FAUVISME 1905-1913 ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Marta Gómez Bravo Fauvismo.
Advertisements

El Fauvismo Barcos en Colliure, Andre Derain, 1905.
Se caracteriza.
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
Historia del Arte III FAUVISMO.
fauvismo Integrantes: Ambar Buchholz. Javiera Fuentes. Curso: 8°B.
los representantes de fauvismo
“L'ART ÉS UN REFLEX DEL SEU TEMPS”. ESQUEMA DE LA COMUNICACIÓ Artista Obra Espectador.
Fauvismo.
OTRA FORMA DE EXPRESAR CON COLOR FAUVISMO SIP Red de Colegios Colegio José A. Alfonso Profesor: Iván Ortega.
Fauvismo La alegría de vivir.
Representación personal del Paisaje Natural en el Impresionismo.
EL FAUVISMO.
1.
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
L’IMPRESSIONISME.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
EDUARD MUNCH
Sol ixent. Impressió Oscar Claude Monet Documentació general
George Braque.
BAUHAUS, una escola d’art
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Portal de Santa Madrona
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
INDICADORS DE pH.
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
Tècniques de representació gràfica
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
LLUM I OMBRES.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Mecanismes El cargol El cargol és un pla inclinat que s’enrotlla sobre una superfície cilíndrica. Aplicant poca força podem aixecar grans càrregues, per.
Tableau II Piet Mondrian
Guillermo Martí Nomdedeu
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impressionisme i postimpressionisme
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Reconeixement de patrons en sequencies. Introduccio
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Claude Monet.
Treballem l’estadística
L´assaig de postguerra
La matèria.
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
4. L’òptica quàntica L’òptica electromagnètica ens descriu la llum com una ona EM clàssica: Amplitud dels camps: variables contínues Energia ~ |A|2 Aquesta.
Ordenació simètrica i jeràrquica
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
SENYALITZACIÓ DE SEGURETAT
MONITOR Silvia Pérez Bermudo.
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
UNA MÀ DE COLORS SERVEI COMUNITARI.
PERCEPCIÓ DEL COLOR Colors primaris de pigmentació, o mescla sustractiva, cada vegada hi ha menys llum. Doble arc de Sant martí, on es poden apreciar alguns.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Autors Obres Característiques
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
La llum i el so.
Proposta 8.
Retratos Matisse y Derain 2° básico. Hoy conocerás a dos retratistas Henri Matisse y André Derain ¿Sabes lo que es un retratista? Mira las pinturas y.
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

FAUVISME 1905-1913 ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició censura la intensitat del color que segons ell amenaça l’obra de l’escultor Marque. CARACTERÍSTICA PRINCIPAL “Utilitzen els colors com a bombes que descarreguen llum” ( Andrè Derain)

AUTORS Henri. Matisse, Albert.Marquet, Derain, MauriceVlaemink. Henry.Charles.Manguin, Charles. Camoin, Jean.Puy, L.Valtat, Georges Rouault. Marquet: Recupera temes típics de l’ impressionisme de Monet o de V. Gogh i els converteix en escenes tranquil.les i lúcides “La Playa de Fecamp”

Derain i Vlaminck Derain i Vlaminck s’inspiren en V. Gohg i utilitzen el color de manera explosiva DERAIN: S’inicia en l’escola simbolista Tindrà una trajectòria àmplia i variada Treballa el puntillisme de traç contundent Obra elegant amb molt cromatisme “Port de Colliure” “El pont de Waterloo” VLAMINCK Era contrari a les regles Simpatitza amb el Mov. Anarquista i posteriorment no rebutja el nazisme???? Defensa l’expressió sincera i directa Utilitza amb força els colors primaris (vermell, blau, groc)

Vlaminck: Paysage

VLAMINCK, PORT MARLY

VLAMINCK, RETRAT DE A. DERAIN

Derain, EL PUENTE DE WATERLOO

DERAIN, EL PUERTO DE COLLIURE

DERAIN, ARBOLES EN COLLIURE

Derain: La Clairière

TEMES Relaxats, No angoixants No depressius No pertorbadors... RETRATS, PAISATGES

CARACTERÍSTIQUES Efectes de color pur, independent de l’aspecte natural. Forma simplificada que sobta per primitiva i salvatge Construeix perspectiva amb superfícies colorejades Recerca de la intensitat mitjançant el color La llum serà molt intensa Trenca amb el divisionisme de l’ impressionisme. Unifica les taques en plans amplis i globals Pinten de manera enèrgica, inculcant expressivitat a la forma Els color tindran valors emocionals i les formes es simplificaran La sensació de profunditat vindrà determinada per la juxtaposició dels colors i no per la perspectiva. El color adquireix estatus independent desapareixent l’atmosfera característica dels impressionistes. Dona importància a l’estètica i la subjectivitat de l’artista