La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’IMPRESSIONISME.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’IMPRESSIONISME."— Transcripción de la presentación:

1 L’IMPRESSIONISME

2 Característiques És el fenomen més important de l’art europeu des del Renaixement ja que va substituir-lo. L’art perceptiu substitueix l’art conceptual S’arriba a les darreres conseqüències del realisme pel fet d’intentar captar la realitat en el moment concret. Pinten a l’aire lliure amb una tècnica lleugera i ràpida. És el primer moviment artístic modern lligat a un grup de pintors amb objectius comuns i que s’oposava a l’art establert.

3

4

5 E. Manet

6 C. Monet

7

8

9

10 Context, condicionants i antecedents
Els impressionistes viuen al París de la 2/2 del segle XIX, l’escenari de totes les revolucions i dels canvis urbanístics (boulevards, exposicions universals, Tour Eiffel) que donaran lloc als “nous rics”. Els artistes fan tertúlies als cafès. Els impressionistes es reuneixen al cafè Guerbois. S’identifiquen amb la bohèmia, l’esquerra i els intel·lectuals. Apareix la figura del marxant, que aconsella i dirigeix artistes i clients i els allibera de la dependència dels Salons i les Acadèmies. L’art es posa de moda. Una crítica adversa és millor que el silenci. L’invent de la fotografia va ser clau per la pintura: la còpia de la realitat deixa de ser l’obectiu de l’art. S’obren tots els camins de la pintura contemporània. Antecedents: Delacroix, Courbet, Corot, escola de Barbizon.

11 Delacroix Courbet

12 Corot Rousseau. Escola de Barbizon

13 Trets estilístics Aversió a l’art acadèmics dels Salons.
Orientació realista. Desinterès total pel tema, preferència pel paisatge. Treball a l’aire lliure i rebuig dels convencionalismes del treball al taller. Desaparició del dibuix com a forma prèvia al color. Tècnica de pinzellades soltes, de taques de color. Estudi de les ombres i les relacions entre colors complementaris. No utilitzen el negre per enfosquir els colors a l’ombra. Repetició dels temes en diferents circumstàncies de llum, per tal de captar la diversitat d’un mateix tema en funció del temps i del moment.

14 P T T S/C P S/C T T P P P P S/C T T

15 Complementaris

16 Primaris = Groc, vermell, blau.
Secundaris = Verd, violeta, taronja. S’obtenen de la barreja, en la mateixa proporció, de dos primaris Groc + vermell = taronja ; Groc + blau = verd; Vermell + blau = violeta Terciaris = Combinació d’un color primari i un de secundari en la mateixa proporció: Vermell violaci; vermell ataronjat; groc ataronjat; groc verdós; blau verd; blau violaci Complementaris = verd / vermell; groc / violeta; blau / taronja)

17 Fauvisme. Henri Matisse

18 Pintors impressionistes
Eduard Manet (precursor de l’impressionisme). Bar del Folies-Bergere.

19 C. Monet: Camp de gallerets.

20 Edgar Degas. La classe de dansa

21 A. Renoir: Le moulin de La Galette.

22 Berte Morisot E. Manet

23 Dia d’estiu.

24 El bressol

25 Alfred Sisley Primeres neus a Louveciennes

26 Camille Pissarro: L’Hermitage a Pontoise

27 Boulevard Montmartre

28 Frau Vor Einem Spiegel Noia fregant plats

29 Neoimpressionistes G. Seurat: Un diumenge d’estiu a l’illa de la Grande Jatte. P. Signac: El campanar de Saint Tropez.

30 Postimpressionistes P. Cézanne: Els jugadors de cartes

31 Vincent Van Gogh Autoretrats

32

33 Nit estelada

34 Cafè a Arles.

35 Cafè de nit.

36 Girasols (venut per 5.000 milions de ptes.)

37 La vinya vermella. Comprat el 1890 per 400 francs

38 Església d’Auvers-sur-Oise

39 Paul Gauguin El Crist groc

40 Dones tahitianes

41 Pits amb flors vermelles.

42 Henri de Toulouse- Lautrec
                                                                                  

43

44 Le moulin de la Galette

45 La toilette

46 El llit


Descargar ppt "L’IMPRESSIONISME."

Presentaciones similares


Anuncios Google