Som cooperativa Una fórmula empresarial d’avantguarda. Una associació de persones que s’uneixen de manera voluntària per satisfer les seves necessitats.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i compra pública ambientalment correcta
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Societats d’Interès Social:
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
1 1.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Els sous de les dones a CATALUNYA
Presentació de la Guia per a la identificació i
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
SALUT MENTAL.
Grups interactius a L’Esquitx
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Serveis de Formació.
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
Coneixements i idees previs
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Interacció escola - entorn.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Pla d’actuació per a la gestió ètica i la igualtat d’oportunitats
Projecte d’Itineraris Formatius
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
la gestió hospitalària a través dels processos
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Serveis de Consultoria
Vulneració dels drets socials
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Presentació de resultats
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El departament de Recursos Humans
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

som cooperativa Una fórmula empresarial d’avantguarda. Una associació de persones que s’uneixen de manera voluntària per satisfer les seves necessitats i aspiracions econòmiques, socials i culturals en comú, mitjançant una empresa de propietat conjunta i de gestió democràtica Abacus va ser creada l’any 1968 amb l’objectiu de satisfer una necessitat existent en l’àmbit educatiu català. Inicialment es va crear com una coop. De consumidors i a l’any 85 va passar a ser una cooperativa mixta formada per socis treballadors i socis consumidors Els principis cooperatius d’Abacus són: Lliure adhesió Organització democràtica Interès limitat al capital Distribució dels excedents Educació Intercooperació

presència en el territori Tarragona

presència en altres mercats

Els socis consumidors, copropietaris de l’empresa, exerceixen el dret d’organitzar-se per autoproveir-se dels productes que necessiten Contribueixen a formar el capital social de la cooperativa i participen activament en els seus òrgans de govern Destacar que els socis consumidors participen activament en els òrgans de govern de la Cooperativa. De fet en l’assemblea la distribució de vots es 60% consumidors i 40% treballadors En la resta d’òrgans la seva participació també és molt important.

evolució dels socis consumidors i beneficiaris

desenvolupament professional i de les persones Els socis de treball són copropietaris de l’empresa i participen en els òrgans de govern A Abacus potenciem al màxim el creixement professional de les persones amb formació i promoció interna

creació de llocs de treball

Valors cooperatius Els trets que defineixen els pressupostos ideològics d'ABACUS són: SOLIDARITAT i QUALITAT. Aquests s'han de realitzar en una societat concreta, de la qual ni estem ni volem estar aïllats, i la qual determina un altre tret: la CATALANITAT.

Qualitat:: El material que ofereixi ABACUS ha de respondre a aquest concepte de qualitat i uns estàndards de qualitat / preu Selecció acurada dels productes Catalanitat: Abacus és solidària amb totes les gents que són a Catalunya i amb la resta de pobles d’Espanya facilitar l’aprenentatge del català als treballadors/es Tractament especial a la promoció de la cultura catalana  

Drets bàsics dels socis/es Drets específics dels treballadors/es i Solidaritat Drets bàsics dels socis/es Drets específics dels treballadors/es i consumidors/es Participació i integració en el moviment cooperatiu Cada persona té els mateixos drets bàsics. Els específics es concreten de diferent forma si participa en les realitzacions des del sector del consumidor o del soci de treball. En el camp dels socis de treball aquesta concepció solidària que és la cooperativa, en la pràctica es concreta en el ventall de sous que va d'1 a 7, en la socialització dels beneficis, és on es justifica que no s'han de fer hores extraordinàries, pensant en la qualitat de vida del socis i en la possibilitat de crear nous llocs de treball, és on es reconeix que no tindrem treballadors a preu fet i que l'absentisme i el baix rendiment tenen, primer i sobretot, una desqualificació moral. On es té cura de la formació i promoció dels treballadors i, a la vegada, s'analitzen conjuntament els sous, el calendari, l'horari i la resta de les condicions de treball. Solidaritat que s'ha de manifestar en la participació i la integració en el moviment cooperatiu, ja que la solidaritat intercooperativa forma part del compromís social d'ABACUS. Qualitat: Aquest tret seria la traducció de la solidaritat de cara als consumidors (tant els que són individuals com els que són col.lectius). El tracte educat, la claredat, i l'agilitat i l'eficàcia en el servei no poden ser afegits a la nostra manera de ser, han de ser la nostra manera de fer.

compromís amb l’entorn i el consum sostenible

PLA D’ACTUACIÓ PER A LA GESTIÓ ÈTICA LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS

8 CRITERIS Implicació de la direcció en la Gestió Ètica i la igualtat d’oportunitats Polítiques d’impacte a la societat i de responsabilitat social Igualtat en l'accés de llocs de treball Promoció de les dones a càrrecs de responsabilitat Prevenció de l’assetjament sexual i moral Millora de competències per a la igualtat d’oportunitats Conciliació de la vida personal, familiar i laboral Comunicació i llenguatge no sexista

Comissió de Responsabilitat Social 1. Implicació de la direcció en la Gestió Ètica i la igualtat d’oportunitats Comissió de Responsabilitat Social Formada per 5 socis/es treballadors/es i 7 consumidors/es Objectius: Elaboració d’un codi ètic Anàlisi de les pràctiques internes i externes Elaboració d’indicadors per desenvolupar un balanç social o memòria de sostenibilitat Analitzar les certificacions actuals i valorar la més idònia per la Cooperativa ( SA 8000, AA1000 ...)

2. Polítiques d’impacte a la societat i de responsabilitat social Un 0,7% dels excedents anuals es destinen a col.laborar amb projectes de solidaritat internacional Col·laboracions amb col·lectius desfavorits: Col·lectius d’immigrants: Casal d’infants del Raval Fracàs escolar: Centre Flor de Maig- Diputació BCN Discapacitats psíquics: Centre Maregassa, TRESC ... El 80% de les persones que participen en aquests programes han acabat sent contractades per Abacus Desenvolupament d’accions de sensibilització al personal sobre sostenibilitat ( reciclatge de paper, piles, tòners...)

3. Igualtat en l'accés de llocs de treball Valoració de llocs de treball objectiva Comissió de valoració : Lloc de treball = coeficient = persona Política retributiva transparent Dones i homes reben igual salari Comissió valoració valida les retribucions proposades

Promoció de les dones a càrrecs de responsabilitat Distribució de la plantilla: 70% dones 30 % homes 15 dels 18 establiments dirigits per dones Del 19% de persones que van promocionar 2003, un 60% eren dones Increment respecte a anys anteriors

Prevenció de l’assetjament sexual i moral Cultura organitzativa que facilita la comunicació Criteris concrets per identificar l’assetjament sexual i moral (Reglament de Règim Intern) Règim disciplinari recull aquests aspectes

Millora de competències per a la igualtat d’oportunitats A Abacus potenciem al màxim el creixement professional de les persones Formació: El 100% de la formació es realitza dins la jornada laboral Es garanteix una paritat participativa homes-dones en les accions formatives Formació tècnica d’acord amb la categoria ocupada Formació social a tot el personal Plans de carrera: Identificació de potencials Disseny d’itineraris formatius

Conciliació de la vida personal, familiar i laboral És política d’Abacus no fer hores extres Jornades continuades ( matins o tardes lliures) Jornades reduïdes ( reduccions maternals, estudis ...) Dissabtes alternats Festius a treballar voluntaris Flexibilitat per adequar vacances ...

Comunicació i llenguatge no sexista Revisió de la documentació interna i comunicació externa En fase d’elaboració per al 2004 Guia d’estil que reculli: - nomenclatures llocs treball - Criteris de comunicació i imatge no sexista - vocabulari neutre Comunicació, difusió i implantació de la guia

APORTACIONS DEL PLA Donar a conèixer les iniciatives desenvolupades per Abacus i conèixer les d’altres organitzacions Revisió interna de tots els procediments lligats a igualtat d’oportunitats Incloure els aspectes a millorar dintre dels plans de gestió de Recursos Humans Potenciar la gestió ètica i la responsabilitat social a les empreses Engrescar a d’altres organitzacions, a partir de les nostres experiències, perquè participin en el projecte

Abacus és la suma de moltes voluntats, de moltes determinacions, de diversitat i il·lusions, d’iniciatives en el present i de projectes de futur