1. PROCEDIMENT CONTRACTACIÓ DE MENORS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Fitxa cas.
Sistema de gestió APPCC
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
MANUAL D’AJUDA PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ EN CAMPS DE TREBALL 2017
Pla Integral d’Assistència
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
MANUAL NOMINAPLUS.
Fitxa cas.
Projecte:SIRE (Sistema Integrat Recepta Electrònica)
Avantatges competitives
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
HABITATGES BUITS.
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
TÍTOLS DOCTOR INTRODUCCIÓ DE SOL·LICITUDS AMB TRASLLAT O CANVI DE PROGRAMES O DEPARTAMENTS NOTES: En la introducció a.
Mòdul d’Admissió i vacants
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Servei de Contractacions i Subministraments
Taula de continguts
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
ESecretaria CB Montpedrós
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Desenvolupament de la sessió:
Control de Retirada de Vehicles
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
CONTRACTACIÓ MENOR I EXPEDIENTS SUPERSIMPLIFICATS
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Àrea d’Afers Acadèmics
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
Fitxa cas.
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2018
Validació de l’experiència professional
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
Butlletí de subvencions del COEAC
Fitxa cas.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Formació de títols propis
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
Automodificació de matrícula
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Condicionament de la Travessia de Jesús
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
NOTES  EXPEDIENTS=> Reconeixement i transferència =>Anul·lació de reconeixement i transferència Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 3 de maig de 2017.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Propostes de millora en el GIR
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2019
Reunió amb centres adscrits
El patrimoni empresarial.
E-certificat Bellaterra, 20 de novembre 2015
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROGRAMA “XARXA LLIBRES DE TEXT” DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
Fitxa cas.
Transcripción de la presentación:

1. PROCEDIMENT CONTRACTACIÓ DE MENORS 2. REQUISITS I CRITERIS DE FISCALITZACIÓ 3. APLICACIÓ CONTRACTES MENORS 1

1. PROCEDIMENT CONTRACTACIÓ DE MENORS

QUÈ ÉS UN CONTRACTE MENOR? 1. CONTRACTACIÓ NORMATIVA REGULADORA Articles 23.3, 111 i 138.3 Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic QUÈ ÉS UN CONTRACTE MENOR? OBRES Import < 50.000 euros IVA exclòs SUBMINISTRAMENTS Import < 18.000 euros IVA exclòs SERVEIS NO poden tenir una durada superior a un any NO poden ser objecte de pròrroga

EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ EN ELS CONTRACTES MENORS Poden adjudicar-se directament a qualsevol empresari sempre i quan aquest tingui capacitat d'obrar i compti amb l'habilitació professional necessària per a realitzar la prestació. Sols s'exigeix: - Aprovació de la despesa (necessitat de pressupost o pressupostos previs). - Incorporació de la factura corresponent, elaborada d'acord amb els requisits que estableixi la normativa. - Peculiaritats: contracte menor d'obres.

CONTRACTES MENORS D’OBRES 1. CONTRACTACIÓ CONTRACTES MENORS D’OBRES Complir els requisits anteriors El pressupost de les obres - El corresponent projecte de les obres, quan les normes específiques sectorials ho requereixin (memòries valorades, projectes d'obres,...). Respecte el projecte d'obres caldrà: Tramesa a Contractació per a la seva aprovació. b) Informe de supervisió, sols quan les obres afectin a l'estabilitat, seguretat o estanquitat de l'obra.

CONTRACTES MENORS DE CARÀCTER MIXT 1. CONTRACTACIÓ CONTRACTES MENORS DE CARÀCTER MIXT Article 12 TRLCSP Quan un contracte contingui prestacions corresponents a contractes de diferent naturalesa, es tindrà en compte, en tot cas, per a la determinació de les normes que hagin d'observar-se en la seva adjudicació, al caràcter de la prestació que tingui més importància des del punt de vista econòmic.

CONTRACTES MENORS I LLEI GENERAL DE SUBVENCIONS 1. CONTRACTACIÓ CONTRACTES MENORS I LLEI GENERAL DE SUBVENCIONS Article 31.3 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. 3. Cuando el importe del gasto subvencionable supere las cuantías establecidas en la Ley 30/2007, de 30 de octubre, de Contratos del Sector público para el contrato menor, el beneficiario deberá solicitar como mínimo tres ofertas de diferentes proveedores, con carácter previo a la contracción del compromiso para la obra, la prestación del servicio o la entrega del bien, salvo que por sus especiales características no exista en el mercado suficiente número de entidades que los realicen, presten o suministren, o salvo que el gasto se hubiere realizado con anterioridad a la subvención. La elección entre las ofertas presentadas, que deberán aportarse en la justificación, o, en su caso, en la solicitud de subvención, se realizará conforme a criterios de eficiencia y economía, debiendo justificarse expresamente en una memoria la elección cuando no recaiga en la propuesta económica más ventajosa.

FALSOS CONTRACTES MENORS 1. CONTRACTACIÓ FALSOS CONTRACTES MENORS Contractes d'imports anual inferiors als llindars dels contractes menors, però que serveixen per satisfer necessitats plurianuals. La seva tramitació ha de fer-se per part del Servei d'Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni (Instrucció Secretaria 26 de març de 2013) Contractes que son fruit del fraccionament de l'objecte d'un contracte que pel seu import no seria un contracte menor.

2. REQUISITS I CRITERIS DE FISCALITZACIÓ

LA FISCALITZACIÓ DELS CONTRACTES MENORS 2. INTERVENCIÓ LA FISCALITZACIÓ DELS CONTRACTES MENORS Els Contractes Menors no estan subjectes a fiscalització prèvia. Si en la seva tramitació s’adverteix incompliment de la legalitat prevista al TRLCSP (fraccionament i contractes menors realitzats al marge de contractes en vigor o bé realitzats una vegada finalitzats aquests), es procedeix a informar que cal procedir a la convalidació de la despesa. En seu de control financer, que es realitzarà posteriorment, de tots els contractes menors realitzats es procedirà a analitzar la normativa que li sigui d’aplicació amb la finalitat de determinar el seu grau de compliment.

LA FISCALITZACIÓ DELS CONTRACTES MENORS 2. INTERVENCIÓ LA FISCALITZACIÓ DELS CONTRACTES MENORS Es el control financer posterior es procedirà a analitzar: - En el cas dels contractes menors d’obra: - Que consti a l’expedient el pressupost de les obres o bé s’acompanyi d’un projecte. En tots els contractes menors: - Que no s’hagi produït un fraccionament en la prestació contractada per tal d’evitar els procediments de contractació establerts al TRLCSP. - El grau de compliment de la recomanació d’adjuntar tres pressupostos en totes les propostes.

3. APLICACIÓ CONTRACTES MENORS

ACCÉS A L’APLICACIÓ 3. STIT Tenir usuari a les següents aplicacions - Burowin - SICAP - App contractes menors - Tenir un rol assignat

ACTORS 3. STIT Auxiliar/Tècnic administratiu Tècnic/Cap departament Tècnic intervenció Tècnic contractació Tècnic comptabilitat

TIPUS CONTRACTE MENOR 3. STIT OBRA Contractes amb un import inferior a 50.000€ SERVEI / SUBMINISTRAMENT Contractes amb un import inferior a 18.000€

FLUX DEL PROCEDIMENT DE CONTRACTE MENOR 3. STIT FLUX DEL PROCEDIMENT DE CONTRACTE MENOR 5.BIS RESOLUCIÓ PDT REVISIÓ TÈCNIC 2 3 APROVAT 4 FIRMAT BORRADOR ADMINISTRATIU 1 5 FINALITZAT REVISIÓ INTERVENCIÓ 3.BIS Veure flux ampliat

DADES BÀSIQUES 3. STIT Entitat Ajuntament i Organimes autònoms Àrea gestora Àrees definides a SICAP Tipus de contracte Obra, servei o subministraments Termini d’execució Durada del contracte Tipus de despesa Ordinari o inversió Tècnic Tècnic del departament responsable del contracte que informarà de la necessitat Proveïdor Tercer al qual se li ha assignat el contracte És obligatori que tingui el mail i telèfon informat a BDT

3. STIT DADES BÀSIQUES

DADES ECONÒMIQUES 3. STIT Partida Partida on s’imputarà la despesa Es generarà automàticament operació RC durant tramitació del contracte. No hi haurà RCs prèvies SICAP serà només de consulta pel seguiment de l'execució pressupostària. Caldrà seleccionar un projecte si la partida ho requereix Operació RC Operació on s’imputarà la despesa Es generarà automàticament una operació A durant la tramitació del contracte Import Cal indicar les diferents bases i els IVAs corresponents

3. STIT DADES ECONÒMIQUES

3. STIT DADES ECONÒMIQUES Selecció de partida

3. STIT DADES ECONÒMIQUES Selecció d’operació RC

3. STIT DADES PETICIÓ

INFORME DE JUSTIFICACIÓ DESPESA 3. STIT INFORME DE JUSTIFICACIÓ DESPESA Es generarà automàticament a partir de la informació de l'expedient i serà validat pel tècnic responsable de la contractació abans de la seva Aprovació. Títol Necessitats Objecte del contracte Justificació Observacions

ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR 3. STIT ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR RESTRICCIONS No es pot contractar cap tercer que no estigui al corrent de pagament amb: Ajuntament de Reus Agència Tributària Espanyola Seguretat Social Agència Tributària de Catalunya COMPROVACIONS Selecció del proveïdor Ajuntament de Reus Via Oberta / Adjuntant fitxer PDF Consulta síncrona Agència Tributària Espanyola Seguretat Social Consulta asíncrona Agència Tributària de Catalunya

ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR 3. STIT ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR Adjuntant fitxer PDF Via Oberta

ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR 3. STIT ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR Consultes a Via Oberta (AOC) Obligatori disposar del consentiment del proveïdor per a consultar les seves dades Cal que s’especifiqui aquest consentiment només en el pressupost d'adjudicació El responsable final de l’acció de consultar en possibles auditories, serà l’usuari que l’executa. Caldrà donar d'alta a tots els usuaris a EACAT i Viaoberta i que signi un document de les normes d'ús.

ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR 3. STIT ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR Adjuntant fitxer PDF Adjuntant fitxer PDF Via Oberta Via Oberta

ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR 3. STIT ESTAT CORRENT DE PAGAMENT PROVEÏDOR

DOCUMENTACIÓ 3. STIT Informe justificació despesa Document autogenerat amb les dades del contracte i validat pel tècnic responsable de la contractació Pressupostos Almenys el pressupost al qual se li ha assignat el contracte Almenys tres pressupostos sempre que es sobrepassi el límit establert per intervenció (50% del límit per tipus de contracte menor) Documentació tècnica Obligatori en contractes d’obra Altre documentació Altre documentació d’interès (albarans, ...) Informe confidencialitat/privacitat En cas que el contracte suposi: Tractament de dades de caràcter personal Confidencialitat de dades

DOCUMENTACIÓ - PRESSUPOSTOS 3. STIT DOCUMENTACIÓ - PRESSUPOSTOS

3. STIT VISAT CONTRACTES Aquesta acció es realitza pels usuaris amb el rol de tècnics/caps de departament

OPERACIÓ GENERADA 3. STIT Tipus de despesa ordinaria Quatre camps de signatura Tipus de despesa inversions Cinc camps de signatura

FIRMA DEL CONTRACTE MENOR 3. STIT FIRMA DEL CONTRACTE MENOR Actualment caldrà: Imprimir el document i firmar-lo per a totes les persones que els correspongui. Escanejar i adjuntar el document amb les signatures. ** En una pròxima fase, aquest procés es realitzarà de forma electrònica amb circuits de firma definits.

EMAILS COMUNICACIÓ PROVEÏDORS 3. STIT EMAILS COMUNICACIÓ PROVEÏDORS Els tercers cal que tinguin el email informat ja que serà el sistema qui comuniqui automàticament i formalment l'adjudicació o no del contracte Mail adjudicació

EMAILS COMUNICACIÓ PROVEÏDORS 3. STIT EMAILS COMUNICACIÓ PROVEÏDORS Mail no adjudicació

SIGNATURES I VALIDACIONS 3. STIT SIGNATURES I VALIDACIONS Annexar document firmat de l’operació generada (RC o A) – En una 1a fase el NIO serà firmat manualment i caldrà adjuntar-lo escanejat i en una 2a fase s'enviarà a signar electrònicament Llistat accions i documents d’acceptació/rebuig per part del tècnic i intervenció

3. STIT COMPTABILITAT Permet consultar quin és l’estat de tramitació de les operacions comptables lligades a l’operació RC generada en la tramitació del contracte Permet realitzar el seguiment del contracte i les factures associades que es van signant (pendent implementar)

3. STIT HISTÒRIC

SEGUIMENT EXECUCIÓ I FINALITZACIÓ DEL CONTRACTE 3. STIT SEGUIMENT EXECUCIÓ I FINALITZACIÓ DEL CONTRACTE El sistema permet el seguiment de l'execució del contracte, des de que s'adjudica i fins que es finalitza i la documentació adjunta necessària. Es podria donar el cas que es resolgui el contracte tot i està signat.

SUPORT Manual Es publicarà a l’aplicació un manual detallat amb el funcionament de l’aplicació Suport a l’usuari Pot entrar les seves incidències o peticions de millora a través de l’aplicació GLPI. És important detallar la situació amb el màxim d’informació i captures de pantalla.