SARCÒFAG DELS ESPOSOS DE CERVETERI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Advertisements

LA CASTANYERA.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Sara Ramírez Karola Salat
Hades El déu de l’inframón.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LA MAISON CARRÉE. NIMES.
ELS DEUS DE L’ANTIC EGIPTE
L'ART GREC.
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Santa Victòria.
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
Religió i els déus romans
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
L’EDAT MITJANA.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
ESCULTURA ROMANA.
ESCULTURA ES FAN SOBRETOT ESTEL·LES, RELLEUS I ESTATUÈTES
MESOPOTÀMIA país o regió entre rius aC aC.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
La família de les tortugues
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
ULLASTRET.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
ESCULTURA GREGA.
ROMANS:OBRES PÚBLIQUES
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
L’estrella de mar Ara us explicaré la història d’una estrella de mar.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
Enkyklema: era una espècia de plataforma que, amb un moviment circular, feia visible al public allò que passava en un lloc interior (sobre tot els.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Gèneres Musicals.
valors humans i socials
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Comèdia: Plaute i Terenci
La simbologia egipcia Calleuvos tots.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
DONA II DE KOONING.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
U2: LA FUNDACIÓ DE ROMA. LA MONARQUIA
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
HERÀCLIT D’EFES aC.
Cant espiritual Joan Maragall.
SISTEMA DUNAR.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
La nina d’ivori Cartell 2016
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Comèdia romana Plaute i Terenci.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELS PLANETES.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

SARCÒFAG DELS ESPOSOS DE CERVETERI .

DOCUMENTACIÓ Títol:Sarcòfag dels esposos Autor: desconegut Cronologia: 520 aC Estil: etrusc Tècnica: modelat Material: terracota policromada Forma. Escultura exempta Tipologia: grup Cromatisme: policroma Dimensions:2,20 m x 1,41m Localització original: necròpoli de Cerveteri Localització actual: Museo Nazionale di Villa Giulia, a Roma . .

Context històric Roma fundada segons la tradició l’any 753 aC, va estar sota la dominació dels reis etruscs fins l’any 509aC. Els etruscs ocupaven les terres entre el mar Tirrè, els rius Arno i Tiber, fins a la vall del Po, al Laci i la Campània. El seu nom prové dels grecs Tyrrhenoi, i del llatí etrusci i donen nom a la regió de la Toscana. El s.VI aC es considera el segle d'esplendor de l’art i de la civilització etrusca. També és a partir d’aquest segle quan l’art etrusc rep més influència de l’art grec arcaic. En els segles IV i III aC es van sotmetre al poder de Roma. Fou una cultura religiosa que donava molta importància als ritus funeraris: enterraven els morts en tombes decorades amb pintures al fresc. Esculpien sarcòfags amb les figures dels difunts en posicions de repòs.

Característiques de l’estil La cultura etrusca tenia un art refinat amb influències gregues però amb molta aportació pròpia. L’art etrusc és eminentment de caràcter religiós, amb la intenció d’obeir la voluntat dels déus per no caure en desgràcia. Molta importància al culte als morts, que enterraven en tombes, construïdes sota terra, de planta circular i a l’exterior en forma de túmul, decorades amb temes alegres per acompanyar als morts en una nova vida. Ús del retrat per representar a les persones; era el mitjà per immortalitzar-les fent màscares de cera als difunts. Ús de la terracota com a material per a les seves escultures. Gran habilitat tècnica en la fosa del bronze .

DESCRIPCIÓ Grup escultòric, modelat en terracota, d’embalum rodó, per ser vist frontalment Es tracta d’un sarcòfag a sobre del qual hi ha representades dues figures, un home i una dona, ajagudes sobre un llit,(Kliné) recolzades amb els colzes. La representació no pretén ser real, més aviat és esquemàtica, seguint els convencionalismes de l’escultura grega arcaica. L’home és representat amb el tors nu i descalç, com un home fort i protector. La dona vestida amb túnica grega Kitón, porta sabates punxegudes de la punta i un barret frigi al cap. Els rostres geometritzats i hieràtics, amb els ulls ametllats, barbeta punxeguda, la boca amb lleuger somriure arcaïtzant, els cabells amb trenes (ens recorden molt les figures de la Grècia arcaica), però resulten menys estàtiques. La relació entre les figures expressa tendresa, però no hi ha intercanvi de mirades, s’expressen amb els gestos de les mans. Tenen gestos força expressius: l’home repenja el braç sobre l’espatlla de la dona, oferint-li alguna cosa que ella agafa. Les postures de les figures són rígides, d’acord amb la llei de la frontalitat. Els trets del cos s’han esquematitzat, especialment les cames, quasi inexistents. Les cames és la part del cos menys treballada. .

Les mirades no es creuen Ulls ametllats Lleuger somriure Cabells amb trenes l’home nu La dona vestida Kliné Sarcòfag a sobre del qual hi ha representades dues figures, un home i una dona, ajagudes sobre un llit, recolzades en els colzes

Iconografia Representen una parella de difunts reclinats sobre del seu sarcòfag. Adopten la postura de comensals en un banquet, en referència al banquet funerari celebrat durant els rituals funeraris. Els etruscs creien que els difunts seguien vivint en el seu sepulcre, per això sempre representen els difunts en actituds, de “vida”, tant en les figures dels sarcòfags com en les pintures de les tombes No hi ha interès de fer el seu retrat però si de representar una actitud pròpia de la vida quotidiana, amb naturalitat i afecte; aconseguint una escena d’afectivitat i tendresa entre els dos esposos. L’expressivitat és superior a l’ideal de bellesa. Les parts del cos resulten poc naturals. L’esposa situada en primer terme, demostra que la dona etrusca no estava marginada de la vida social com passava en les cultures grega i romana. La dona podia participar activament en la vida social i pública assistint a tota classe d’actes, festes, banquets, jocs, etc. .

Funció Aquest tipus de sarcòfag servia per a guardar les cendres dels difunts. Per tant en realitat es tracta d’una “urna cinerària”. Les cendres es dipositaven a la part posterior un cop acabat el ritual d’incineració. És una escultura funerària que vol retre un homenatge a la vida de les dues persones representades .

La funció és la d’urna funerària que al mateix temps ret homenatge als personatges representats .

Significat El poble etrusc tenia un gran respecte pels seus déus i una gran por a la mort. Per tal de contrarestar aquest temor, creien que el difunt no havia mort del tot, sinó que continuava viu en una altra vida dins del sepulcre. Per aquesta raó, les tombes solien reproduir les cases dels difunts i les cambres mortuòries es decoraven amb pintures al fresc, que representaven escenes de dansa, banquets, genets, acròbates i animals. També s’hi dipositaven objectes manufacturats destinats a acompanyar el difunt a l’altra vida. .

Flautista de la tomba dels lleopards a Tarquínia S.V a.C.

Tomba dels lleopards

Tomba dels lleopards