La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica."— Transcripción de la presentación:

1 L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica Aplicada a les Ciències Farmacèutiques Secció de Botànica. Facultat de Farmàcia. Universitat de Barcelona Av. Joan XXIII, s/n. 08028 - Barcelona Equip Docent de Botànica aplicada a les Ciències farmacèutiques. UB 1. INTRODUCCIÓ En el nou escenari de l’EEES, l’atenció es focalitza bàsicament en els estudiants. Com a conseqüència de les noves exigències de la denominada “nova cultura docent”, el professorat –amb certa tradició individualista- cal que s’adapti de forma col·laborativa al nou paradigma com a reacció als nous reptes. En aquest sentit, s’aporta l’experiència (2007-2009) de l’ EDBAF (Equip Docent de Botànica Aplicada a Ciències Farmacèutiques), reconegut per la UB i format per 5 professors i una becària de l’àrea de Botànica. 2. OBJECTIUS DE L’EQUIP DOCENT EDBAF  Endegar un seguit de propostes metodològiques i estratègies docents que ens proporcionin informació objectiva sobre el procés d’avaluació dels aprenentatges en el marc de l’elaboració dels plans docents de les assignatures.  Fomentar la transversalitat dels processos i instruments comuns per a l’avaluació continuada entre diferents grups i diferents assignatures.  Assolir un nivell òptim d’evidències i indicadors que permetin avançar cap el consens del Pla Docent en el cas d’assignatures troncals on participi un nombre molt alt de professors.  Dinamitzar, a partir de l’ Equip Docent (ED), la resta de professorat implicat en la docència d’altres grups de l’assignatura troncal, a partir de la difusió i coneixement dels recursos.  Generar propostes paral·leles i complementàries que, mitjançant eines en format d’enquesta, proporcionin retroalimentació i evidències suficients per encarar en les assignatures una avaluació continuada vàlida i fiable.  Valorar la importància d’utilitzar de manera crítica el ventall d’instruments d’avaluació en funció de la finalitat, així com dels objectius docents prèviament establerts. 4. ACTIVITATS DUTES A TERME: 3. PLANIFICACIÓ El projecte de l’equip docent es fonamenta, des del punt de vista metodològic, en l’ús dels procediments de “reflexió-acció” educativa pertinents per a la implementació de l’avaluació continuada de manera progressiva i crítica. El procediment s’ha desglossat en 10 d’etapes:  ETAPA 1. Anàlisi DAFO i diagnòstic dels plans docents i procediments avaluatius actuals.  ETAPA 2. Formulació de les estratègies d’acció.  ETAPA 3. Formació de l’equip docent en eines tecnològiques.  ETAPA 4. Implementació de les plataformes de treball al Campusvirtual UB.  ETAPA 5. Assignació de les tasques a realitzar per l’estudiant.  ETAPA 6. Qüestionari i presa d’ítems.  ETAPA 7. Avaluació i valoració de l’experiència.  ETAPA 8. Retroalimentació de l’acció.  ETAPA 9. Presa de decisions i consens final.  ETAPA 10. Redacció dels nous plans docents i establiment dels criteris d’avaluació continuada. 4. ANÀLISI DAFO Fortaleses:  Grup cohesionat, amb estratègies docents comunes i transversals.  Coincidència amb un Grup d’Innovació Docent Consolidat (GDI-C) UB.  Participació continuada en fòrums de docència.  Capacitat d’obtenir finançament (PID, MQD). Oportunitats:  Nova implantació dels graus.  Reconeixement institucional de l’ED. Debilitats:  Poca capacitat per implantar les innovacions i millores dutes a nivell global de la troncalitat.  Inversió considerable de temps en l’ED. Amenaces:  Desaparició del vicerectorat de Política Docent.  Exigència de dedicació de temps a l’ED en detriment d’altres activitats. 5. RESULTATS El treball de l'equip docent ha permès:  Formar els seus membres en els àmbits tecnològics i d'innovació docent.  Compartir i optimitzar recursos entre grups de la mateixa assignatura i entre assignatures diferents.  Adoptar una actitud reflexiva de grup en la programació de les activitats docents.  Assajar estratègies d'avaluació continuada de forma paral·lela, en diferent format, amb els mateixos objectius formatius.  Difondre els resultats de les experiències docents.  Aconseguir finançament en projectes competitius de forma continuada.  Disposar de dades objectives per a la millora docent en els darrers tres cursos.  Tenir un reconeixement internacional. ÚS DELS DEBATS COM A EINA DE CONSCIENCIACIÓ GRUP-CLASSE ÚS DE LA VIQUIPÈDIA CON A EINA D’AVALUACIÓ PREMI EDUSFARM 2008 A LA METODOLOGIA DOCENT MÉS ORIGINAL DISSENY D’ENQUESTES DE SATISFACCIÓ Treball finançat amb el projecte “Aprenentatge col·laboratiu en el nou entorn UB-Moodle (2006PID-UB/012) de la Universidat de Barcelona


Descargar ppt "L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica."

Presentaciones similares


Anuncios Google