LA MÚSICA AL ROMANTICISME

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Trabajo realizado por Pau Moncho Llinares y Diego Buceta Colomer
Advertisements

Ópera Romántica Inicios.
MÚSICA DEL ROMANTICISMO.
INDICE Definición y características. Formas musicales. Instrumentos. Compositores. Obras destacadas. Punto original – Infancia de Choppin. Bibliografia.
Haga clic para modificar el estilo de texto del patrón Segundo nivel Tercer nivel Cuarto nivel Quinto nivel Setmana Cantant Tarragona 2008 Llum i música.
1. Grandes formas instrumentales
Angela Ordiñaga Canals
Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració CURS
Clásica Miembro de una familia humilde de origen flamenco -su padre también era músico- demostró a edad temprana sus dotes musicales, intentando su padre.
HECHO POR : PAU MONCHO LLINARES Y SALVATORE ARELLANO BUÑAY
1.INTRODUCCIÓN. PANORAMA SOCIO-CULTURAL
La música en el Romanticismo
LA MUSICA DEL ROMANTICISMO
LA MÚSICA EN EUROPA ESPAÑA INGLATERRA TURQUÍA HUNGRÍA.
La música en el Clasicismo
ROMANTICISMO MUSICAL. La música en la sociedad del siglo XIX Inmaterialidad de la música: el arte cercana al Espíritu La música como práctica de la burguesía.
TIPO:MÚSICA ROMÁNTICA EQUIPO 6
Actividades Con 24 años publicó su primera obra importante: tres tríos para piano, violín y violonchelo (Opus 1) y el año siguiente, en 1795, realizó su.
Música Clásica y música romántica
Historia de la Música Clásica Bach - Concierto de Brandenburgo No. 3
TRANSICIÓ AL ROMANTICISME
ETAPAS EN LA HISTORIA DE LA MÚSICA
L’EDAT MODERNA.
Misses Claudia Durán S. -Mª Macarena Jerez A.
Historia de la Música Clásica Bach - Concierto de Brandenburgo No. 3
Antonio Vivaldi (Il Pretre Rosso) Venècia 1678 – Viena 1741
i les seves observacions fa 400 anys
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
Treball de MÚsica les castanyoles
Els instruments musicals
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Napoleó Bonaparte.
La música a L’EDAT MITJANA
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
1. La Segona Revolució Industrial
La música en la Índia Unitat 1 - 3r ESO.
George Friedrich Händel
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
La música al Classicisme
El Cant Gregorià.
La música en la pre-història
MUSICA TRADICIONAL VALENCIA
La reproducció dels animals
ROMANTICISMO S. XIX “Caminante sobre un mar de nubes”
La música en la pre-història
COMENTARI DE GRÀFICS.
4.- LES CONSEQÜÈNCIES DE LA GUERRA (I): TERRITORIALS.
Ludwing van Beethoven
QUI VA SER AQUELL XIQUET PRODIGI QUE, DE VISITA PER TOTES LES CORTS EUROPEES DEL MOMENT, LI VA DEMANAR A Mª ANTONIETA QUE ES CASARA AMB ELL?
Música Clásica Nombre: Joliet morales , Antonia Valdebenito , Florencia Vargas Asignatura : Música Profesor: Nadab Sandoval Curso : 8-B.
MUSICA HE BUSCAT LA INFORMACIÓ EN LA VIQUIPEDIA I EN ALTRES PAGINES DE INTERNET. COMPONENTS:AITOR BENITO.
ASOCIACIÓN DE INGENIEROS INDUSTRIALES DE MADRID
Divine Gospel Reunion TARDES AL PALAU Dilluns, 31 de març, 19 h
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Creixement Econòmic: Fets importants
Gèneres Musicals.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
Ludwing van Beethoven
Dècada dels 70.
Recordem la paraula de Déu
La narrativa de la postguerra
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
Power Point de la meva vida!!!
FET PER : FRANCESC TUDELA DOMENECH
“Año del diálogo y la reconciliación Nacional” Estudiante:Fiorella B. Zuñiga Castro Profesor:Julio Martín Fiestas Chunga Curso :Música Tema:La Música en.
Comèdia romana Plaute i Terenci.
FÉDÉRIC CHOPIN.
Transcripción de la presentación:

LA MÚSICA AL ROMANTICISME Fet per Ana Aragonés Peidro, Maria Cano Ripoll i Alba Casanova Aragonés.

ÍNDEX Introducció. Característiques. Formes musicals. Compositors. Característiques de la música instrumental Característiques de la música vocal. Formes musicals. Compositors. Audicions. Conclusió. Bibliografia.

INTRODUCCIÓ El Romanticisme és un moviment artístic que s’inicia a la segona meitat del segle XVIII fins a la primera meitat del segle XIX. Els romàntics defensen tot tipus de llibertat, a més de la tolerància. Evoca la forma de sentir la natura i domina totes les àrees del pensament artístic, amb un gran domini de les expressions dels sentiments. El Romanticisme musical comprèn des de 1805 fins al 1890, aproximadament. Comença quan Beethoven escriu la 3ª Simfonia. Els compositors evoquen els sentiments, la natura i la pàtria. A més, pretenen allunyar-se dels cànons clàssics. La música que evoca la pàtria es desenvolupa a partir de 1850 i s’anomena Nacionalisme.

CARACTERÍSITQUES Les característiques principals de la música romàntica són: Gust per una melodia més lliure i irregular, que intenta reflectir els estats d’ànim i les sensacions. Busca més importància al contingut que a la forma. Desenvolupament de la música orquestral.

MÚSICA INSTRUMENTAL Instrumental: Trobem moltes composicions on es desenvolupa el virtuosisme de l' intèrpret principalment amb el piano i el violí. Les orquestres van augmentar de plantilla i apareixen nous instruments. Independència del compositor. Predomini de la melodia.

Orquestra en el Romanticisme Orquestra simfònica en l’actualitat

MÚSICA VOCAL Vocal: La música vocal romàntica troba la seua millor expressió en l’òpera. Creix el nombre de personatges i els cors són més nombrosos. Tenen temàtica realista. Hi ha una gran rivalitat entre el líric italià, l’alemany i el francés. Apareix a Espanya la sarsuela, que és una òpera en parts parlades.

FORMES MUSICALS Lied: Són peces en què el piano acompanya un cantant. Música programàtica: És una història contada a través de la música. Apareixen molts gèneres per a piano com la balada, el nocturn, l ’impromptu. Fantasia: És una composició en la qual s’improvisa i importa més el contingut que la forma. Concert: Són obres que consten normalment de tres moviments. Consisteix en que el solista toca destacant el seu virtuosisme davant de l’orquestra. Sonata: Són composicions instrumentals amb quatre moviments contrastants. Simfonies: Són sonates escrites per a una orquestra simfònica.

GABRIEL FAURÉ França, 1845-1924. Va començar a estudiar música als nou anys. Va estudiar la carrera d’ orgue. Va ser un estudiant molt brillant que va obtindre diversos premis. Va arribar a ser inspector de conservatori i organista. Va patir sordesa i va morir als 80 anys. OBRES MÉS IMPORTANTS: Trois mélodies (tres melodies); Aprés un rêve (Després d’ un somni), lletra de Bussine, op. 7 núm 1. 1887. Música vocal, melodia amb piano. Élégie (Elegia), op. 24. 1883. Músical instrumental, cello i piano. Requiem, op.48. 1887-1888. Música vocal, solistes, cor i orquestra. Pavane (Pavana), op.50. 1887. Música vocal, cor i piano o orquestra. Dolly, op.56. 1893-1896. Música instrumental, piano a quatre mans.

CAMILLE SAINT-SAËNS París, 1835 / Argel, 1921 Músic prodigi, el més important que ha donat França. Estudià orgue i va ser organista de la Madeleine. Fou professor de Fauré i de Ravel. En 1871 va fundar la Societat Nacional de Música. OBRES MÉS IMPORTANTS: Dansa macabra (Danse macabre), op. 40. 1874. Música instrumental. El Carnestoltes dels animals (Le carnaval des animaux), s.op. 1886. Música instrumental, xicoteta orquestra. Simfonia nº 3 “Orgue” en do menor, op. 78. 1886. Música instrumental. Samsó i Dalila (Samson et Dalila), op. 47. 1887. Música teatral. Suite algeriana (Suite algérienne); Marxa militar francesa, op. 60. 1880. Música instrumental.

RICHARD WAGNER Leizpig, Alemanya, 1813 / Venècia, Itàlia, 1883 Va sentir interés per la música des de petit. Estava influenciat per C. M. von Weber. Les òperes Ritz i El Vaixell Fantasme foren un gran èxit. Les òperes Tanhäuser i Tristan i Isolda foren un fracàs. L’ anell del Nibelung va tindre un gran interés, però molt poca recaudació econòmica. OBRES MÉS IMPORTANTS El vaixell fantasma (Der fliegende Holländer). 1841. Música teatral. Tanhäuser. (1843-1845). Música teatral. Tristà i Isolda (Tristand und Isolde). 1857-1859. Música teatral. L’ anell del Nibelung ( Der ring des Nibelungen) L’ or del Rin (Das Rheingold). 1852-1854. La Valquíria (Die Walküre). 1852-1856. Sigfrid (Siegfried). 1856-1871. El capvespre dels déus (Gotterdämerung). 1869-1874.

LUDWIG VAN BEETHOVEN OBRES IMPORTANTS Primer moviment Novena sinfonía Desembre de 1770, Alemania 1827. Compositor, director i pianista. 1782 forma part del teatre de la cort. (ajudant) 16 anys organista de la capella del príncep Maxiliam. 1792 compositor 1800 primer concert. Poc desprès falta d’audiciò. 1827 mor de neumonia. OBRES IMPORTANTS Primer moviment Novena sinfonía Cinquena sinfonía.

CINQUENA SIMFONÍA

MODEST MUSSORGSKY Març 1839, 1881. 9 anys tocava en auditoris. 16 anys primera composició. Forma grup dels 5. Mùsica naturalista i folklore rus. 1858 deixa l’exèrcit per un treball administratiu. 1881 mor. OBRES IMPORTANTS Boris Godunov basada en el drama de Alexandre Pushkin. A tear “Cantos y danzas de la muerte”

FEDERICO CHOPIN Març 1810, Octubre 1849. Gran compositor polonés. 6 anys tocava per a la burgesia polaca. 1829 carrera profesional seguida del viatge a Viena. 1830 exili a França per la revoluciò polaca. 1847 última gira per Anglaterra i Escocia. 1849 mor. OBRES IMPORTANTS Gran Vals Brillant – Opus 18 Nocturn en mi bemoll major Polonesas nombre 1

FRANZ LIST Hongria,1811-1886 Xiquet prodigi Classes amb Salieri i Czerny. Gran virtuós amb el piano Director musical Professor de música OBRES MÉS IMPORTANTS: La divina comèdia. Eine-Faust Obertura de Festa

GIUSEPPE VERDI Italia, 1813-1901 Fill de camperols Director de l’Orquestra Filharmònica. Senador i diputat. Gran reconeixement. OBRES MÉS IMPORTANTS: Rigoletto La Traviatta Nabucco II Trovatore Otello i Falstaff Requiem

ISAAC ALBÉNIZ Espanya, 1860-1909 4 anys primer concert públic 8 anys entra al Conservatori Mendizàbal a Madrid. 9 anys es fuga i se’n va a Puerto Rico . Estudia a grans Conservatoris d’Europa. OBRES MÉS IMPORTANTS: Suite Ibèria Pepita Jiménez Suite Espanyola I i II.