Número I Jackson Pollock 1912-1956.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FIGURA AJAGUDA Henry Moore Escultura segle XX.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
El gran masturbador Salvador Dalí
Interior holandès I Joan Miró
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Enterrament a Ornans Gustave Courbet Pintura segles XVIII-XIX.
Composició IV Wasily Kandinsky
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
EL SISTEMA SOLAR.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Sopa Campbell’s Andy Warhol
Tableau II Piet Mondrian
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Tableau II Piet Mondrian
DONA II Williem de Kooning
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
Proposta 1.
Impressionisme i postimpressionisme
EL RENAIXEMENT s. XV
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
Què hi ha a l'Univers?.
5 ARTISTES DEL MAIL ART.
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Projecte interdisciplinari:
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
valors humans i socials
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
Autors Obres Característiques
BIODIVERSITAT A L’HORT
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
DONA II DE KOONING.
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Proposta 2.
Proposta 8.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El programa per fer mapes conceptuals
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
La representació dels objectes
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
Number 1 POLLOCK.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Proposta 9.
Transcripción de la presentación:

Número I Jackson Pollock 1912-1956

1.- Documentació Títol: Número I Autor: Jackson Pollock             Cronologia: 1950             Estil: Expressionisme abstracte             País: EUA            

2.- TEMA És una pintura abstracta.  La tela és un ric arabesc de complicades filigranes. No hi ha tema, ni espai, ni figuració.

3.- Descripció Oli i pintura d’esmalt sobre tela. Un embull de filets, taques o esquitxos determinats a partir dels gests i els moviments instintius i violents de l'artista. L'espai està tot cobert.

4.- Elements formals i compositius Forma: Oberta. Traç gestual Composició: Tancada. Els regalims se situen tots en un mateix espai deixant una petita franja perifèrica en què només hi ha els esquitxos produits per la tècnica del dripping. Malgrat tot, domina la composició l’all-over (espai ple) amb manca de jerarquia compositiva que li dóna una sensació d’horror vacui barroquitzant que l’acosta a algunes composicions barroques, sobretot de Rubens. Perpectiva: Línia d’horitzó: Simetria:

Geometria: Composició de gran dinamisme aconseguit mitjançant línies circulars i rectes entrecreuades que formen una immensa xarxa de tipus gestual. Llum: No hi ha un focus lumínic extern. Sorgeix dels mateixos colors. Cromatisme: Ús de colors esmorteïts però que contrasten entre sí (blanc, negre, rosa). Ús de pintura metàl·lica que contrasta amb el color de la pintura sintètica.

5.- Antecedents i influències posteriors. Pollock parteix de la pintura barroca per aconseguir una composició plena (all-over), i dels muralistes mexicans per assolir la monumentalitat conceptual. L’obra de Pollock, però, va saber obrir nous camins cap a una recerca pictòrica més enllà de la figuració, plantejant qüestions com la llibertat i el control del pintor sobre la pròpia obra. Aquesta qüestió és cabdal per entendre la revolució que va suposar l’obra de Pollock, que anava una mica més enllà de l’automatisme practicat pels autors dadaistes i surrealistes. Rubens Siqueiros

6.- Relacions amb obres similars de l’autor Pollock va estudiar art a NY. Va estudiar els artistes renaixentistes i barrocs i, alhora, va rebre influències dels muralistes mexicans i dels surrealistes. Les seves primeres obres són murals. El 1947 va començar a treballar amb la tècnica del dripping que, d’una manera semblant als procediments emprats antigament pels indígenes nord-americans, consisteix a vessar pintura sobre una tela estesa a terra. Pollock va inaugurar allò que els historiadors de l’art i crítics anomenen action painting. La seva obra s’inscriu dins l’expressionisme abstracte i es caracteritza per: no-figuració no-racionalitat compositiva traç gestual dels esquitxos  dripping  atzar All-over Ús de grans teles. http://oseculoprodigioso.blogspot.com/2005/08/pollock-jackson-expressionismo.html

7.- Diferències amb altres solucions coetànies Dins les Segones Avantguardes i al costat del corrent abstracte, representat per artistes com De Kooning, Pollock (action painting/ dripping) o Tobey (pintura cal·ligràfica), un grup de pintors van reivindicar la figuració, entre ells Bacon i Freud. La recerca de la figuració va esclatar amb el Pop-art que s’inspirarà en productes populars de consum de masses. Els artistes no buscaven antics models sinó que es van fixar en aquells més propis del món que els envoltava i ho feien des d’una perspectiva irònica. Artistes importants en aquest estil seran: Warhol, Lichtenstein, Johns i Oldenburg.

8.- Significat i funció Significat: En aquesta tela queden reflectides les angoixes de l’autor. Els estudiosos han arribat a la conclusió que només amb la integració dintre de les seves obres Pollock era capaç d’allunyar els seus fantasmes personals. El sentiment de nihilisme que hi ha implicit en l’obra de Pollock queda perfectament reproduit en aquesta obra en què l’atzar i la irracionalitat són els protagonistes.             Funció: Estètica. Les seves grans dimensions requereixen un gran espai, que fa que només un museu o una institució puguin allotjar l’obra. El nihilisme (del llatí Nihil, res) és una posició filosòfica que argumenta que el món, i en especial l'existència humana, no poseeix de manera realment objectiva cap significat, propòsit, veritat comprensible o valor esencial superior. Els nihilistes poden creure una d'aquestes tres coses: Que no existeix cap finalitat o propòsit superior. Només hi ha el res. Que la realitat que experimentem els humans no existeix tal i com la veiem. Que la realitat és incogniscible (no es pot conèixer), per tant, entendre-la serà inútil a la pràctica i sense sentit teòric.

9.- Context històric i artístic Fotocòpia Segones avantguardes