SP2 Proyecto de hablar y presentar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Tarjetas postales 4a projecto.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
REFLEXIVE VERBS Ch Reflexive verbs are used to talk about an action that the same person is BOTH doing AND receiving. -It is like looking in the.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
¿Qué te gusta hacer?.
MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Digital Photography: Selfie Slides
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Los eventos y los deportes Vamos a escribir. Un ensayo 2 paragraphs about an event in the past Pretérito (past tense) Use vocab and exprésate from ch.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
-AR VERBS Español.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
If you won the lottery, what would you do?
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Así se dice Level 2 Capítulo 8. You will receive 3-4 question cards Ask your neighbor all questions. They have 1 minute per question to answer. Túrnense.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Transcripción de la presentación:

SP2 Proyecto de hablar y presentar Cuando era niño SP2 Proyecto de hablar y presentar

Cuando era niño(a) Reflect on how your life has changed since you were a child. 1. On the Rough Draft, answer all of the questions in complete sentences. 2. Then, use your answers to type the information into an essay (double spaced). *Turn in both (draft & final copy). Next, choose 5 of the 10 questions from the Rough Draft to TALK about in a presentation of your childhood and your life now. (power point, prezi or glogster (www.edu.glogster.com ) *examples are posted on the Class Calendar *Your presentation: will be presented by speaking only (memorized) will include only pictures (minimum of 12pics) : Slide 1: Title page with 2 pics (1 of yourself as a small child & 1 picture of you now) Slides 2-6: (10 pics tl.) 2 pics on each slide representing the questions you chose to talk about These pictures will help you to remember what you’re speaking about and help us understand what you’re speaking about. Post your project at: http://www.edmodo.com Codes are listed on the Class Calendar

Beginning/Developing Content Accomplished 5-4 Competent 3-2 Beginning/Developing 1-0 10 questions I answered all 10 questions: in complete sentences Included great details included a typed copy. I answered some of the questions choppily, not fluid included some details included a typed copy I answered few or none of the questions. included little or no detail Use of the Imperfect Tense I conjugated all sentences with the correct use of the imperfect verb. (0-1 errors) I conjugated the imperfect verb correctly some of the time.   (2-3 errors) I made numerous errors with the imperfect verb. (4+ errors) Use of the Present Tense I conjugated all sentences with the correct use of the present tense verb. I conjugated the present tense verb correctly some of the time. I made numerous errors with the present tense verb. Spelling & Grammar: personal a agreement ser/estar current vocab    0-2 errors 3-5 errors more than 5 errors Project quality and creativity: I presented my project fluently and in a creative, eye-catching manner. It shows evidence of thought and enthusiasm. My project was somewhat attractive. I could have put more thought into it. My project was neither creative nor evident of thought. Speaking I presented my project fluently. I presented, however, I hesitated a bit.  I should have practiced my lines more. Total points possible: 30

Speaking model: 1. then: De niña, yo comía cereal por las mañanas. Mi favorito era Fruit Loops. now: Ahora, yo como ensalada frecentemente porque es bueno para tu cuerpo. 2. then: De niño, yo jugaba con figuras de acción. Yo tenía muchos muñecos de Power Ranger. now: Ahora, yo juego con mi X-Box en la sala de mi casa con mis amigos. Jugamos cada fin de semana.

Ahora…( use present tense) 1. Rough Draft: Answer in complete sentences 2. Type final copy Cuando era niño/ niña….. ( I used to/ I would: use Imperfect tense) Ahora…( use present tense) 1. ¿Qué comías cuando eras niño/a? ¿Ahora qué comes? 2. ¿Dónde vivías cuando eras niño? ¿Y ahora, donde vives? 3. ¿Cuál(es) programa/s veías cuando eras niño/a? ¿Y ahora, qué ves? 4. ¿Cómo eras cuando eras niño/a? hint: yo tenía.. (eye color, hair length, freckles, curls, glasses, etc.) ¿Y ahora, cómo eres? hint: yo tengo.. 5. ¿Tenías mascotas cuando eras niño? ¿Qué tenías? ¿Y ahora, tienes mascota(s)? ¿Qué tienes? 6. ¿Ibas al parque frecuentemente?   ¿Y ahora, vas al parque frecuentemente? 7. ¿Andabas en bicicleta cuando eras niño? ¿Y ahora, andas en bicicleta, caminas o manejas tu propio auto? 8. ¿Con qué tipo de juguetes jugabas? ¿Y ahora, con qué juegas? 9. ¿Te portabas bien en la escuela primaria? ¿Y ahora, como te portas en la escuela secundaria? 10. ¿Te preocupabas por tus quehaceres? ¿Y ahora, te preocupas por los quehaceres? ¿Cuáles son?

Most Common Errors 1-5: How can you fix them? 1.Tenía un café y blanco perro. ( I used to have a brown & white dog.) 2.Yo vivo en la casa blanca. ( I live in the White House.) change to “I live in a white house. 3.Yo tenía el pelo rubia y larga. 4.Vivía en la rojo casa. 5.Yo tenía una perra. Se llama Lily. (I used to have a dog. Her name was Lily/ She was named Lily) 6.Tenía mascota Marcel. = I used to have pet Marcel. (I used to have a dog that was named Marcel.) short (height)= bajo/a short (hair length, etc)= corto straight hair= pelo liso