Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
L’IMPRESSIONISME
2
Característiques És el fenomen més important de l’art europeu des del Renaixement ja que va substituir-lo. L’art perceptiu substitueix l’art conceptual S’arriba a les darreres conseqüències del realisme pel fet d’intentar captar la realitat en el moment concret. Pinten a l’aire lliure amb una tècnica lleugera i ràpida. És el primer moviment artístic modern lligat a un grup de pintors amb objectius comuns i que s’oposava a l’art establert.
5
E. Manet
6
C. Monet
10
Context, condicionants i antecedents
Els impressionistes viuen al París de la 2/2 del segle XIX, l’escenari de totes les revolucions i dels canvis urbanístics (boulevards, exposicions universals, Tour Eiffel) que donaran lloc als “nous rics”. Els artistes fan tertúlies als cafès. Els impressionistes es reuneixen al cafè Guerbois. S’identifiquen amb la bohèmia, l’esquerra i els intel·lectuals. Apareix la figura del marxant, que aconsella i dirigeix artistes i clients i els allibera de la dependència dels Salons i les Acadèmies. L’art es posa de moda. Una crítica adversa és millor que el silenci. L’invent de la fotografia va ser clau per la pintura: la còpia de la realitat deixa de ser l’obectiu de l’art. S’obren tots els camins de la pintura contemporània. Antecedents: Delacroix, Courbet, Corot, escola de Barbizon.
11
Delacroix Courbet
12
Corot Rousseau. Escola de Barbizon
13
Trets estilístics Aversió a l’art acadèmics dels Salons.
Orientació realista. Desinterès total pel tema, preferència pel paisatge. Treball a l’aire lliure i rebuig dels convencionalismes del treball al taller. Desaparició del dibuix com a forma prèvia al color. Tècnica de pinzellades soltes, de taques de color. Estudi de les ombres i les relacions entre colors complementaris. No utilitzen el negre per enfosquir els colors a l’ombra. Repetició dels temes en diferents circumstàncies de llum, per tal de captar la diversitat d’un mateix tema en funció del temps i del moment.
14
P T T S/C P S/C T T P P P P S/C T T
15
Complementaris
16
Primaris = Groc, vermell, blau.
Secundaris = Verd, violeta, taronja. S’obtenen de la barreja, en la mateixa proporció, de dos primaris Groc + vermell = taronja ; Groc + blau = verd; Vermell + blau = violeta Terciaris = Combinació d’un color primari i un de secundari en la mateixa proporció: Vermell violaci; vermell ataronjat; groc ataronjat; groc verdós; blau verd; blau violaci Complementaris = verd / vermell; groc / violeta; blau / taronja)
17
Fauvisme. Henri Matisse
18
Pintors impressionistes
Eduard Manet (precursor de l’impressionisme). Bar del Folies-Bergere.
19
C. Monet: Camp de gallerets.
20
Edgar Degas. La classe de dansa
21
A. Renoir: Le moulin de La Galette.
22
Berte Morisot E. Manet
23
Dia d’estiu.
24
El bressol
25
Alfred Sisley Primeres neus a Louveciennes
26
Camille Pissarro: L’Hermitage a Pontoise
27
Boulevard Montmartre
28
Frau Vor Einem Spiegel Noia fregant plats
29
Neoimpressionistes G. Seurat: Un diumenge d’estiu a l’illa de la Grande Jatte. P. Signac: El campanar de Saint Tropez.
30
Postimpressionistes P. Cézanne: Els jugadors de cartes
31
Vincent Van Gogh Autoretrats
33
Nit estelada
34
Cafè a Arles.
35
Cafè de nit.
36
Girasols (venut per 5.000 milions de ptes.)
37
La vinya vermella. Comprat el 1890 per 400 francs
38
Església d’Auvers-sur-Oise
39
Paul Gauguin El Crist groc
40
Dones tahitianes
41
Pits amb flors vermelles.
42
Henri de Toulouse- Lautrec
44
Le moulin de la Galette
45
La toilette
46
El llit
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.