El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
PRESSUPOST 2017.
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida
i el que no es pot avaluar
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
La blogosfera sobre coneixement i informació en obert
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
BON GOVERN: DEL LIFTING A LA TRANSFORMACIÓ INSTITUCIONAL
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Presentació de Kickoff
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Obligacions entitats culturals
Jornada Cloenda Esports
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Decret d’autonomia dels centres educatius
La gestió per processos
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Tesis Doctorals en Xarxa
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Serveis de Formació.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Estatut d'autonomia de Catalunya
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Anàlisi crítica de la transversalitat
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement La Generalitat de Catalunya, per mitjà de la Secretaria de Telecomunicacions i.
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència Maig 2017

Índex El perquè del Govern Obert Fites Marc legal i institucional Eines i serveis El Pla de Govern Obert 2017/2018

1. El perquè del Govern Obert1. Correlació entre corrupció i desigualtat Correlació no és causalitat. Però aquest gràfica acompanyada d’altres evidències. Com la millora de la percepció per exemple va acompanyada de més equitat fa pensar que hi ha una correlació.

1. El perquè del Govern Obert El fantasma del populisme Increment de la desigualtat. Sensació de corrupció sistèmica. Sensació de manca de control. Crítica a les èlits polítiques. I manca d’autenticitat. Populisme que paradoxalment i n’hi ha evident augmenten la tensió i prenen decisions que incrementen la corrupció (Trump i els conflictes d’interès)

Administració Pública Canvi de paradigma GOVERN OBERT Canvi cultural Canvi organitzatiu Digitalització Sistemes d’informació Gestió documental Treball en xarxa Interoperabilitat Reforma Administració Pública PERSONES PROCESSOS TECNOLOGIA NORMATIVA

2. Fites Nov 2010 Jun 2013 Jun 2013 Des 2014 Feb 2015 Jun 2015 Jul Gen 2016 Jun 2016 Jul 2016 Oct 2016 Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern Aprovació del Codi de conducta dels alts càrrecs de la Generalitat Incorporació de la transparència com a àmbit en el Pla de Govern 2013-2016 Pla estratègic de polítiques de transparència de la Generalitat de Catalunya 2015-2017 Creació del Portal Participa Creació del Comitè Assessor d’Ètica Pública Plena operativitat del dret d’accés a la informació pública Creació del Portal de Dades Obertes Creació del Portal de Transparència Creació de la Secretaria de Transparència i Govern Obert Creació del Comissionat per la Transparència i l’Accés a la Informacion Pública Creació del Portal de Govern Obert

3. Marc legal i institucional Lideratge institucional Departament d'Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència Secretaria de Transparència i Govern Obert Direcció General de Contractació Pública Direcció General de Transparència, Dades Obertes i Qualitat Democràtica Programa d'Innovació i Qualitat Democràtica Subdirecció General de Seguiment i Avaluació de la Contractació Pública Subdirecció General de Transparència i Dades Obertes Subdirecció General de Qualitat Democràtica

3. Marc legal i institucional Mecanismes de coordinació i treball en xarxa Coordinació interdepartamental Comissió Interdepartamental de Transparència i Govern Obert Està formada pels Secretaris Generals de tots els Departaments de la Generalitat i presidida pel Conseller del Departament amb la competència en govern obert. Coordina i aprova a alt nivell les actuacions de govern obert. Política Comissió Tècnica de Transparència i Accés a la informació Elabora directrius comunes i informes tècnics i facilita l’intercanvi d’informació i la col·laboració en l’àmbit de la transparència, accés a la informació i dades obertes. Està formada per interlocutors de cada Departament de la Generalitat. Comissió Tècnica de Participació Ciutadana Proposa les línies estratègiques i de treball sobre participació i facilita la coordinació i l’intercanvi d’informació entre els seus participants. Està formada per interlocutors de cada Departament de la Generalitat. Técnica

4. Marc legal i institucional Mecanismes de coordinació i treball en xarxa (cont.) Coordinació interinstitucional Xarxa de Governs Transparents de Catalunya És un espai de col·laboració en matèria de govern obert en què participa la Generalitat i representants de l’àmbit local, municipal i supramunicipal. La xarxa facilita el desenvolupament de projectes de govern obert transversals i l’aprofitament d’eines i serveis. Els projectes s’executen a través de diferents grups de treball. Organismes independents Àmbit general Àmbit sectorial Síndic de Greuges Atén les queixes de la ciutadania i supervisa el funcionament de l’Administració. Avalua anualment el compliment de la Llei de transparència. Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública Vetlla pel compliment i les garanties del dret d’accés a la informació pública. Atén les reclamacions de la ciutadania contra la desestimació de sol·licituds d'accés a la informació.

4. Eines i serveis Publicitat activa Portal del Govern Informació detallada de la Generalitat de Catalunya i els serveis que presta Portal de Govern Obert de la Generalitat Inclou el portal de transparència, de dades obertes i de participació Portal de transparència de Catalunya Publicitat activa de tots els agents obligats per la Llei de transparència Bianualment Transparència Internacional avalua el grau de transparència de la Generalitat de Catalunya Catalunya es situa entre les regions espanyoles amb millor grau de transparència d’acord amb l’Índex de transparència de les comunitats autònomes (INCAU)

4. Eines i serveis Dret d’accés a la informació Qualsevol ciutadà major de 16 anys pot sol·licitar el dret d’accés a la informació pública presencialment o a través d’internet sense necessitat de firma electrònica: Es preveu la possibilitat d’interposar recursos potestatius davant de la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informacion Pública de manera gratuïta.

Què són ? 4. Eines i serveis

5. Pla de Govern Obert Aplicació del Pla de Govern Obert 2017-2018 Inclourà totes les actuacions de govern obert de la Generalitat de Catalunya, distribuïdes en 5 àmbits El Pla defineix, per cada àmbit: objectius estratègics, objectius operatius i actuacions concretes. Àmbit Objectiu estratègic OE01: Apoderar la ciutadania a través de l’accés a la informació pública. OE02: Facilitar la comprensió i anàlisi de la informació pública, fent-la més didàctica. Transparència OE03: Fomentar la generació de valor social a través de l’ús de les dades oberts. Dades oberts OE04: Assegurar el comportament ètic de l’Administració pública. OE05: Impulsar eines i processos que permetin assegurar la qualitat dels serveis públics. Bon govern OE06: Fomentar la participació de la ciutadania en l’elaboració de polítiques públiques. OE07: Apoderar la societat civil per incidir en les decisions públiques. Participació ciutadana OE08: Implementar una estratègia de difusió del coneixement sobre govern obert. OE09: Avançar cap a un sistema de govern obert des de l’interior de l‘organització. Canvi cultural