Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
Advertisements

Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Los objetos Las clases Los pronombres Verbos de AR
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
la clase class la clase de... ____ class tecnología technology.
Telling Time.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
Vocabulario – Español 1 Capítulo 2A. el almuerzo lunch.
La computadora esta’ encima de la mesa
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
 Horario Primer Semestre (m.) Segundo Semestre  (1 a ) Primera hora (f.) Matemáticas Ingles  (2 a ) Segunda hora Ingles Matemáticas  (3 a ) Tercera.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Repaso de capítulo 3 Español I. Divide your paper into two columns Mi respuesta La respuesta correcta Number it 1-50.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Recycle tener, ojos, pelo, se llama (last names in Spanish), pelo canoso ► ► una nariz, orejas, una boca, una cabeza, dientes, una cara ► ► brazos,
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Caminar, correr, vivir (present tense), casa,.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-0Learning.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish 2 Unit 2, Apuntes 4 - Class Schedule/Tener.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Transcripción de la presentación:

Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly Journal (shorter prompt, peer editing) Fri: Weekly Quiz, Friday Film

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary Grade Tracking Check-in. Materials Reward Weekly Quiz Review (WG) 25-5Stations (Journal Correct) 5-0m Discussion Posting Overview and Friday Film FYI. Objectives: 1. Write last week’s Weekly Quiz grade on your grade tracking sheet. 2. Rewrite your Weekly Journal. 3. Review prior knowledge. 4. Know your homework objective for the week. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: la una, las dos, y, uno... cincuenta y nueve

#1 ¿De dónde _____ usted? ereses

#2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

#4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

#5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

#7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

Time Review La unauno Las dosydos Las trestres etc. Ex: 3:05 = Las tres y cinco.

Stations 10 min. apiece 20-10Tejón and Serpiente correct journals, peer editing. León and Águila play Piccionario. 10-0Switch stations

Piccionario Rules: ► ► Split the group into 2 teams, plus one neutral timekeeper (gets a timer) and one neutral scorekeeper. ► ► 1 person gets the white board and a clue, without using any words (spoken or written) or hand gestures, must illustrate that clue so that his team guesses it out loud within 1 minute. If his team correctly guesses the clue within 1 minute, his team scores a point. ► ► Each team takes a turn. ► ► When the teacher calls “Time,” the game is over and the team with the most points is the winning team.

Piccionario Clues: ► ► Times.

Homework: Discussion Posting

Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: Write objectives/daily dictionary Write the period schedule School Subjects Review 5-0m Discussion Posting Overview Objectives: 1. Write about and Discuss your classes. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: primera (1st), segunda (2nd), tercera (3rd), cuarta (4th), quinta (5th), sexta (6th), séptima (7th), hora (hour), empieza a (begins at), la clase de ____ ( _______ class), arte (art), ciencias (science), matemáticas (math), inglés (English), español (Spanish), educación física (p.e.), estudios sociales (social studies), tecnología (technology), yo tengo (I have), aburrida (boring), interesante (interesting), fácil (easy), difícil (difficult), maestro (male teacher), maestra (female teacher), los estudiantes (the students), ella/él habla (she/he talks), ellos/ellas hablan (they talk), ella/él lee (she/he reads), ellos/ellas leen (they read), ella/él escribe (she/he writes), ellos/ellas escriben (they write)

Write your schedule and fill it out: El horario de __________: Primera hora empieza a las siete y cincuenta y cinco. Segunda hora empieza a _____________________. Tercera hora empieza a ______________________. Almuerzo empieza a __________________________. Cuarta hora empieza a _______________________. Quinta hora empieza a _______________________. Sexta hora empieza a ________________________. Séptima hora empieza a ______________________.

La clase de... Arte Ciencias Matemáticas Inglés Español Educación Física Estudios Sociales Tecnología

Primera hora, yo tengo la clase de... ► ► Arte ► ► Ciencias ► ► Matemáticas ► ► Inglés ► ► Español ► ► Educación Física ► ► Estudios Sociales ► ► Tecnología

La clase de _______ es......aburrida....interesante....difícil....fácil.

Los estudiantes

Los estudiantes hablan.

Los estudiantes leen.

Los estudiantes escriben.

La maestra

El maestro

El maestro lee.

El maestro habla.

El maestro escribe.

Mucho MuchoPoco

Hay (mucho / poco) azul.

Hay (mucho / poco) verde. Picasso

En la clase de _______, los estudiantes......leen....escriben....hablan.

En la clase de _______, (el maestro / la maestra)......lee....escribe....habla.

El maestro

Él

La maestra

Ella

Él es maestro.

Ella es maestra.

Ellos

Ellas

Ellos son estudiantes.

Ellas son estudiantes.

Write a sentence based on the clues. ex: inglés Los estudiantes escriben mucho en la clase de inglés. 1. matemáticas

2.arte

3. español

4. estudios sociales

. 5.tecnología

Exit Quiz: Write the letter of the matching picture La maestra lee. ____ Los estudiantes escriben. ____ El maestro habla. ____ Ellas hablan. ____ A. B. C. D.

Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: Objectives/daily dictionary Activate prior knowledge Verb practice 20-7 Skits 7-0Exit Quiz Objectives: 1. Write about and Discuss your classes. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: yo hablo (I talk), nosotros/nosotras hablamos (we talk), ustedes hablan (you all talk), tú hablas (you talk, informal), usted habla (you talk, formal), yo leo (I read), nosotros/nosotras leemos (we read), ustedes leen (you all read), tú lees (you read, informal), usted lee (you read, formal), yo escribo (I write), nosotros/nosotras escribimos (we write), ustedes escriben (you all write), tú escribes (you write, informal), usted escribe (you write, formal), por celular (on the cell phone), un libro (a book), libros (books), apuntes (class notes)

aburrida interesante difícil fácil

El maestro lee.

Él lee.

Los estudiantes leen.

Ellos leen.

Él habla.

Ellos hablan.

Él escribe.

Ellos escriben.

¿Usted lee un libro?

Sí, yo leo un libro.

¿Usted habla por celular?

Sí, yo hablo por celular.

¿Usted escribe en la pizarra?

Sí, yo escribo en la pizarra.

Nosotros leemos.

Nosotros escribimos.

Nosotros hablamos.

Él ______ un libro.

Yo ______ un libro.

Ellos _______ libros.

Nosotros leemos. Nosotros ________ libros.

Ella _________.

Yo __________.

Ellos __________.

Nosotros leemos. Nosotros ___________.

Él ___________ por celular.

Yo __________ por celular.

Nosotros ___________.

Ellos _________.

¿Tú hablas español? Sí, yo hablo español.

Nosotros leemos. ¿Tú escribes apuntes? Sí, yo escribo apuntes.

¿Tú lees un libro? Sí, yo leo un libro.

¿Ustedes hablan español? Sí, nosotros hablamos español.

Nosotros leemos. ¿Ustedes escriben apuntes? Sí, yo escribo apuntes. Sí, nosotros escribimos apuntes.

¿Ustedes leen libros? Sí, nosotros leemos libros.

Write what is going on here: El señor Gómez Juan Juan Marcos y Pati Marcos y Pati

Group Activity: ► ► Write a skit in which you use escribir, leer, and hablar in the yo, tú, usted, él, ella, nosotros, ustedes, and ellos forms.

Exit Quiz: Write the action correctly Yo _______________ Usted _______________ Nosotros _______________.

Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: Objectives/daily dictionary Review 32-0 Weekly Journal / Friday Film Objectives: 1. Talk and Write about people’s actions, classes, and times. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: N/A (Review)

5 minute Activities: ► ► 3/3: Create a way to help us remember the present tense conjugations of regular –ar, - er, and –ir verbs (use hablar, leer, and escribir as examples). In 5 minutes, teach it to the class. ► ► 2/3 or 1/3: Play hangman with the phrases on the next slide…

Hangman: use these phrases yo hablo, tú hablas, usted habla, ella habla, él habla, nosotros hablamos, nosotras hablamos, ustedes hablan, ellos hablan, ellas hablan yo leo, tú lees, usted lee, ella lee, él lee, nosotros leemos, nosotras leemos, ustedes leen, ellos leen, ellas leen yo escribo, tú escribes, usted escribe, ella escribe, él escribe, nosotros escribimos, nosotras escribimos, ustedes escriben, ellos escriben, ellas escriben

Student-led Review

#1 ¿De dónde _____ usted? ereses

#2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

#4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

#5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

#7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

¿A qué hora empieza la clase de…? Arte7:55 Ciencias8:52 Matemáticas9:49 Inglés10:51 Español11:45 Educación Física12:20 Estudios Sociales1:18 Tecnología2:16 La clase de arte empieza a las siete y cincuenta y cinco.

¿Qué clase tienes…? Primera hora Segunda hora Tercera hora Cuarta hora Quinta hora Sexta hora Séptima hora Primera hora, yo tengo la clase de español.

¿Cómo es la clase de…? ► Arte ► Cienciasaburrida ► Matemáticasfácil ► Inglésdifícil ► Españolinteresante ► Educación Física ► Estudios Sociales ► Tecnología La clase de español es fácil.

En la clase de… 1. Yo1. HABLAR 2. Tú2. LEER 3. Usted3. ESCRIBIR 4. Nosotros 5. Ustedes 6. Ellos 7. Ella 8. Él

Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: Write objectives Weekly Quiz Finish Weekly Journal, then Finish Friday Film. Objectives: 1. Take Weekly Quiz in Journal. 2. Finish Weekly Journal. 3. Finish Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework (due next Thursday) Discussion Posts Homework (due next Thursday) Discussion Posts

Weekly Quiz8/26/11 Number #1-8 on the next left hand page in your journal. Write the letter to the correct response next to each number.

Weekly Quiz 8/26/ :15 ___ a. Las una y cuatro. b. La una y quince. 2. 4th period ___ a. Cuatra hora b. Cuarta hora 3. She reads. ____ a. Ella lea.b. Ella lee. 4. They talk. ____ a. Ellas hablan.b. Ellos hablen.

Weekly Quiz, continued… 5. Easy ____ a.Fácilb. Facíl 6. I write. ___ a.Yo escribe. b. Yo escribo. 7. We write. ___ a.Nosotras escribemos.b. Nosotras escribimos. 8. You all read. ___ a. Ustedes leemos.b. Ustedes leen.

Score out of 8 points: 1. B. 2. B. 3. B. 4. A. 5. A. 6. B. 7. B. 8. B.

Finish weekly journal. ► The classes you have each period (primera through séptima). ► What time each class begins. ► What each class is like (fácil, etc.) ► Write about how often people talk, write, and read in those classes (use at least once: yo, mis amigos, el maestro).

Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount of dialogue by him- or herself. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film.