Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A D V E N T La corona d’Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Avui vull regalar-te ….
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
JESÚS DE NATZARET.
III. Jesús ve a salvar-nos
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Columnes de la Basílica de Betlem
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
“Déu et parla. Descobreix la seva paraula”.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Esplanada de les mesquites (Temple)
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la seva presència. Amb profund lirisme, evoca el seu desig de Déu que l’ha dut fins al santuari (v. 3), les etapes recorregudes pels pelegrins (vv. 7-8) i la felicitat de trobar-se a la casa del Senyor (vv. 5, 11).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El salm 83 és un salm de peregrinació. Celebra la "Casa de Déu". Ens costa d’entendre el que significava el "temple" per a un jueu, a nosaltres que construïm "esglésies" a cada ciutat i diverses esglésies en una mateixa ciutat... Hi havia un sol lloc de culte, en una sola ciutat, Jerusalem. Els jueus de Palestina "pujaven" a Jerusalem una vegada a l'any, i els de la "diàspora" havien de pujar-hi almenys una vegada a la vida. Era el gran esdeveniment. Déu mateix és la força per a començar la peregrinació, ell atrau i ajuda. 2. AMB JESÚS Jesús, sens dubte, va cantar aquest salm. Els evangelis de Lluc i de Joan estan construïts basant-se en les "pujades" de Jesús a Jerusalem. Com a bon jueu que era, feia la seva peregrinació anual, barrejat entre la multitud. L'atmosfera d'immensa alegria que respira aquest salm correspon perfectament a l'episodi cèlebre en el qual el Nen Jesús abandona María i Josep per "quedar-se al temple": la primera "paraula" que coneixem de Jesús la va pronunciar al temple de Jerusalem i va ser justament per manifestar el seu amor a la "Casa de Déu"... "No sabíeu que jo he d’estar a casa del meu Pare?" (Lc 2,49). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS S'obren camins al cor. El creient té un camí al cor. Sap on va. Sap que va cap a l'"encontre", cap a "la Casa de Déu". La seva "ànima", el seu "cor", la seva carn" són un crit cap a Déu.

Que n’és, d’amable, el vostre temple, Senyor de l’univers. Tot jo sospiro i em deleixo pels atris del Senyor. Ple de goig, i amb tot el cor, aclamo el Déu que m’és vida.

Fins l’ocell hi ha trobat casa, l’oreneta s’hi fa un niu on posar la fillada, prop dels vostres altars, Senyor de l’univers, rei meu i Déu meu.

Feliç el qui viu a casa vostra lloant-vos cada dia. Feliços els qui s’acullen als vostres murs: emprenen amb amor el camí.

Quan passen per valls eixutes, els són com un oasi beneït amb les pluges primerenques. Entren al primer i al segon mur, fins a veure Déu a Sió.

Senyor de l’univers, escolteu la meva súplica, escolteu, Déu de Jacob. Déu nostre, mireu amb amor el vostre Ungit, fixeu-vos en el rei que ens protegeix.

M’estimo més un dia als vostres atris que mil a casa meva; quedar-me al portal de la casa del meu Déu, més que viure amb els injustos.

Perquè el Senyor, protecció nostra i escut, ens dóna la gràcia i la glòria; el Senyor no refusa cap bé al qui viu honradament.

feliç l’home que confia en vós! Senyor de l’univers, feliç l’home que confia en vós!

"Que n’és, d’amable, el vostre temple, Senyor de l’univers!" En pronunciar aquestes paraules màgiques, Senyor, penso en moltes coses alhora. M'imagino el temple de Jerusalem, m'imagino les grans catedrals que he visitat i les petites capelles en les quals he resat. Penso en el temple que és el meu cor. Tot allò que pot ser anomenat la vostra casa, la vostra estança, el vostre temple. Tot això ho estimo i ho desitjo com el paradís dels meus somnis i el focus dels meus anhels. "Feliç el qui viu a casa vostra." Ja sé que el món sencer és casa vostra; que ompliu els espais i sou present en tots els cors. Però també estimo el símbol, la imatge, el sagrament del vostre sant temple, on gairebé sento físicament la vostra presència, on puc visitar-vos, adorar-vos, agenollar-me davant vostre en la intimitat sagrada de la vostra pròpia casa. ""M’estimo més un dia als vostres atris que mil a casa meva." M’hi trobo de gust, a casa vostra, Senyor. Us trobareu vós de gust a la meva? Veniu a visitar-me. Que les nostres visites siguin recíproques, que el nostre contacte sigui renovat i la nostra intimitat creixi alimentada per trobades mútues a casa vostra i a casa meva. Que el meu cor també es faci temple vostre amb la brillantor de la vostra presència i la permanència del vostre record. I que el vostre temple esdevingui la meva casa amb la freqüència de les meves visites i la intensitat dels meus desigs en les absències. "Tot jo sospiro i em deleixo pels atris del Senyor."

Als vostres fidels, Senyor, als qui heu donat a conèixer la vostra llei, concediu-los també la vostra benedicció abundant: que, caminant durant la vida de baluard en baluard, passem d'aquesta vall de llàgrimes a la vostra Jerusalem celestial i arribem fins a vós carregats d'aquell fruit que vós mateix heu sembrat en els nostres cors. Per Crist, Senyor nostre.