Os retos da ciencia: expectativas diante dun futuro incerto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Principios de Administración Autor: Lourdes Münch Unidad I Introducción a la Administración D.R Pearson Educación, S.A. de C.V. Prohibida su reproducción.
Advertisements

La educación en la actual sociedad del conocimiento
BACHARELATOS Duración de dous cursos.
CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
CAMBIO CLIMATICO Responsabilidade compartida
PROGRAMA DE DOUTORAMENTO HCT
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
O efecto invernadoiro en Galiza
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
Os textos argumentativos
Índice Eixe 4 do Fondo Europeo de Pesca - Medidas
As claves dunha nova escola
Introducción Actividades Creación dunha páxina web Exposición “Reconquista ” Simposio Internacional sobre a Reconquista de Vigo Elaboración dunha.
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
I FORO DE EMPREGO DA USC 15 de Novembro, 2007
Licenciatura de MATEMÁTICAS
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Ricos países pobres Lidia Iglesias Vaamonde Helena García Muñoz
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
O Barroco. Unha arte para a sociedade do seu tempo
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
A forza do local: dimensións técnica e política
I PLANO DE IGUALDADE DE OPORTUNIDADES
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
SITUACIÓN LABORAL DOS AXENTES DE EMPREGO E DESENVOLVEMENTO LOCAL
Introdución á sociolingüística da lingua galega
Proxecto interdisciplinar
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Humidais continentais do Norte da Península Ibérica: Xestión e restauración de turbeiras e medios higrófilos WORKSHOP.- Conservación e restauración de.
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
A programación de aula por competencias
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
PROGRAMA “SANTIAGO SUMA” DE INCLUSIÓN SOCIAL
CAMBIO CLIMÁTICO: UN DESAFÍO PARA A VOSA XERACIÓN Xavier Labandeira Universidade de Vigo, Economics for Energy Apertura do curso 2017/2018 Colexio.
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
É preciso tarxeta de son e altavoces
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Facultade de Ciencias da Area de Didáctica das Ciencias Experimentais
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
FRACTAIS, LITERATURA FRACTAL, FRACTALISMO
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
O matrimonio homosexual.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Sociedad , Ciencia y Tecnología
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
PAPEL Y RELEVANCIA DEL AVANCE DE LA TECNOLOGÍA PARA EL DESARROLLO HUMANO María Fernanda Lomelí Sánchez 1G
Transcripción de la presentación:

Os retos da ciencia: expectativas diante dun futuro incerto Da ciencia moderna (séculos XVII e XVIII) á tecnociencia M. ÁLVAREZ LIRES. UNIVERSIDADE DE VIGO

ANTECEDENTES Ciencia grega-Antecedente da ciencia occidental: Desconsideración das aportacións da ciencia árabe e doutras ciencias ou técnicas occidentais: Traballo manual = Traballo de escravos

EUROPA FEUDAL División do traballo: intelectuais e aristócratas/campesinado Experimentación: prácticas alquímicas e saber empírico médico (protagonismo feminino)

DA FIN DA EUROPA FEUDAL Ó RENACEMENTO (S. XIV Ó XVII) Novas necesidades sociais e do poder político Necesidade de manipular instrumentos e materias primas a maior escala Comeza a revalorización do traballo artesán que continuará no Renacemento (s. XV e XVI)

Novas necesidades, oficios e inventos artesáns Construcción de barcos, explotación eficiente das minas, desenvolvemento da metalurxia Inventos procedentes da ciencia e técnica orientais: A brúxula, as máquinas para extraer auga das minas, as “fábricas de papel”…. , a máquina de vapor (s. XVII)

Traballo artesán: pioneiro da observación experimental Os “pais” da ciencia moderna non inventaron a técnica: Galileo, Bacon, Harvey, Kepler ou Newton só a utilizaron e perfeccionaron Sempre tiveron ó seu servizo artesáns, constructores de instrumentos e moitas mulleres, que quedaron no anonimato

Debilitamento do sistema feudal (S. XIV) Aparición da transformación da observación experimental en método de investigación Aumenta a importancia da actividade técnica, económica e o papel social das persoas que se dedicaban a ela

O MOVEMENTO DA “NOVA CIENCIA” Inglaterra: 1640-1650 Puritanismo: Movemento político-relixioso con obxectivos de transformación social Carácter progresista da ciencia emerxente apoiada nos movementos sociais

IDEAIS DA “NOVA CIENCIA” Actitude antiautoriataria: cuestionamento de Aristóteles, Galeno…, compartido por paracelsianos, alquimistas, filósofos cartesianos. Fe na experiencia persoal a través da observación experimental O progreso era desexable e posible

IDEAIS DA NOVA CIENCIA Percepción sensorial por riba do inxenio especulativo: Os fenómenos da vida cotiá e os productos e procedementos artesáns son obxecto de investigación científica O traballo é fonte de coñecemento (este último non pertence só a aristocracia) Estilo claro para comunicar os achádegos científicos

IDEAIS DA NOVA CIENCIA Compromiso coa Reforma Educativa Substitución da aprendizaxe escolástica por outra co obxectivo do servizo público Orientación humanitaria: mellorar a alimentación, a sanidade, a educación e crear traballo nas cidades Coñecemento cientifico ó servizo do pobo

O REMATE DUN SOÑO 1660: Carlos II de Inglaterra depura as universidades de partidarios da filosofía natural (ciencia experimental) e decreta a abolición da Igrexa Puritana 1662: Créase a Royal Society de Londres; institucionalízase a ciencia e abandónanse os obxectivos de reforma social

O IDEAL ILUSTRADO DA CIENCIA Século XVIII: Ciencia e técnica ó servizo da “felicidade” humana-dominio da natureza Moitas mulleres de clase alta acceden á actividade científica e crean os Salóns Émilie du Breteuil, marquise du Châtelet: a ciencia que puido ser e non foi

Século XIX Desenvolvemento da industria e creación de novas susbstancias e materiais A ciencia deixa de ser unha actividade amateur : Profesionalízase As mulleres volven ser afastadas da ciencia pero conseguen “colarse”: Summerville, Kovaleskaia, Ada Bayron…

Século XX Continúa o desenvolvemento e a profesionalización da ciencia: creación de sociedades e academias científicas A radiactividade, a enerxía nuclear: destacadísimo papel feminino. Lise Meitner, Maria Sklodowska Curie… Repercusións das dúas Guerras Mundiales no desenvolvemento científico-tecnolóxico

Século XX As mulleres entran nas universidades pero non nas Academias científicas A mecánica cuántica e a teoría da relatividade Cambios na actividade científica: A tecnociencia

A preponderancia da ciencia e da tecnoloxía Progresiva influenza nas máis diversas áreas do saber humano e da actividade social As súas aplicacións militares e políticas: O proxecto Manhattan, Hirosima e Nagasaki A física de partículas Investigacións espaciais Biotecnoloxías Reproducción asistida

A preponderancia da ciencia e da tecnoloxía Transplantes de órganos A investigación con células nai O xenoma humano A invención do ENIAC (un traballo feminino) A aparición e invasión da informática e dos procesos de simulación por ordenador A creación de Internet

A TECNOCIENCIA CONTEMPORÁNEA É preciso examinar e analizar: O coñecemento e a práctica científica As interaccións: procesos científico-tecnolóxicos e cambios sociais É unha revolución de alcance difícil de medir A irrupción en todos os campos dos procesos de simulación por ordenador

CARACTERIZACIÓN DA TECNOCIENCIA Un sistema de accións eficientes baseadas no coñecemento científico que transforman o mundo Desenvolvidas tecnolóxica e industrialmente Non se ocupan só da natureza senón que se orientan, tamén, á sociedade e ós seres humanos

A TECNOCIENCIA Non se limita a describir, explicar e predicir ou comprender o mundo, senón que tende a transformalo en base a valores A verdade ou a verosimilitude ten importancia pero non ocupa un lugar central neses valores

A TECNOCIENCIA O seu referente: un conxunto de escearios ou mundo artificiais que posibilita e constrúe Implica profesionalización e empresarializacion da actividade científica: require grandes equipamentos técnicos e presupostos É un dos poderes dominantes nas sociedades avanzadas como factor relevante de innovación e desenvolvemento económico

A TECNOCIENCIA Ensínase publicamente, pero… O coñecemento e a práctica tenden a privatizarse e mesmo ó segredo Non só é un instrumento de dominio e transformación da natureza senón das sociedades É de gran utilidade para grupos transnacionais, en principio non estatais

A TECNOCIENCIA Insírese nun novo sistema de producción postindustrial: A sociedade da información e da comunicación Para o seu desenvolvemento baséase nun novo formalismo: a informática

Avances para a saúde e o benestar nos países desenvolvidos REPERCUSIÓNS Avances para a saúde e o benestar nos países desenvolvidos

¿TEMAS MENORES OU RETOS DE FUTURO? A SITUACIÓN DAS MULLERES (INFORME ETAN 2000 DA U.E.) : 7% DE CATEDRÁTICAS, 5% NAS ACADEMIAS E ESCASÍSIMA PRESENZA NOS POSTOS DE DECISIÓN DAS POLÍTICAS CIENTÍFICAS AUMENTO DAS DIFERENZAS ENTRE O NORTE E O SUR (6000/50-200 DÓLARES. 1965; 50.000-60.000/50-200. 2004) E AS SÚAS REPERCUSIÓNS NA SAÚDE E O BENESTAR

¿TEMAS MENORES OU RETOS DE FUTURO? O DETERIORO AMBIENTAL: O CAMBIO CLIMÁTICO A PROLIFERACIÓN DE GUERRAS E A UTILIZACIÓN DE SOFISTICADO E AGRESIVO ARMAMENTO (OS PRESUPOSTOS MILITARES)

Porcentaxe do PIB dedicado ó I+D militar 2003

Evolución do I+D militar

Proxectos de desenvolvemento de novos armamentos subvencionados polo Ministerio de Industria, Comercio e Turismo, 2006

¿TEMAS MENORES OU RETOS DE FUTURO? A UTILIZACIÓN DAS BIOTECNOLOXÍAS DE ACORDO CON PRINCIPIOS BIOÉTICOS A EXCLUSIÓN DOS AVANCES CIENTÍFICO-TÉCNICOS DO CHAMADO TERCEIRO MUNDO E A EXPLOTACIÓN SALVAXE DE RECURSOS E PERSOAS (A DEFORESTACIÓN, A SIDA)

¿QUEN DEBE ASUMIR OS RETOS? As comunidades tecnocientíficas deben asumir, explicitamente, o seu papel na construcción de sociedades máis xustas e igualitarias A cidadanía debe opinar e participar nos temas científico-técnicos que lle afecten. Non é só unha misión de expertos

PARA REMATAR CANDO TODO ISTO ACONTEZA, SERÁ POSIBLE FALAR DE QUE A CIENCIA CAMIÑA CARA Ó IDEAL ILUSTRADO: A “FELICIDADE”- O BENESTAR DOS SERES HUMANOS, HOMES E MULLERES, ALÉN DO DOMINIO DAS XENTES E DA NATUREZA