Projecte: Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Consell Municipal de la Discapacitat
Sistemes microinformàtics i xarxes
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
i compra pública ambientalment correcta
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
(Avinguda Pearson, nº 21, Barcelona)
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Projectes de demostració en ecologia industrial: GIS i DIRECTRIUS
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EL DEPARTAMENT DE RECURSOS HUMANS
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
El màrqueting i els seus elements
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
CNL de Terrassa i Rubí Balanç d’actuacions en el mandat
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
Global Cook Service.
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
Organització Tècnica Octubre 2017 Ver. 4-SN.
Pla d’actuació per a la gestió ètica i la igualtat d’oportunitats
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Serveis de Consultoria
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Presentació de resultats
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
El departament de Recursos Humans
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Transport Porta a Porta
Transcripción de la presentación:

Projecte: Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona La Responsabilitat Social Corporativa, a TMB Barcelona, 21 de Juny de 2004 Projecte: Plans d’igualtat a les empreses de la ciutat de Barcelona Jordi Vendrell, Director de Qualitat i Medi ambient

Al setembre de 1995 es crea la Gerència de Qualitat. Des de la dècada dels vuitanta TMB es planteja la gestió de la Qualitat. Maximitzar l’eficiència i eficàcia. Introducció de sistemes d’actuació homogeneïtzats. Al setembre de 1995 es crea la Gerència de Qualitat.

VISIÓ ESTRATÈGICA DE LA QUALITAT La gestió de la qualitat en TMB, ha de servir per afegir valor a la nostra activitat de transport públic, de forma que la QUALITAT EN EL SERVEI sigui un factor diferencial i un avantatge competitiu i pot ser percebuda com a tal pels nostres clients i per les parts interessades en la gestió de TMB. Els anteriors Plans de Qualitat de TMB van facilitar i impulsar la sensibilitat i la cultura de la qualitat segons la percepció del client en totes les activitats de TMB. El Pla de Qualitat de TMB 2001/2003 pretén una major orientació fins a la millora contínua, a través de l’adequació i implantació del model internacional de normalització ISO 900/2000 i l’orientació fins al Model Europeu d’Excel.lència Empresarial de la European Foundation for Quality Management (EFQM).

Les Certificacions deuen actuar com element tractor fins a la millora, facilitar la transparència de la gestió i eliminar barreres departamentals

La millora contínua de TMB s’ha de mesurar pels seus resultats i es desenvolupa a través de: El compromís de l’alta direcció Una metodologia disciplinada i unificada. . Hi ha d’haver sempre responsables dels processos . S’ha de potenciar i millorar els sistemes de gestió implantats segons les normes ISO. El desenvolupament de sistemes d’autoavaluació i retroalimentació. . Potenciar i rendibilitzar els equips de treball . Definir medicions en els processos clau que facilitin indicadors per a l’autoavaluació, com a eina d’ajuda fins a la millora contínua. Centrar-se en els processos clau que impacten en el client.

Missió de TMB: Ser eficients COMPONENT ECONÒMIC Missió de TMB: Ser eficients Certificacions ISO 9001 obtingudes

Missió de TMB: Ser eficients COMPONENT ECONÒMIC Missió de TMB: Ser eficients Certificacions ISO 9001 obtingudes

El Respecte per l’entorn Per tal d’adequar-se a la legislació vigent i a les demandes de la ciutadania, TMB inicia al 1995 el desenvolupament de polítiques dirigides a la minimització de l’impacte que la nostra activitat té cap al medi ambient. L’any 1996, es crea el Departament de Medi Ambient a TMB.

Energia: Gas Natural Octubre 1995 es signa un acord amb Mercedes Benz, Gas Natural i l'Institut Català de l'Energia per realitzar una prova amb gas natural. L’any 2001 es posen en funcionament 35 vehicles amb gas natural. Actualment hi han 70 en funcionament. Per l’any 2005 està previst comptar amb una flota de 250 vehicles amb motor propulsat per gas natural.

Reducció / eliminació d’emissions Autobús amb Pila de combustible L'empresa disposa dels 3 vehicles per circular per les línies de Barcelona, fer les proves oportunes i descobrir les opinions dels ciutadans. Tot això amb l'objectiu final d'aconseguir el vehicle no contaminant, molt més silenciós i d'energia "neta" que sigui adequat per al futur de la ciutat de Barcelona. Hydrogen tanks Fuel Cell Supply Unit Fuel Cells Air condition Transmission Electric motor Auxiliary Components

Aigües Sistemes de tractament d’aigües residuals

Estalvi i reciclatge d’aigua 100% 80 % 20 % Aigua per l’ús en inodors Tractament de depuració Aigua pel rentat de vehícles

Energia: plaques solars, escales mecàniques

Gestió de Residus Sistemes de segregació de residus

ACTUACIONS MEDIAMBIENTALS JUNY 2000 TMB CERTIFICACIÓ ISO 14001

Responsabilitat Social Corporativa La assumpció de la responsabilitat social que TMB té envers la ciutat de Barcelona, fructifica amb el projecte de Gestió de la Diversitat, que tot i tenir antecedents, inicia les seves accions de forma estable, a partir del 2000, amb la creació del Departament de Desenvolupament Social i Gestió de la Diversitat.

Accessibilitat L’aprovació de la llei d’accessibilitat del Parlament de Catalunya l’any 1991. La celebració a Barcelona dels Jocs Paralímpics, ... … són els punts d’inflexió que marca l’inici del projecte d’un transport públic, adaptat a les necessitats de totes les persones.

Multiculturalitat Fruït dels canvis social que la ciutat està vivint, Transports Metropolitans de Barcelona, amb voluntat de servei que la caracteritza, i tot assumint la responsabilitat social que té com a organització envers els ciutadans i ciutadanes, es compromet en afavorir l’integració social de totes les persones, dins del àmbit de les seves competències.

Línies de treball Establint un conveni marc de col·laboració amb la Regidoria de Dona i Drets Civils, de l’Ajuntament de Barcelona. Impartint formació/Sensibilització en matèria d’ Interculturalitat. - Personal de Seguretat, 2001. - Personal d’ Intervenció, 2001. - Resta de personal d’ explotació, 2002. Integració sòcio-laboral de persones discapacitades. Potenciant convenis-marc d’ inserció sòcio-laboral per a col·lectius amb risc d’ exclusió social. - Prosegur - Casal Nens del Raval - TMB - IBN Batuta - Mantylim - TMB.

Participant al Consell d’Immigració de la ciutat de Barcelona. Participant junt amb Barcelona Activa en els projectes “Nous Filons d’Ocupació” i “Equal”. - Agents CiviMetro. - Passarel·les cap a l’Ocupació. - Conductors Bus. Potenciant estudis d'accessibilitat: - Web TMB. - Accessibilitat en estacions noves o rehabilitades. - Línies de Busos. - Parades i entorns. Participant en les publicacions internes i externes de la Cia. Participant en el Projecte de Ciutats educadores.

Vinculant els col.lectius en propostes de millora. - ONCE - Institut Municipal de Persones amb Disminució. Evitant l’exclusió en actes: Gimcana Mercè, ... Ser interlocutor per als col.lectius, canalitzant les seves necessitats, relacions. Compra o contractació de productes/serveis a centres especials de treball.

Establint un conveni de col·laboració amb SOS Racisme. Realitzant conscienciació / formació de la Gestió de la Diversitat a tècnics i directius. Col.laborant amb ONG’s, associacions, Fundacions socials i d’altres: Ex. Campanya Ass. Nacions Unides. Participant amb l’Institut Municipal de Persones amb Disminució, en la junta rectora. IMEB, en el grup de treball d’educació en valors. Design for All Fundation, com a Patrons. IESE, en la confecció dels indicadors del Codi Ètic de l’Empresa Sostenible.

COMPONENTS DE LA SOSTENIBILITAT Ambiental Ecoeficiència Econòmic Sostenibilitat Exemples Desenvo- lupament Seguretat Inversió en filantropía Exemples Llocs de treball creats Salut i higiene Inversió social Medi ambient local Servei dels productes Social

De la mateixa manera, TMB ha estat reconeguda per l’ UITP per ser una empresa model a la UE, que treballa per oferir un transport públic de màxima qualitat, amb criteris ambientals i socialment responsable.

MANUAL DE BONES PRÀCTIQUES (Guia de Criteris Ètics) LA GUIA DE CRITÈRIS ÈTICS, ÉS L’ELEMENT COHESIONADOR D’UN CONJUNT DE TASQUES I PROJECTES DESNVOLUPATS PER TMB, EN MATÈRIA DE RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA.

MANUAL DE BONES PRÀCTIQUES TMB treballa per: - La igualtat d’oportunitats a l’accés, la promoció de reconeixements al lloc de treball. - Propiciant la incorporació de col·lectius poc representats. - Manifestant uns criteris ètics en la gestió. - Potenciant la conciliació de vida personal, familiar i laboral. - Comunicant amb criteris no discriminatoris.

Jordi Vendrell, Director de Qualitat Gràcies per la seva atenció!!! Jordi Vendrell, Director de Qualitat i Medi ambient TMB