i meravelloses.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
DALI ESPAI FEM CULTURA.
DONA II DE KOONING.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Un animal en perill d’extinció
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
LA PANDILLA.
Cant espiritual Joan Maragall.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
L’HANBOL.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
LES MÀQUINES.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sentiments cliqueu.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

"Eros i Psique” Antonio Canova (1757-1822) Cronologia: 1787-1793 Estil: neoclassicisme Tècnica: talla Materials: marbre Formes: exempta Tipologia: grup Cromatisme: monocroma Dimensions: 1,55 m x 1,68 m Localització: Museu del Louvre (París) " Psyché ranimée par le baiser de l'Amour"

Anàlisi formal Descripció: Aquí un noi una noia que es van a fer un petó... Textura: Marbre blanc. Molt polit l’afinava amb pedra tosca i una lletada de calç i àcid. Gran perfecció formal en tractament dels cossos. Les pells tenen la llum de les perles o la finor del cutis d’un nen petit

Composició Perfectament estudiada, no hi ha cap moviment espontani. Centre de la composició Perfectament estudiada, no hi ha cap moviment espontani. Les dues figures s’entrellacen i formen una X La X és definida per les ales d’Eros i les extremitats inferiors de tots dos. El bell mig són les 2 boques. Moment molt passional: el bes. Eros li agafa el pit – Psique li passa les mans darrera el cap.

Queda ben marcat l’apropament entre els dos cossos, són a prop les dus figures, però en un moment encara ho seran més. Reflectit el moviment, malgrat ser matèria inerta. Les postures de mans i braços remarquen la passió i l’erotisme de l’escena. Interpretació Racionalisme: Ens representa les coses segons el pensament, no segons els sentits (trasllada l’objecte de l’experiència sensorial al pensament). És una imatge universal de l’amor.

Material perfectament polit i acabat, sense cap imperfecció formal. Cànova triava el marbre més blanc, acabada l’obra el polia amb pedra volcànica i calç, fent-lo lluir com pell real. La llum, clara i forta, il·lumina tota l’escultura, fent-la brillar, donant la sensació d’un difuminat suau.

Estil: El neoclassicisme Canova (1757-1822) fa una versió més dolça d’aquest estil, amb una tècnica que li permet donar a la pell una qualitat molt delicada, plena de gràcia i frescor. Treballà a Roma i prop de Venècia, on va tenir el seu taller; era el rival d’un altre escultor neoclàssic de fama, Thorvaldsen, que era un home del Nord, mentre que Canova és clarament un llatí i vol que les seves obres tinguin l’esclat de la vida, amb una qualitat gairebé física. Amb una tècnica extraordinària sap fer unes escultures dolçes, d’una temàtica propera al rococó, però amb un altre caràcter, menys directe; acaba els seus marbres amb un esclat finíssim, tenint les pells dels seus personatges la llum de les perles o la finor del cutis d’un nen petit; és un tret ideal però que l’espectador reconeix com a desitjable i possible. Aquí un noi una noia, molt joves, quasi bé dos nens, es van a fer un petó; ella és la ment (psique, en grec), ell és l’amor físic (cupido, desig, en llatí): els dos elements s’ajunten.

Estil L’ideal de bellesa, perfectament reflectit en les dues figures, així com la puresa de línia, la claredat compositiva i l’ús de materials nobles són trets d’aquesta obra que la lliguen a les obres clàssiques. Se li ha retret que no acabes de desenvolupar un estil plenament personal, ja que té obres molt diverses, que van de la influència barroca de Bernini a la romàntica posterior. Esboços per Eros i Psique

Orfeu i Eurídice. 1774 Dédal i Ícar, 1779

Perseus amb el cap de Medusa 1804-1806 Metropolitan Museum of Art. New York Paolina Borghese 1801 Galleria Borghese. Roma Perseo con la testa di Medusa 1804-1806, marmo, Metropolitan Museum of Art, New York Tres Gràcies, 1814-17. Victoria and Albert Museum. Londres

Napoleó com a Mart, 1803 Napoleó, 1805

Cupido i Psique, 1808 Venus i Mart, 1816

Interpretació L'ase d'or de l’escriptor llatí Apuleu (segle II) És la única novel·la llatina que s'ha conservat sencera. És la història d'un home interessat per la màgia i la bruixeria, que tot d'una es troba accidentalment convertit en ase. Sota aquesta aspecte, cau en mans d'una colla de lladres amb els quals viu tota mena de penalitats i aventures, fins que recupera el seu aspecte humà per obra i gràcia de la deessa Isis. Entre els diversos episodis d'aquesta trama. L'ase d'or conté alguns dels millors relats de por, còmics o eròtics de tota la literatura antiga, a més del celebèrrim conte meravellós d’Eros i Psique.

Explica el conte… Ella és la ment, l’ànima (psique, en grec), ell és l’amor físic (cupido, desig, en llatí). Ambdós simbolitzen tan l’amor com la passió carnal. Revela l’interès de Cànova per la figura i els sentiments humans. http://homepage.mac.com/eeskenazi/Eros.html

Funció Encarregada l’any 1787 per el col·leccionista angles John Campbell (lord Cawdor) i adquirida en l’any 1801 per Joachim Murat (general). En veure-la Napoleó en quedà molt admirat i decidí tutelar a Cànova. Joachim Murat

Antonio Canova (Possagno, Itàlia, 1757-Venècia,1822) Mort el seu pare quan tenia 3 anys, la mare el deixà a càrrec del seu avi, el qual arruïnat, el posà a treballar en una cantera, on comença a esculpir petites estàtues. Més tard comença a estudiar escultura amb J. Torretti, a Venècia, protegit per un senador venecià. Aquest li encarregà, sent encara molt jove, dues grans escultures de tamany natural: Orfeu i Eurídice.

Fins l’any 1779 esculpí nombroses estàtues, les quals exposà, aquest mateix any. El 1781 decidí instal·lar-se a Roma, on li encarregaren el monument funerari del Papa Climent XIII, per la basílica del Vaticà. Aquest monument ens mostra un treball minuciós i perfecte, atenent fins el mínim detall. Fou inaugurat el 1792, i la fama de Canova arribà al seu zenit. Llavors les comandes no varen parar d’arribar-li. Tesseu i el minotaure

Al cim de la seva fama, fou cridat per Napoleó a París, per fer-li un bust, i després va rebre comandes de diferents sobirans, per la qual cosa viatjà a Nàpols, Roma, París i Viena. Va organitzar grans tallers, que no donaven l’abast per fer les seves obres.

Desterrat Napoleó a Santa Helena, el papa l’envià a París per demanar la devolució dels monuments presos a Itàlia. Tornant esculpí altres obres, com Les Tres Gràcies, monument a La Guerra i la Pau, i l'estàtua de Washington. La seva salut delicada empitjorà, va tornar a Pessagno, la seva ciutat natal per refer-se. Un any després tornà a Venècia on va morir el 1822.