Aproximació amb valoració dels errors

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA MEDIDA.
Advertisements

Apuntes de Matemáticas 2º ESO
i les seves característiques
En la piscina: Dentro - fuera.
Practica….
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Àrees i Perímetres dels cosos elementals
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
MÚLTIPLES I DIVISORS.
L’Univers Com es defineix l’Univers?
ÀREES I PERÍMETRES DE FIGURES PLANES
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
El mapa topogràfic Distàncies i Pendents.
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Tractament de Dades Experimentals
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
I. Mesura i incertesa a) Introducció
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
Les fraccions Sisè B curs
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Problemes prova individual
ELS NOMBRES ENTERS.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Introducció a l’Experimentació
Potències de nombres racionals
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Treballem l’estadística
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
UD1- L’activitat científica
Problema dels camins.
MAGNITUDS FÍSIQUES Unitat 1 Unitat 1: MAGNITUDS FÍSIQUES
REPÀS CONTROL TEMA 3 2n ESO Avançat.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
LA CONDICIÓ FÍSICA.
LES MESURES.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Descobreix la seva paraula.
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Experiència de Magdeburg
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
LA FORÇA.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Introducció a l’experimentació
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Les fraccions Sisè B curs
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
Classificarem la prova en 3 categories:
SISTEMA DUNAR.
A LA PLATJA HI HA… SORRA..
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
ORACIONS SUBORDINADES ADJECTIVES
Els tres filtres 2018 .
2º de Primaria.
Transcripción de la presentación:

Aproximació amb valoració dels errors Ves a concepte Ves a exemples Funciona amb “clics”

Error absolut Error relatiu Ea = v - a Quocient entre el error absolut (Ea) i valor exacte (v) Diferència en valor absolut entre el valor exacte (v) i el valor obtingut (a) Si es vol el resultat en percentatge es multiplica el quocient per 100. Er = Ea = v - a L’Er dóna força informació doncs ens relaciona el valor de l’error amb el valor real. No és el mateix equivocar-se 1 cm en una mesura de 10 cm que en una de 10 km. Com més petit és el valor de l’Er més precisa és l’aproximació. L’Ea no dóna gaire informació doncs únicament ens diu quin ha estat el valor de l’error comés Inici Anterior

Una piscina té una longitud de 25 metres i en mesurar-la Ex 1 : Una piscina té una longitud de 25 metres i en mesurar-la cometem un error i ens dóna 24,75 m. Quin ha estat l’error absolut? Quin ha estat l’error relatiu? a) Ea = v - a Ea = 25– 24,75 Ea = 0.25m b) Er = Er = Er = 0,01 Er = 1 % X 100 Inici Anterior

Quin ha estat l’error absolut? Quin ha estat l’error relatiu? Ex 2 : Una carretera té una longitud de 25.000 metres i en mesurar-la cometem un error i ens dóna 24.999,75 m. Quin ha estat l’error absolut? Quin ha estat l’error relatiu? a) Ea = v - a Ea = 25.000– 24.999,75 Ea = 0.25m. b) Er = Er = Er = 0,00001 Er = 0,001 % X 100 OBSERVA: L’error absolut dels exemples 1 i 2 ha estat el mateix 0,25 m, però el relatiu de l’exemple 2 és molt més petit que el de l’exemple 1, doncs l’hem comés en mesurar una cosa molt més gran i per tant no té la mateixa repercussió. Inici Anterior