La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07"— Transcripción de la presentación:

1 LA PEDAGOGIA SISTÈMICA: L’ESCOLA COM UN ESPAI D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ
CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07 Carles Parellada Enrich (ICE UAB – Bellaterra) Una reflexió sobre la funció educativa dels centres en relació a les famílies

2 LA PATERNITAT, LA MATERNITAT, UN ACTE DE GENEROSITAT
LA DOCÈNCIA, UN ACTE VOCACIONAL AMB UN CLAR COMPROMÍS SOCIAL

3 EL PAPER DE LA FAMÍLIA I EL DE L’ESCOLA
LA VIDA ARRIBA A TRAVÉS DE LA MARE, LA FORÇA DEL VIURE, A TRAVÉS DEL PARE El projecte de vida és quelcom de tots dos, i requereix del consentiment de la mare LA RESPONSABILITAT DE L’EDUCACIÓ DELS FILLS ÉS, EN PRIMER LLOC, DE LA FAMÍLIA, UN CONTEXT FEMENÍ. LA RESPONSABILITAT DELS APRENENTATGES PER A LA VIDA DEPÈN, EN BONA PART, DE L’ESCOLA, UN CONTEXT MASCULÍ

4 LES CARACTERÍSTIQUES DE LES RELACIONS ENTRE ELS PARES I ELS FILLS:
. LA MIRADA I LA PRESÈNCIA . L’ACCEPTACIÓ DE COM SÓN . AMB LÍMITS CLARS . COMPARTINT EXPERIÈNCIES ESTIMULANTS I CREATIVES . DEIXANT ESPAIS DE TEMPS PER PERDRE . MODELS D’ADULTS QUE AJUDEN A APRENDRE SOBRE LA FRUSTRACIÓ, ELS CONFLICTES, ...

5 . APRENENTATGE SIGNIFICATIU . ACTITUDS SEGURITZANTS
LES CARACTERÍSTIQUES DELS ESPAIS ESCOLARS: . CONTEXTS PREPARATS . REPTES SUGGERENTS . APRENENTATGE SIGNIFICATIU . ACTITUDS SEGURITZANTS . EQUIPS D’ADULTS AMB PROJECTES . AMB FINESTRES OBERTES A L’ENTORN

6 EL PAPER DE LA FIDELITAT I L’AMOR
Una de les preguntes bàsiques per plantejar-nos les nostres possibilitats d’èxit en els objectius de l’educació per part de la família i de l’escola seria: ON TENIM POSADA LA MIRADA ELS PARES I MARES? ON TENIM POSADA LA MIRADA ELS/LES MESTRES? CAP ON HAN DE MIRAR ELS FILLS I LES FILLES? EL PAPER DE LA FIDELITAT I L’AMOR

7 LA PERSPECTIVA SISTÈMICA
ELS ANTECEDENTS LA SEVA APORTACIÓ A L’EDUCACIÓ I A LA PEDAGOGIA

8 BERT HELLINGER I ELS ORDRES DE L’AMOR
LA FENOMENOLOGÍA CONSTEL·LACIONS FAMILIARS I EDUCACIÓ REGLES SISTÈMIQUES: . PERTINENÇA EQUIL·LIBRI ENTRE EL DONAR I EL REBRE JERARQUIA ELS VINCLES: INTRAGENERACIONALS . INTERGENERACIONALS . TRANGENERACIONALS MALA CONSCIÈNCIA: PROCESSOS DE CANVI BERT HELLINGER I ELS ORDRES DE L’AMOR

9 ELEMENTS PER A UNA BONA TASCA EDUCATIVA
UBICAR-SE CONTEXTUALITZAR INCLOURE ENFOCAR LA MIRADA

10 . ESTAR OBERTS A LA PERCEPCIÓ (sense expectatives)
EL PERFIL DE L’EDUCADOR/A SISTÈMIC: ACTITUDS QUE AFAVOREIXEN LA COMUNICACIÓ . ESTAR OBERTS A LA PERCEPCIÓ (sense expectatives) . LA CAPACITAT D’ESCOLTAR (reconeixement, inclusió) . LA CONFIANÇA (mirada positiva) . L’ASSENTIMENT DE TAL I COM SÓN LES COSES (amb el que hem rebut és suficient, el respecte) . LA CAPACITAT DE SORPRENDRE’NS (la flexibilitat) . LA DISPONIBILITAT PER AFAVORIR LA RESILIÈNCIA (amb la coherència, la claredat i els límits) . L’ESTABLIMENT DE RELACIONS AMOROSES (biologia)

11 ALGUNES CONCLUSIONS LA PEDAGOGIA SISTÈMICA SE CENTRA EN LES RELACIONS I LA FORÇA DELS VINCLES QUE S’HI DONEN (FIDELITAT I AMOR) COMPORTA UN CANVI DE PARADIGMA: AMPLIA LA MIRADA ÉS INTEGRADORA, INCLUSIVA; PROPOSA CANVIAR EL “PERÒ” I LA “QUEIXA”, PEL “I” I LA “SOLUCIÓ” PROCURA CREAR PONTS ENTRE ELS DIFERENTS CONTEXTS

12 LES GRANS FITES DEL CREIXEMENT DELS INFANTS:
. APRENEN (CONEIXEMENTS AMB SENTIT) . ESDEVENEN AUTÒNOMS . ES MOSTREN I ACTUEN DE FORMA CREATIVA . ES FAN RESPONSABLES I SOLIDARIS, COOPERANT AMB LA COMUNITAT

13 L’AMOR ÉS LA MIDA JUSTA DE TOTES LES COSES
TOTS ELS PARES I MARES ESTIMEN ELS SEUS FILLS I FILLES PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE. TANMATEIX, TOTS ELS MESTRES APRECIEN ALS SEUS ALUMNES, I PER ELLS FAN TOT EL MILLOR I POSSIBLE TAN SOLS UN COR AGRAIT POT APRENDRE PERQUÈ UN FILL, UNA FILLA ESDEVINGUI AGRAIT HA DE REBRE DELS SEUS PARES, DELS MESTRES. HA DE REBRE EL NECESSARI, NI MÉS NI MENYS SI REP MÉS DEL QUE ÉS NECESSARI, ESDEVÉ ARROGANT, I ES TORNA EXIGENT, SI REP POC, ESDEVÉ INESTABLE I ES TORNA COMPULSIU, A LA RECERCA DEL QUE LI MANCA TAN SOLS UNA PERSONA AGRAIDA ESDEVÉ UN CIUTADÀ RESPONSABLE I SOLIDARI L’AMOR ÉS LA MIDA JUSTA DE TOTES LES COSES

14 LA GRAN APORTACIÓ DELS I DE LES MESTRES A L’AULA ÉS L’ALEGRIA PER VIURE

15 LOS SIETE SABERES NECESARIOS PARA LA EDUCACIÓN DEL FUTURO Edgar Morin, Paidós
EDUCAR PARA SER CALIDAD DE VIDA LIBERTAD Y LÍMITES Rebeca Wild, Herder LOS PATITOS FEOS Boris Cyrulnik, Gedisa SABER DIR NO Asha Phillips, Empúries MODELOS DE FAMILIA Andrea Fiorenza y Giorgio Nardone, Herder NIÑOS Y ADOLESCENTES DIFÍCILES Andrea Fiorenza, RBA-Integral EL REGAL DE LA COMUNICACIÓ Sebastià Serrano, Ara Llibres Monogràfics PEDAGOGIA SISTÈMICA Cuadernos de Pedagogía 360, setembre 2006 Aula Innovación Educativa 158, gener 2007 ERES UNO DE NOSOTROS Marianne Franke, Alma Lepik SIN RAÍCES NO HAY ALAS Bertold Ulsamer, Herder BIBLIOGRAFIA I

16 BIBLIOGRAFIA II FELICIDAD DUAL: BERT HELLINGER Y SU PSICOTERAPIA SISTÉMICA Güntar Weber, Herder ÓRDENES DEL AMOR Bert Hellinger, Herder SI SUPIERAN CUANTO LOS AMO Jirina Prekop y Bert Hellinger, Herder COMPRENDRE LA COMUNICACIÓ Sebastià Serrano, Editorial Proa EL MURMULLO DE LOS FANTASMAS EL AMOR QUE CURA DEL GESTO A LA PALABRA Boris Cyrulnik, Gedisa PAZ, AMOR Y AUTOCURACIÓN Bernie Siegel, Editorial Urano LOS VÍNCULOS AMOROSOS Fina Sanz, Editorial Kairós GESTALT, EL ARTE DEL CONTACTO Serge Ginger, Editorial RBA Integral INTRODUCCIÓN A LA PNL Joseph O’Connor y John Seymour, Urano EL ERROR DE DESCARTES Antonio Damasio, Editorial Critica

17 FORMACIÓ Introducció a la Pedagogia Sistèmica segons l’enfoc sistémico-fenomenológic de Bert Hellinger Consta de set mòduls de caps de setmana, amb un total de 150h, reconegudes pel CUDEC de Mèxic i l’Institut Gestalt de Barcelona (inici 12 i 13 de gener del 2008). Continuïtat amb un segon any d’investigació i eines pràctiques La formadora principal és Angèlica Olvera, juntament amb Marianne Franke, Mercè Traveset i Carles Parellada (Informació a l’Institut Gestalt, C/ Verdi 94, Barcelona, , o a / ) Tallers mensuals sobre la pràctica educativa: Solucions a situacions difícils, dintre dels contexts educatius, des de la Pedagogia Sistèmica Dirigits a educadors, mestres i professors de les diferents etapes educatives que volen encarar i resoldre alguns assumptes difícils en el seu context de treball (en relació amb els alumnes, sigui a nivell de l’aprenentatge o comportament, entre els alumnes, amb els propis col·legues, o amb les famílies. Inici dimecres 3 d’octubre 07 (18h./21h. Institut Gestalt, Mercè Traveset, Carles Parellada)


Descargar ppt "CRP Vallès Oriental I Granollers – 10/maig/07"

Presentaciones similares


Anuncios Google