L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Advertisements

Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
L'alegria dels pelegrins en emprendre la marxa cap a Jerusalem (v L'alegria dels pelegrins en emprendre la marxa cap a Jerusalem (v. 1), l'espectacle.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La Terra.
III. Jesús ve a salvar-nos
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Del núvol lluminós es va sentir la veu del Pare:
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Quin dinosaure!.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d'amic Bety.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“Déu et parla. Descobreix la seva paraula”.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
La estructura dialogada de este Salmo parece indicar que los peregrinos lo cantaban en forma coral, durante la marcha hacia Jerusalén. Un tono de.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
PREGÀRIA.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena confiança travessa tot el poema. S’hi descriu el Senyor com un sentinella, que està alerta al seu lloc de guàrdia per protegir els seus fidels. El bellíssim vers inicial s'inspira probablement en l'actitud dels pelegrins, que avançaven amb la mirada fixa en les muntanyes, esperant albirar l'altura on s'elevava el temple de Sió.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Salm de peregrinació, en ritme de gradual, que fa pensar en un segon cor que respon, fent eco, a les paraules del primer cor. Procediment poètic literari. Totes les imatges s'inspiren en el tema de la peregrinació: a la sortida, s'explora l'horitzó per a orientar-se en bona direcció, cap a "la muntanya de Sió", lloc alt on s’ha construït el temple... Després s'inicia la marxa, fent vots perquè ningú no rellisqui amb les pedres del camí... Finalment, no n'hi havia prou amb arribar a la meta, era necessari tornar al país d'origen, d'on ve l'al·lusió al viatge d'"anada i tornada". 2. AMB JESÚS El sentiment dominant d'aquest salm, la confiança en un Déu que té cura dels seus fidels, és una de les actituds que Jesús va tractar d'inculcar en els seus oients. "No tinguis por, petit ramat, que ha plagut al vostre Pare de donar-vos el regne" (Lc 12,32). "De vosaltres, fins els cabells són tots comptats" (Mt 10,30). Jesús va pregar al Pare perquè "guardés" els seus deixebles (Jn 17,11). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Déu no deixa de mantenir la seva obra. "Déu no dorm!" El salm 120 ens presenta un Déu vigilant, un Déu amant, un Déu sempre en acció, un Déu sempre disposat al servei... En aquest moment vós penseu en mi, Senyor, en aquest moment no dormiu. I quan m’uneixo a vós en un moment donat del temps, mitjançant l'oració, vós, Senyor, no heu cessat mai d'"estar" amb mi, al meu costat.

L’ajuda em vindrà del Senyor, del Senyor que ha fet cel i terra. Alço els ulls a les muntanyes: ¿d’on em vindrà l’ajuda? L’ajuda em vindrà del Senyor, del Senyor que ha fet cel i terra.

Que no deixi relliscar el teu peu, ni s’adormi el qui et guarda. El guardià d’Israel mai no s’adorm, sempre vigila.

És el Senyor qui et guarda, el Senyor t’empara al teu costat mateix. De dia el sol no et farà mal, ni la lluna de nit.

El Senyor et guarda de tota desgràcia, et guarda la vida. El Senyor guarda tots els teus passos ara i per tots els segles.

«És el Senyor qui et guarda, el Senyor t’empara al teu costat mateix.» Senyor, estic ferm amb la llança o l'espasa a la meva mà dreta, disposat a descarregar el cop, mentre el meu braç esquerre sosté el llarg escut que protegeix el meu cos. En aquesta actitud queden defensats la part frontal del meu cos i el costat esquerre, però el costat dret queda al descobert mentre tiro la llança o esgrimeixo l'espasa en un mortal cos a cos. Vós, el meu guardià, ho sabeu, i per això us col·loqueu a la meva dreta, per protegir amb el vostre escut el que jo deixo descobert amb el meu. Aquest és el meu flanc vulnerable, el punt feble de la meva defensa, i vós me'l cobriu. Gràcies, Senyor, per conèixer tan bé els perills de la guerra, els perills del món, per conèixer tan bé els meus punts flacs i prestar-vos a defensar-los amb la vostra presència. Feu que m’adoni dels meus punts flacs, de les bretxes en les meves defenses. Obriu els meus ulls perquè vegi aquests defectes que tinc i que els meus amics coneixen a la perfecció, i que jo sóc l'únic que no veig. Manteniu l'alerta constant al meu voltant, Senyor, ja que sempre em queden flancs exposats, i necessito el vostre escut que em protegeixi en els moments de perill. «El Senyor et guarda de tota desgràcia, et guarda la vida. El Senyor guarda tots els teus passos ara i per tots els segles.

Guardià d'Israel, vós que no dormiu ni reposeu, augmenteu la nostra esperança en el vostre auxili i ajudeu-nos a viure en pau, refugiats sota les vostres ales, perquè, segurs que vós ens guardeu de tot mal, avancem en pau per les rutes d'aquest món. Us ho demanem, Pare, per Crist, Senyor nostre. Amén.