El Projecte 1x1 a la nostra escola

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Trobada de referents del projecte EduCat 1x1
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Impress 1... Benvingut al món de les presentacions!
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
I transforma un llibre en un nou lector
REUNIÓ INFORMATIVA.
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
PROGRAMA eduCAT 1x1 (1 ordinador per cada alumne)
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Creació d’un mapa personalitzat
I ARA, QUÈ PUC FER?.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
DIADA DE La pau i la no violència.
Descobrint un tresor amagat
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Writer Fora dels límits!
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
LES XARXES LOCALS i els seus components.
TECNOLOGIA.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Màster d’Aplicacions Multimèdia
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

El Projecte 1x1 a la nostra escola Avui us volem parlar del Projecte 1x1 a la nostra escola. Volem explicar-vos en QUÈ consisteix, PER QUÈ es duu a terme, QUI ho farà a l’Escola, QUAN i ON començarà, COM s’implementarà a l’escola, QUANT costarà i quins en són els beneficis per a tots els nois i noies. 1

Programa de la Generalitat 1x1 QUÈ Programa de la Generalitat [1 ordinador, 1 alumne] El Programa EduCAT 1x1 és un programa de la Generalitat, connectat amb amb el programa Escuela 2.0, del Ministerio de Educación. El programa es diu 1x1 fent referència al concepte “1 alumne, 1 ordinador”, en contraposició a 2 o 3 alumnes per ordinador. 2

1x1 QUÈ Incorporació d’un potent instrument d’accés i processament d’informació multimèdia a disposició de cada alumne en l’aula escolar. Essencialment, el model 1x1 consisteix en la incorporació d’un potent instrument d’accés i processament d’informació multimèdia a disposició de cada alumne en l’aula escolar. En aquest moment, l’eina són ordinadors lleugers, petits i potents. I sembla assenyat, en funció de les disponibilitats econòmiques, incorporar quan abans aquestes eines, no ja perquè “toqui”, sinó per aprofitar les grans possibilitats que ofereix. ara és aquest, però més endavant potser serà un altre 3

1x1 QUÈ Incorporació d’un potent instrument d’accés i processament d’informació multimèdia a disposició de cada alumne en l’aula escolar. Essencialment, el model 1x1 consisteix en la incorporació d’un potent instrument d’accés i processament d’informació multimèdia a disposició de cada alumne en l’aula escolar. En aquest moment, l’eina són ordinadors lleugers, petits i potents. I sembla assenyat, en funció de les disponibilitats econòmiques, incorporar quan abans aquestes eines, no ja perquè “toqui”, sinó per aprofitar les grans possibilitats que ofereix. ara és aquest, però més endavant potser serà un altre 4

Entre d’altres, per motius pedagògics 1x1 Entre d’altres, per motius pedagògics (estratègia d’integració TIC a l’escola) (atenció a la diversitat) (reduir el fracàs escolar) (millorar l’ensenyament-aprenentatge) PER QUÈ Hi ha molts motius que avalen la posada en marxa del projecte 1x1. Entre d’altres, una bona colla de motius pedagògics: es tracta d’una gran oportunitat per a incorporar una nova estratègia d’integració de les TIC a l’escola, una estratègia que en molts casos servirà per atendre millor la diversitat (perquè permet diferents ritmes d’aprenentatge), reduint el fracàs escolar. I utilitzat correctament ajudarà els professors a dedicar-se més personalment als alumnes, i a millorar l’ensenyament-aprenentatge. 5

2010-11: Iniciem el Projecte a 1r ESO 2011-12: Projecte a 1r i 2n ESO 1x1 2010-11: Iniciem el Projecte a 1r ESO 2011-12: Projecte a 1r i 2n ESO 2012-13: Projecte a 1r, 2n i 3r ESO 2013-14: Projecte a 1r, 2n, 3r i 4t ESO 2016-17: Continuem QUAN 1x1 De moment, començarem el mes de setembre/gener/maig amb el curs de 1r ESO/2n ESO. 6

A les aules preparades ....i a casa! 1x1 ON A les aules preparades ....i a casa! El programa 1x1 està pensat per ser realitzat a les aules preparades, però precisament perquè els alumnes disposen d’un potent instrument d’accés i processament d’informació multimèdia com és el netbook, podran aprendre també des de casa. 7

Armari magatzem i càrrega de portàtils 1x1 ON A les nostres aules hi ha: Pissarra Digital Interactiva Projector Connexió a Internet Lloc del professor Projector PDI Lloc de l’alumne Punt de xarxa wifi Armari magatzem i càrrega de portàtils Però les aules són l’espai fonamental del programa. Són aules adaptades, on hi ha una Pissarra Digital Interactiva, que permet escriure-hi, guardar tot el que hi surt, projectar-hi presentacions, connectar-se a Internet, veure el que ha preparat el professor, accedir als materials digitals, fer exercicis... és al mateix temps una pissarra plena de funcionalitats i una gran finestra al món. El projector es un projector especial, col.locat a una distància que permet que el professor o l’alumne situat al davant faci la mínima ombra possible i no s’enlluerni. La connexió a Internet, a través d’un punt wifi, permet que tots els alumnes puguin connectar-se per accedir als seus materials digitals, i que l’ordinador del professor i la pissarra també hi tinguin accés. 8

L’escola es posa en contacte amb l’empresa distribuidora (Pista 0). 1x1 El Departament d’Ensenyament ha deixat de subvencionar aquest projecte. L’escola es posa en contacte amb l’empresa distribuidora (Pista 0). L’escola i Pista 0 marcaran el calendari per tal de lliurar els portàtils. És en aquest moment quan es fa el pagament. COM Com es realitza el procés perquè les famílies pugueu disposar dels ordinadors? En primer lloc, el Departament d’Ensenyament fa arribar unes cartes de pagament a l’empresa proveïdora, per valor de 150 euros per cada ordinador del programa. Tot seguit els pares realitzeu l’ingrés de 150 euros al compte corrent especificat. L’escola farà el pagament a l’empresa proveïdora, i es marcarà un calendari perquè l’empresa faci el lliurament dels ordinadors als pares. 9

I l’ordinador..? 1x1 És per a l’ús escolar i personal. COM És propietat de la família. Cal portar-lo carregat de casa (quan surti de l’escola en períodes de vacances). Cal utilitzar-lo correctament (l’escola el pot reiniciar) Cal fer còpies de seguretat. Cal cuidar-lo (garantia de 2 anys) (fer-se càrrec de les reparacions) (ordinadors d’emergència a l’aula) COM L’ordinador rep diferents noms. De vegades se’n diu portàtil, portàtil ultralleuger, netbook... S’utilitzarà com ordinador per a l’ús escolar i també personal. És un portàtil MARCA. Es tracta d’un ordinador homologat (per tant, forma part dels ordinadors que el Departament d’Educació considera adequats per al programa 1x1, i incorpora un programari bàsic per poder començar). L’ordinador és propietat de la família, i per tant, correspon a cada família vetllar pel seu bon estat, complint les normes establertes per l’escola. Salvant les diferències, és com altres materials: llibres en paper, equip d’educació física, estris de dibuix, estoigs, instruments musicals... Són per utilitzar-los a l’aula –i de vegades fora d’ella- i són de la vostra propietat. Així doncs, caldrà portar l’ordinador carregat de casa, i cuidar-lo, ja que l’ordinador, que té una garantia de 2 anys, haurà de durar-ne 4, de 1r a 4t d’ESO. L’alumne s’haurà de comprometre a fer un bon ús de l’ordinador, ja que, en cas contrari, per exemple si s’ha “infectat” de virus durant un cap de setmana a casa o s’hi ha instal.lat programari o continguts inadequats, el professor té autorització per a fer servir en qualsevol moment una opció de l’ordinador dels alumnes que restaura el sistema. Per això els alumnes hauran de realitzar còpies de seguretat del contingut del seu ordinador. Si s’espatllés, us heu de fer càrrec de la reparació (dins del marc de la garantia per dos anys), per bé que, per tal de garantir la continuitat de les tasques escolars, hi haurà alguns ordinadors de reposició-emergència a l’aula que serviran per a aquestes ocasions. Per a la vostra tranquil.litat, es tracta d’ordinadors robustos. Si el tracte és adequat (com passa amb qualsevol material bo i resistent), no té per què haver-hi cap problema. 10

1x1 El llibre digital COM Substituirà parcialment el llibre de paper a les assignatures: català, castellà, anglès, matemàtiques, naturals, música i tecnologia. (no estaran tota l’estona davant l’ordinador) Cada curs es valora amb quines editorials es treballa. Cada alumne té un nom d’usuari i una contrasenya per accedir als materials digitals. Es podrà treballar en els materials digitals des de qualsevol ordinador connectat a Internet. Entre d’altres utilitats, a través de l’ordinador els alumnes accediran a un seguit de materials digitals, que potser haureu sentit anomenar “llibres de text digitals”. A la nostra escola, els materials digitals substituiran totalment/parcialment les assignatures ASSIGNATURA, ASSIGNATURA, ASSIGNATURA... Per tant, els alumnes no estaran tota l’estona davant la pantalla, sinó només en les assignatures que formen part del programa, i fins i tot en aquestes assignatures quan ho determini el professor i per fer les tasques que s’especifiquin en cada moment. Els alumnes no deixaran d’escriure a mà, ni deixaran de llegir sobre el paper. Hem triat materials de l’editorial/les editorials EDITORIAL, que ens han semblat els més adequats/els de més qualitat/els que millor utilitzen les eines tecnològiques/els que treballen millor la diversitat... Cada alumne té un nom d’usuari i una contrasenya per accedir als seus materials digitals. Són materials que no estan “descarregats” en el portàtil: s’hi accedeix connectant-se a Internet, cosa que permet que estiguin adaptats a cada alumne i que s’hi pugui entrar des de qualsevol ordinador amb accés a Internet, sense necessitat de descarregar cap programa i conservant sempre la memòria dels exercicis realitzats. Això també permet que els materials es puguin actualitzar amb facilitat, corregint errors, incorporant noves activitats... Evidentment, cal comptar amb un “pla B”, per si hi ha dificultats tècniques de qualsevol tipus. Per això disposem de materials en paper/dels llibres de text/de quaderns d’activitats, i així podem treballar encara que no hi hagi connexió/complementar el treball amb l’ordinador. 11

El Projecte 1x1 a la nostra escola Més atenció a la diversitat Més motivació i aprofundiment en l’estudi Millor ensenyament-aprenentatge Més respecte als diversos ritmes d’aprenentatge Més assoliment de competències bàsiques Més interacció entre alumnes i amb els professors Més vinculació amb el món real Tot canvi comporta incertesa i inquietud. Si, a més, hi afegim el fet que a les nostres escoles això suposa un cost extra, és lògic que tinguem recels, però no hem de perdre de vista que el Projecte 1x1 té molts aspectes positius que afavoriran l’aprenentatge dels nostres alumnes [podeu aprofitar aquesta llista o modificar-la en funció dels aspectes que vulgueu destacar més]. Per això us convidem a engrescar-vos amb aquest projecte. Ens hi embarquem amb seny i amb prudència, pas a pas, però amb decisió i amb ganes de treure’n tot el profit. No hi ha marxa enrera, però en canvi l’horitzó es presenta prometedor i ple de possibilitats. Necessitem la vostra ajuda i comptem amb la vostra col.laboració, com sabeu que podeu comptar amb nosaltres. 12

Normativa Per un bon ús del ordinador cal tenir una normativa establerta que sigui molt clara. Aquestes normes es reflexionaran amb als alumnes i es comunicaran a les famílies. Els ordinadors es queden al centre excepte en períodes de vacances.