Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Write objectives/daily dictionary.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi familia.
Advertisements

Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
La familia family. los abuelos los padres la madre el padre los tíos la tía el tío María y Cristóbal Celia y JoséCamila y Pablo los hermanos el hermano.
+ Tu familia Hoy es el doce de septiembre.. + Tus padres(Your Parents) La madre El padre.
el 31 de enero/el primero de febrero
LA FAMILIA. María Luis María es la hermana de Luis Luis es el hermano de María La familia Gómez.
By the end of the lesson you’ll be able to:
Objectives: Students will be able to describe their families.
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
Anna vs Elsa ¿Cómo te llamas? vs ¿Cómo se llama? ¿Cómo estás? vs ¿Cómo está?
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
L A F AMILIA. V OCABULARIO El abuelo – grandfather La abuela – grandmother Los abuelos – grandparents El esposo – husband La esposa – wife El hermano.
FAMILY VOCABULARY PRACTICE. Complete the grid with the family vocabulary words!
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Empecemos- answer in Spanish sentences
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Examen de unidad 1 leccion 2
SPANISH 1.a vocabulary. El hombre man La mujer.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La familia vocabulary Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
La tarea Para lunes el 14 Quia - LA FAMILIA 20 preguntas.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Entrada 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th Write the dates in Spanish: Ex. el 11 de marzo.
Spanish I Week 18. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this semester.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Recycle tener, ojos, pelo, se llama (last names in Spanish), pelo canoso ► ► una nariz, orejas, una boca, una cabeza, dientes, una cara ► ► brazos,
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Caminar, correr, vivir (present tense), casa,.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-0Learning.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-50Write Objectives 50-20Practice Activities.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Transcripción de la presentación:

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary Asking/Telling names Practice Outside 30-15Family Ties 5-0m Exit Quiz Objectives: 1. Ask and tell names. 2. Write and talk about the people in someone’s family. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: ¿Cómo se llama usted? (What is your name? formal), ¿Cómo te llamas tú? (What’s your name? informal), ¿Cómo se llama ____? (What is ____’s name?), Se llama (her/his name is), mi/mis (my), familia (family), de Anita (Anita’s)

? What is the Spanish equivalent for “you”? Tú, if you are talking to a friend, someone younger than you, or sometimes your family. Usted, if you are talking to someone you just met, or to someone older than you.

¿Cómo se llama usted? Me llamo Anita Gómez.

¿Cómo te llamas? Me llamo Carlos.

¿Cómo se llama usted? _______ Anita Gómez.

¿Cómo ____________? Me llamo Anita Gómez.

¿Cómo _______? Me llamo Carlos.

¿Cómo se llama la mujer? ¿Cómo se llama la mujer? Se llama Anita Gómez.

¿Cómo se llama el chico? Se llama Carlos. Se llama Carlos.

¿Cómo se llama la mujer? ¿Cómo se llama la mujer? Se llama Anita Gómez.

¿Cómo se llama el chico? Se llama Carlos. Se llama Carlos.

Outside Practice.

¿Cómo se llama el padre de Maggie? Se llama Homer. ¿Cómo se llama la madre de Maggie? Se llama Marge. ¿Cómo se llama la hermana de Maggie? Se llama Lisa.

un hombreuna mujer

una mujerun hombre

un chicouna chica

una chicaun chico

¿Cómo se llama el padre de Maggie? Se llama Homer. ¿Cómo se llama la madre de Maggie? Se llama Marge. ¿Cómo se llama la hermana de Maggie? Se llama Lisa.

Me llamo Anita. Mi padre se llama Alberto. Mi madre se llama Sofía. Mi hermano se llama Beto. Mi hermana se llama Lidia.

Mis padres son Alberto y Sofía. Mis padres se llaman Alberto y Sofía. Alberto es un hombre. Sofía es una mujer..

► El padre de Anita se llama __________. ► ¿Cómo se llama el padre de Anita?

Mis hermanos son Beto y Lidia. Mis hermanos se llaman Beto y Lidia. Beto es un chico. Lidia es una chica..

Me _______ Alicia. Mi padre se _________ Gilberto. Mi madre ___ llama Carmen. Mi hermano ___ ________ Miguel. Mi hermana ___ ______ Isabel.

Me llamo Alicia. Mi ________ se llama Gilberto. Mi _________ se llama Carmen. Mi __________ se llama Miguel. Mi __________ se llama Isabel. CarmenMiguelIsabelGilberto

Exit Quiz: Based on the following slide, write what Alicia is saying about her family.

Teacher Resources: ► Toss-a-Name game, p.17, Silver Bullets by Karl Rohnke

August 18

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/daily dictionary 50-5 Interactive Review and New Voc. 5 Practice Quiz / Self-Assessment Objectives: 1. Ask and tell names. 2. Write and talk about the people in someone’s family. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Friday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: tío (uncle), tía (aunt), abuelo (grandfather), abuela (grandmother), abuelos (grandparents), primo (male cousin), prima (female cousin)

_____.

_____.

___ _______ Paulo. ___ ________ Lisa.

Lisa es una ______.

Lisa y María son ____________.

Paulo es un ________.

Paulo y Eduardo son _________.

La chica ____ ________ Lisa. El chico ___ ______ Paulo.

__ _____ Luis. __ _____ Ana.

Ana es una ____________.

Marta y Ana son __________.

Luis es un ______________.

Luis y Pepe son ____________.

La mujer ___ ______ Ana. La mujer ___ ______ Ana. El hombre ___ ______ Luis. El hombre ___ ______ Luis.

Ask and Tell: ¿Cómo te llamas? (or) ¿Cómo se llama usted? Me llamo ________________.

Alfredo (el padre) Pilar (la madre) Anita Marta (la hermana) Beto (el hermano) Alfredo (el padre) Pilar (la madre) Anita Marta (la hermana) Beto (el hermano)

AlfredoPilar Anita Marta Beto AlfredoPilar Anita Marta Beto

el abuelola abuela los abuelos los abuelos

Raúl (el abuelo) Sofía (la abuela) Raúl y Sofía ( los abuelos) Raúl y Sofía ( los abuelos) Raúl y Sofía son ____ ________.

Raúl Sofía Raúl Sofía Sofía es ____ __________ de Rosa. Raúl es ____ __________ de Rosa. Sofía y Raúl son _____ ___________ de Rosa. Rosa la abuela el abuelo los abuelos

Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: Write objectives Weekly Quiz Friday Journal 30-25Sorting Ceremony 25-5 Friday Film 5-0Lottery and Wind down Objectives: 1. Do Weekly Quiz. 2. Write Friday Journal. 3. Know your House. 4. Create Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Bring to class by Monday: 2 marble composition notebooks, 1 pocket folder, 1 pen or pencil. Daily Dictionary: N/A

Weekly Quiz: Take out a clean sheet of paper. Number it #1-8. Fill in the blanks with the best word or words from the word bank at the bottom of each screen.

_____. #1 Adiós Hola

#2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

#3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

#4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#6 una chicaun hombre una mujer un chico

#7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

#8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

Sorting Ceremony

Friday Journal10 minutes On your exit quiz page or in your journal, write today’s date and “Friday Journal.” Write about a father, mother, sister, brother, grandfather, and grandmother. Write 6 sentences telling whether each family member is a boy, girl, man, or woman. Write 6 sentences telling the name of each family member.

Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film. All Spanish words and phrases from this week: ¿Cómo se llama usted?hombrepadre ¿Cómo te llamas tú?mujermadre me llamoholaadiós ¿Cómo se llama ____? chicohermano se llama chicahermana mihombresabuelo mismujeresabuela de _____chicosabuelos chicaspadres