18/09/2018 Comptes anuals i liquidació pressupost Pautes per la signatura i escaneig. Barcelona, Març de 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Google Llibres i la Biblioteca de Catalunya
La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Impress 3... Posa-hi un fons!
Aplicació SEMICE- Cybertracker
Campus Virtual.
Campus Virtual.
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Perdre la por al Certificat Digital
MANUAL NOMINAPLUS.
Importar les notes al Campus Virtual
Projecte:SIRE (Sistema Integrat Recepta Electrònica)
Avantatges competitives
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
1 u n i t a t Sistemes informàtics. Treball en xarxa.
José Luis Molina Materiales proporcionados por Javier Ávila Molero
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
CUIDATGE.
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
Generacions de llocs web
Concurs literari i d’instagram 2018
Servei de generació de còpies autèntiques
PETITS REPORTERS Títol.
El Pla d’autropotecció
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
La carta formal.
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
Les Restriccions d’accés
Writer 7... Amb estil El programa de tractament de text Writer té una eina molt útil quan fas documents molt llargs amb molts títols i subtítols: l’estil.
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
Butlletí de subvencions del COEAC
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Formació de títols propis
Pràctica amb RQDA.
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
LES XARXES LOCALS i els seus components.
PRÉSTEC DE LLIBRES ELECTRÒNICS Breu tutorial
Usos en seguretat de SmartCards
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Com s’han de signar electrònicament documents en format PDF?
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Amb la col.laboració de:
Sistema de tramitació electrònica per tràmits de màquines recreatives i d’atzar Informació tècnica i de suport Juliol 2010.
CRAI: Unitat de Docència
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Butlletí Comarcal de Subvencions
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El Treball de Recerca.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
E-certificat Bellaterra, 20 de novembre 2015
Transcripción de la presentación:

18/09/2018 Comptes anuals i liquidació pressupost Pautes per la signatura i escaneig. Barcelona, Març de 2011

Índex 1. Requeriments per signar electrònicament un document: 18/09/2018 Índex 1. Requeriments per signar electrònicament un document: 1.A) Requeriments tècnics per poder signar electrònicament 1.B) Tipus de signatura 1.C) Obtenció dels documents PDF 1.D) Com fer la signatura electrònica de documents PDF 2. Recomanacions d’escaneig. 3. Annex 1. Eines gratuïtes per obtenció de documents .pdf i signar-los.

1.A) Requeriments tècnics per poder signar electrònicament 18/09/2018 1.A) Requeriments tècnics per poder signar electrònicament Fa referència al programari i maquinari necessaris per l’ús de signatura CatCert i programari Microsoft i Adobe Acrobat que és l’escenari més habitual entre les entitats públiques catalanes. Aquesta informació, és d’interès preferentment pel suport informàtic de l’entitat, tot i que, molt probablement, ja en sigui coneixedor en el cas en que l’entitat pública usi targetes de signatura electrònica per tramitacions diverses. Els elements necessaris en aquest escenari serien: Adobe Acrobat Stardard o Professional Lector de targes + Drivers Instal·lar Java 6 update 16 (no funciona amb un update superior)               per Windows 7 i Windows XP Instal·lar FormSign Instal·lar SafeSign 3.0.33 o superior i reiniciar Instal·lar les Claus Públiques i Certificats en el perfil de l'usuari El programari i Claus Públiques està a la web de CatCert (www.catcert.cat) >> Suport >> Eines

1.B) Tipus de signatura (1/2) 18/09/2018 1.B) Tipus de signatura (1/2) Fa referència als possibles tipus de signatura a utilitzar per signar documents electrònicament en el cas concret dels Comptes anuals i liquidació del pressupost usant certificats emesos per CatCert, que és l’escenari més habitual entre les entitats públiques catalanes. Tipus de signatura : T-CAT (CPISR-1+CPX-1) Acceptat, però en el text del document caldrà que s’indiqui el càrrec del signant acompanyant el lloc on figura la imatge de la signatura electrònica. Les característiques principals d’aquest certificat són: El certificat d’entitat en targeta va adreçat a persones físiques i disposa d'informació referent al titular que permet identificar-lo. Se subministra al personal de les administracions publiques catalanes com a element identificatiu en les comunicacions electròniques, permetent signar documents en format electrònic per tal de fer possible els tràmits i les consultes en línia amb tota garantia i agilitzant-ne les gestions. Complementant aquest certificat, que es lliura en targeta per tal de garantir que generi signatura reconeguda, es lliura un certificat de xifrat que permet xifrar documents i rebre missatges de dades confidencials, en qualsevol format, protegits mitjançant el xifrat del text del missatge per part de l'emissor del missatge. Aquesta acció de xifrat no és necessària pel lliurament dels Comptes anuals i liquidació del pressupost. Tècnicament a CATCert es coneix aquesta parella de certificats lliurats en una mateixa targeta com a CPISR-1 i CPX-1, respectivament.

1.B) Tipus de signatura (2/2) 18/09/2018 1.B) Tipus de signatura (2/2) Tipus de signatura (continuació): T-CAT amb càrrec (CPISRC-1+CPXC-1) Recomanat perquè certifica la persona i el seu càrrec. Les característiques principals d’aquest certificat són: Aquest certificat té les mateixes prestacions que el certificat T-CAT (CPISR-1+CPX-1) però, a banda, permet identificar-se com a persona posseïdora d’un determinat càrrec. Se subministra conjuntament amb un certificat de xifrat. Tècnicament a CATCert es coneix aquesta parella de certificats lliurats en una mateixa targeta com a CPISRC-1 i CPXC-1, respectivament.

1.C) Obtenció dels documents PDF 18/09/2018 1.C) Obtenció dels documents PDF Recordatori: cal tenir instal·lat l’Adobe Acrobat Standard. (vegeu alternativa gratuïta proposada en l'annex 1.) Cas 1: Està a disposició el document original en format electrònic: En cas de tenir a disposició el document original en format electrònic, per exemple en Word, Excel,… recomanem generar, a partir d’aquest document electrònic, el document en format PDF. Per fer això utilitzarem les eines que ofereix el programari d’edició del document original en format electrònic. Un cop generat aquest document PDF es pot procedir a la seva signatura tal com indiquem en l’apartat següent 1.D). Cas 2: No està a disposició el document original en format electrònic: En cas de NO tenir a disposició el document original en format electrònic, i disposar d’ell només en format paper imprès, llavors caldrà generar el document en format electrònic PDF mitjançant escaneig del document original en format paper imprès. Poden trobar una sèrie de recomanacions per efectuar de manera optimitzada l’ escaneig del document original en format paper imprès en el capítol 2 d’aquest document. Un cop generat aquest document PDF es pot procedir a la seva signatura tal com indiquem en l’apartat següent. Exemple en MS Word: En el moment d’imprimir el document cal seleccionar com a dispositiu de sortida Adobe PDF

1.D) Cóm fer la signatura electrònica de documents PDF 18/09/2018 1.D) Cóm fer la signatura electrònica de documents PDF Consulteu el document incrustat que és un extracte de l’ajuda en línia de l’Adobe Acrobat Standard per la signatura de documents PDF (Ayuda para Adobe Acrobat Standard Firma de documentos PDF de Adobe en Acrobat.pdf) Cal que la signatura sigui visible Incrustem tres documents més que podrien ser d’utilitat per usuaris finals i/o tècnics per l’ús de signatura electrònica en Acrobat i els certificats de CatCert: Ús de la signatura electrònica amb Adobe Acrobat 7.0 : té per objectiu descriure el procés de configuració i preparació de l’entorn del sistema operatiu, de l’Adobe Acrobat 7.0 i del propi document per tal de dur a terme la signatura electrònica mitjançant certificats digitals de CATCert emmagatzemats en targeta criptogràfica (ConfiguracioSignaturaAcrobat7_v1.pdf SignaturaAcrobat7_v1.pdf). Manual d’Usuari eines de CatCert:  programari plug-in i eines de CatCert : És un document  d’usuari final i tècnic per la utilització de les eines de CatCert (Manual_CatCert.pdf). Breu guia de signatura electrònica: Comprovació de la instal·lació i utilització bàsica del certificat (Breu guia de signatura electrònica.pdf). (Nota: per obrir aquest documents incrustats cal estar en mode edició de la presentació)

2) Recomanacions d’escaneig Les instruccions concretes per l’escaneig de documents dependran del maquinari disponible en cada Entitat Pública per fer aquesta tasca. Per aquest motiu, de ben segur, el personal de suport d’ofimàtica de cada entitat pot donar unes recomanacions més adequades a les característiques dels equipaments de l’entitat. Tenint en compte el paràgraf anterior, el que indiquem aquí són uns criteris generals per tal que el document/imatge resultant de la tasca d’escaneig tingui la resolució suficient però amb una mida moderada que en faciliti la tramesa, tractament i emmagatzemament posterior. Format: PDF escanejant el document en un sol fitxer. Píxels per polsada: 200 Profunditat del color: 1 bit (blanc i negre). No obstant, això dependrà de si el document té contingut en color que calgui conservar i que el seu pas a blanc i negre suposi una pèrdua d’informació (per exemple, determinats diagrames, gràfics,... on el color sigui informatiu). En aquest cas seria convenient fer l’escaneig en color. Compressió: CCITT Group 4(2d)Fax. Dimensió: DIN-A4(210mm-297mm). Orientació: Superior esquerra

3) Annex 1. Eines gratuïtes per obtenció de documents .pdf i signar-los En cas de no disposar del programari Adobe Acrobat Standard que permet generar documents .pdf i signar-los electrònicament, hi ha les següents alternatives gratuïtes per aquestes dues funcions: Obtenció d’un document .pdf : Podeu utilitzar l’eina gratuïta PDFCreator. Es pot descarregar , per exemple, del lloc: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/files/PDFCreator/PDFCreator%201.2.0/PDFCreator-1_2_0_setup.exe/download Signatura electrònica d’un document .pdf: Podeu visitar el lloc web http://www.catcert.cat/web/cat/signar_pdf.jsp Cal tenir present, però, que aquesta utilitat, en el moment de redactar aquest document, no és compatible amb WINDOWS7, únicament ho és amb WINDOWS XP, tot i que CATCERT a engegat les accions necessàries per fer-la compatible amb WINDOWS7. Aquesta utilitat la posa a disposició CatCert, per tant, és aquesta entitat qui us oferirà, en cas que sigui necessari, el suport adient.