Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t Barcelona, 4 d’octubre de 2012.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
REGIDORIA D’EDUCACIÓ Memòria curs 2015/16 – Suport als centres educatius Vic, 11 de juliol de 2016.
Advertisements

REGIDORIA D’EDUCACIÓ Memòria curs 2014/15 Vic, 1 de juliol de 2015
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
CLOENDA PFI-PTT de Vic CURS
Centre concertat per la Generalitat de Catalunya
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Programa de Transició Escola Treball
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Toca fusta FENT DECORATS
Suport als centres educatius
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Projecte de Diversificació Curricular
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
pla educatiu d’entorn de vic – PEEV
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Durada dels estudis = 2000 hores
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Jornada de portes obertes
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PROGRAMES I ACTUACIONS
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Interacció escola - entorn.
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Projecte FILS. Espai de families
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Àrea d’Atenció a les Persones
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

Projectes d’atenció a la diversitat: Tallers de diversitat i Punt de partida Situa’t Barcelona, 4 d’octubre de 2012

La ciutat de Vic Vic té una població de 41.378 habitants (setembre de 2011). La població queda repartida en els 8 barris en que es divideix el municipi: Castell d’en Planes/ El Sucre / Torre dels Frares Gurb/ Santa Clara Casc Antic / Eixample Morató /Verdaguer Remei / Montseny / Can Robert Estadi / Horta Vermella Santa Anna / Plaça Osona / Senferm Caputxins / Sant Llàtzer / Quatre Estacions La Guixa

La Regidoria d’Educació Centres educatius i de formació Oficina Municipal d’Escolarització Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) Pla Educatiu d’Entorn (PEEV)

Els nostres centres educatius ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS Serra – de – Senferm Caputxins Horta Vermella PRIVADES Cucut El Meu Jardí L’Esquitx Sentfores Vedruna EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS Andersen Centre Doctor Joaquim Salarich Guillem – Sant Miquel La Sínia Sentfores CONCERTATS Escorial Pare Coll Sagrat Cor Sant Miquel dels Sants Santa Caterina de Siena Centre Pedagogia Terapèutica Estel EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA PÚBLICS Institut Jaume Callís Institut La Plana Institut Vic CONCERTATS Escorial Pare coll Sagrat Cor Sant Miquel dels Sants Centre Pedagogia Terapèutica Estel BATXILLERAT PÚBLIC Institut Jaume Callís Institut Vic Institut la Plana Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic CONCERTAT Escorial Sant Miquel dels Sants

Suport als centres educatius Suport als centres educatius. Suport a l’escolaritat al 2n cicle de l’ESO

Col·laboració i suport als centres Eixos de treball FACILITAR LA RELACIÓ ESCOLES – AJUNTAMENT i ORDENAR LA OFERTA PER PART DE L’AJUNTAMENT I VETLLAR PER LA SEVA QUALITAT La Regidoria d’Educació i Vicjove son els referents per als centres de secundària per qualsevol projecte per la millora de l’èxit acadèmic TREBALLAR LÍNIES DE CIUTAT Joves 16-18 (PEC) Transició escola treball (PEEV) TREBALL COORDINAT Implicació del referents dels centres educatius (grup de treball) Relació amb empreses, Servei Local d’Ocupació, Joves ..

Actuacions PEEV -Acompanyament Escolaritat Tallers de suport a la tasca escolar Tallers de diversitat – 3r ESO Punt de partida – 4t ESO Projecte Mentor Projecte “un cop de mà” Servei d’Intermediació Absentisme

Objectius dels projectes d’atenció a la diversitat Motivar els alumnes de segon cicle d’ESO en l’obtenció del graduat escolar. Donar uns aprenentatges pràctics que complementin els realitzats a l’escola o institut. Apropar als alumnes a la realitat del món laboral, treballant especialment les actituds i els hàbits.

Tallers de diversitat Tallers d’aproximació al món laboral Destinataris: alumnes de 3r d’ESO, uns 80 alumnes de totes les escoles i instituts de Vic. Perfil dels destinataris: alumnes amb risc de fracàs escolar i/o d’exclusió social. Calendari: 2n i 3r trimestre del curs escolar. Horari: les classes es fan en horari lectiu, els dimarts de 3 a 5 de la tarda. Oferta dels tallers: construcció, pintura, jardineria, fusteria, cuina i perruqueria i estètica

Tallers de diversitat

Punt de partida Pràctiques en empreses i entorns laborals de la ciutat. Conveni entre el Departament d’Ensenyament i la Regidoria d’Educació Destinataris: alumnes de 4t d’ESO, uns 90 alumnes de totes les escoles i instituts de la ciutat. Perfil dels destinataris: alumnes amb risc de fracàs escolar i/o d’exclusió social. Calendari: al llarg del curs escolar Durada: un mínim de 6 i un màxim de 10 hores setmanals Horari: a concretar amb cada empresa o entorn laboral Valor afegit: el paper educatiu i social de l’entorn econòmic de Vic. Implicació del món empresarial.

Puntos forts i punts febles Punts forts -. Vinculació entre els objectius del projecte i les línies de ciutat. -. Vincle escola/institut/ajuntament per una millor funció tutorial i seguiment dels alumnes amb risc d’exclusió social o fracàs escolar. -. Treball conjunt administració/escola per programar els cursos i continguts a treballar així com per fer-ne el seguiment. -. Coordinació posterior amb els centres pel que fa als alumnes que no graduen. Punts febles -. Cost elevat dels tallers de 3r d’ESO -. Correspondència ambigua entre participació en els projectes de 3r i 4t d’ESO i obtenció del graduat escolar.

Propostes de millora -. Curs 2011/12: Grup de treball de professorat. -. Única base de dades i designació d’una única persona de contacte entre administració local i empreses. -. Creació d’un DLI amb el suport de la Diputació de Barcelona.

SITUA’T

JUSTIFICACIÓ La Regidoria d’Educació dóna suport als centres educatiuS en la diversificació curricular del 2n cicle d’ESO: Tallers de diversitat (3r ESO) Punt de partida (4t ESO) Vic té una població de 41.378 habitants (setembre de 2011), Apròx. 17% són joves d’entre 16 i 29 anys D’aquests un 30% són joves d’entre 16 i 20 anys. Entre els joves menors de 20 anys tenim un 20%, aproximadament, de joves que no estudien ni treballen.

OBJECTIUS Acompanyar els joves en una etapa de transició educativa que els ha de preparar per la vida adulta. Promoure l’equitat d’oportunitats per aquests joves. Incloure i connectar els joves en l’oferta municipal existent a la ciutat, a nivell d’estudis o a nivell laboral. Comprometre als joves a una participació activa en diferents projectes municipals i de ciutat. Facilitar als joves l’obtenció d’acreditacions útils per la seva futura incorporació al món laboral. Formar als joves en tècniques bàsiques de gestió de les emocions i d’habilitats personals per desenvolupar-se amb autonomia personal. Comprometre les famílies d’aquests joves en l’itinerari que ha de guiar el seu futur immediat.

Situa’t Programa municipal que té per objectiu donar a joves majors de 16 anys, que no estudien ni treballen, la formació necessària per desenvolupar-se amb èxit i reconduir els seus itineraris personals, acadèmics i/o professionals. Destinataris: joves de 16 a 24 anys amb o sense graduat escolar que han quedat fora de qualsevol recurs formatiu (PQPI, Cicles) Calendari: febrer-maig 2012 Horari: de dilluns a divendres de 9.00h a 13.00h

Situa’t “capsules formatives”: es combina la formació teòrica amb la formació inicial pràctica de diferents oficis. -. llengua catalana -. en noves tecnologies -. en primers auxilis -. imatge personal i protocol -. tècniques d’habilitats socials -. gestió de les emocions “tastet” de diferents oficis: comerç, infermeria, cuina i electricitat/llauneria. Treballs a la comunitat - compromís

Situa’t

VIOLUNTARIAT - COMPROMÍS JK Jornada PEC Acompanyament EBM Festa Primavera Gent Gran

XARXA TRANSICIÓ ESCOLA TREBALL ÀREA SOCIAL: Benestar i Família, Educació, Joves, Salut Pública Professionals diferents àrees ajuntament: salut, educació, Serveis socials, joves, oficina jove Osona, Aula de Formació Continuada Espais: Vicjove, espai VIT, CPNL, Aula Educadors, Aula de cuina, Aules Gremi Instal·ladors “Porta d’Entrada per qualsevol jove”: VicJove.

GRÀCIES