Bienvenidos a la clase de Español 1

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 Hoy es jueves el 24 de abril de La Campana ¿Cómo se dice en español? 1. I went to the parade. 2. We are going to the party. 3. Did you.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Bienvenidos a la clase de Español 1 12 DE ABRIL DE 2016 ¿Cómo est á n ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases? ¿Qué vas a hacer por la tarde.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Español 3 10 de mayo de 2017.
Bienvenidos a la clase de Español 1
Español 1 31 de enero de 2017.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el 28 de enero de 2014.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 3 24 de febrero de 2017.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Para Evaluar: By now you should know…
Bienvenidos a la clase de Español 1
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Bienvenidos a la clase de Español 1
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 1 7 de septiembre de 2016.
Español 3 29 de febrero de 2017.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
More sentences that contain if…
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Egg Baby Project Spanish II.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
¡buenos días!.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos a la clase de Español 1 14 de abril de 2016 Bienvenidos a la clase de Español 1 ¿Qué vas a hacer por la tarde hoy? Randomly ask the students questions in Spanish about the day, date, weather, time, their classes and teachers, their likes/dislikes, etc. Be sure to use the questions on the slide – they are new ones we have been working on and they are on their next quiz!  Spend 5-10 minutes. If you don’t speak Spanish, have the students ask some of the questions. ¿Cómo están ustedes? ¿Adónde fuiste ayer después de las clases?

La campana Escribe en español: Hoy es _______ el ____ de abril. La campana Escribe en español: I want to buy two wooden rulers and some colored paper. Do you know if there is a green marker in your desk? My friend has a classmate in his locker! She was able to buy a table and four chairs because she was working! Give them 5 minutes to write these sentences in Spanish. Walk around and guide them as needed. Then have volunteers write their answers on the board and go over any corrections that may be needed. Participation #1 – have them draw un pupitre. La participación #1

La campana Escribe en español: Hoy es _______ el ____ de abril. La campana Escribe en español: Quiero comprar dos reglas de madera y algunos papeles coloridos. ¿Sabes si hay un marcador verde en tu escritorió ¡Mi amigo tiene un compañero de clase en su casillero! Ella podia comprar una mesa y cuatro sillas porque ella trabajaba. Here are the sentences written correctly La participación #1

El cheque del cuaderno Las campanas Los apuntes Las pruebas Las canciones El diario 22/23 mar 24 mar/4 abr (5) 10 (6) 10 (7) 10 (5) 5/6 abr 10(5) 5 (5) 5 (6) 5(7) 100 (5) 100 (6) 100(7) 7/8 abr 25 (5) 25 (6) 25 (7) 11(5) 11 (6) 11 (7) 11/12 abr 15(5) 15 (6) 15 (7) 13/14 abr 15 (5) 20 (5) 20 (6) 20 (7) The students can use this slide to guide them in the notebook check. They should pass their notebooks one to the right first to keep them honest… Have the students figure out how many points they got for the 23rd of March as I don’t currently have that available to me and add that to the total. The numbers in the parenthesis are the class periods. Total 266 Now add the cubre 5 pts y la organización 5 pts. Total 276 points

La canción – En mi mochila roja Yo tengo una hoja de papel Yo tengo un lápiz amarillo Yo tengo una goma de borrar Yo tengo un bolígrafo azul Yo tengo mis crayones coloridos Yo tengo una regla de madera Yo tengo mis tijeras pequeñas Yo tengo pegamento blanco Yo tengo un cuaderno morado Yo tengo libros de cuentos La tarea era escribir una canción nueva Abre tu cuaderno a la sección de las canciones y comparte tu canción con tus compañeros de clase en tu mesa. Manda #5 para papel colorido y la caja de arte. Escribe tu canción en el papel con marcadores, añade dibujos, incluye tu nombre español. El video de la canción You can play the song by clicking on the photo. They should have their new version of the song written in their notebooks. If they are not completely finished with it, give them about 7 minutes to complete it then, they can use the colored paper to write their song on – use the half sheets. They can use the art supplies that I have in the room to create this. It needs to be done very neatly. This activity is worth 20 notebook points La participación #2

¡Un cuento Nuevo! Capitulo 3 – Lección 2 Quería comprar (No) trabajaba (No) podía comprar (No) la compró ¿Sabes si hay…? (No) vio La participación #2 Una muñeca = a doll Una niña = a girl child Un niño = a boy child Los dólares = dollars Una bicicleta = bicycle Una cadena = a bike chain Algún día = one day She wanted to buy She was (not) working She could (not) buy She bought (did not buy) it Do you know if there are…? She saw (did not see) We worked on a new story last time in class. Today they are going to re-write the story as a comic strip, but in the present tense. If they would like extra credit, they could include the “flashbacks”. There are copies of the original story for them to refer to but it is just a classroom set. They should write the story and draw the scenes in their diario section. Keep your eye on the time, you need 5 minutes for the class wrap-up on the next slide. If they are not finished, this assignment is homework. I will have paper available for this activity. ¡Un cuento Nuevo! Capitulo 3 – Lección 2

Al fin de la clase… Mindfulness moment – sit quietly, close your eyes, and ponder how you feel about what you have learned today. Let the music calmly flow through your thoughts until you find the calm assurance that you will be able to remember the Spanish vocabulary with time and practice. Now complete any of the Aprendí (I learned) boxes that were still blank. Use Pandora or YouTube to find some peaceful instrumental music. Make sure you leave 5 minutes for this wrap-up.