¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comunicación Camino del Matrimonio
Advertisements

METODO GLOBAL DE LECTURA Adaptado para Sara H. sobre el método de M
PREMIOS PRÍNCIPE DASTURIES 2010 QUINTU CURSU PRIMARIA C.P. RECONQUISTA CANGUES DONÍS MARTA Mª POSADA CRESPO.
SECUENCIA DIDÁCTICA TEMA: EL TEATRO
Atención a la diversidad en contexto rural
EL PROCESO DE PRODUCCIÓN DE TEXTOS SIMÓN SAMUEL RODRÍGUEZ CRUZ
CÓMO ENSEÑAR Y EVALUAR POR COMPETENCIAS
Unidad didáctica “Las abejas y la polinización”.
TALLER: LA IMPORTANCIA DE LA HISTORIA Y SU CONTRIBUCIÓN AL LOGRO DEL PERFIL DE EGRESO DE EDUCACIÓN BÁSICA. Mexicali, B.C. a 16 y 17 de mayo de 2011.
Vanesa Rodríguez International House Barcelona
Un recurso interdisciplinar
El Bable Eduardo Ramírez Gonzalo Surribas María Jose González
CHTE. Cuestionario de hábitos y técnicas de Estudio
QUÉ ÉS UNA ESCOLA DE PARES I MARES
UNA VEZ MÁS LA CUESTIÓN DE LAS COMPETENCIAS. LAS COMPETENCIAS EN EDUCACIÓN SON… "Conjuntos de conocimientos, habilidades, disposiciones y conductas que.
R esultados de la e valuación del p royecto del c urso p iloto de 2º de p edagogía p rimer c uatrimestre.
Lectura funcional “Los aprendizajes han de ser funcionales (que sirvan para algo) y significativos (Estar basados en la comprensión). Yo he de tener elementos.
Mis queridos Reyes Magos quiero un mundo …
COMUNICACIÓN AFECTIVA.
CURSO BÁSICO DE FORMACIÓN CONTINUA FASE EXTENSIVA
A D A P T A C I O N E S C U R R I C U L A R E S
La alfabetización Literacy = alfabetización
Carnavalada. Evaristo Valle Baillemos, xuguemos, seyamos de nuevo neños. Critiquemos, gastemos bromes, denunciemos. bandonémonos a la folixa, al xaréu.
UN BUEN MAESTRO: Nuestro grupo pensamos que un buen maestro es aquel que es comprensivo, respetuoso, competente que presente atención a sus alumnos y se.
1º ESO MATEMATICAS OBJETIVOS y TEMPORALIZACIÓN METODOLOGÍA
TECNOLOGIAS INFORMATICAS APLICADAS A LOS CENTROS ESCOLARES.
Preparado por: Enf. Mag. Esp. Enid Esperanza Garzón Programa de Enfermería Facultad Ciencias de la Salud Universidad del Cauca MATERIALES EDUCATIVOS.
REUNIÓN DE PADRES TERCER CICLO DE PRIMARIA
Elementos de la ciudadanía
MODIFICACIÓN DE PATRONES CONDUCTUALES A PARTIR DEL MANEJO DE LAS EMOCIONES Mabel González Díaz Octubre 2013.
proyecto pedagógico transversal CUENTAS Y CUENTOS
Tercer ciclo de primaria MªCarmen Sanchis
II XORNADAS DE INNOVACIÓN EDUCATIVA NA UNIVERSIDADE CREACIÓN DE EMPRESAS - INGLÉS EMPRESARIAL FORMACIÓN INTERDISCIPLINAR EN LA DIPLOMATURA DE C. EMPRESARIALES.
APADRINAMIENTO LECTOR
PRUEBA INDIVIDUALIZADA DE 3º E.P.O.
Habilidades Cognitivas
REUNIÓN DE PADRES TERCER CICLO DE PRIMARIA
CURSO José Antº Casco Nogales  Director Gustavo Cabillas Martínez  Jefe de Estudios Sonia García Martínez  Orientadora Irene Velázquez Ahumada.
COSTUMES Y TRADICIONES ASTURIANES 3 er ciclu de Primaria Ochobre 2009 Marta Mª Posada Crespo.
REENTAMÁU DEL ESTATUTU D´INDEPENDENCIA DELA REPÚBLICA D´ASTURIES.
UNIDAD DIDÁCTICA: LENGUA.
Herramientas ESCUELA 2.0 EN LA EVALUACIÓN Concepci ó n Mart í nez Garc í a y Manuela Flores Rodr í guez Asesoras de Formaci ó n del CEP de Ciudad Real.

Estructura del Trabajo
4 AÑOS DE CARRERA Lic. En Educación Primaria
Criterios de Evaluación
APRENDIZAJE COOPERATIVO
Unidad 4.
Miguel Begega Suárez Yessica Guerrero Gallo Aida Álvarez García María Fernández Montes Juan Bermejo Morán Jacksoon Reyes Guerra Oscar Coya Diego.
Internet como instrumento de ayuda para atender a la diversidad de intereses y capacidades en la E.S.O.
TEMA 3: LAS IMÁGENES. REALIZADO POR: Juani rodríguez Márquez maría lópez rodríguez julio alberto delgado cañada cristina picón benítez.
EL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN LA PRÁCTICA CEIP “OFRA - SANTA CLARA” CENTRO DE ATENCIÓN PREFERENTE MARÍA JOSÉ CORDO CHINEA Aula de Apoyo a la.
PLAN DE MEJORA COMPRENSIÓN LECTORA ( ) Estrategias y procesos lectores
Evaluación del aprendizaje
JORNADA AUTONÓMICA DE LECTURA Leer en todas las áreas y formatos Centro: XXXXXXXXXXXXXXX Centro: Salesianos San José.
EL NIÑO, LA ESCUELA Y LA NATURALEZA MTRA. MYRNA E. MARTÍNEZ GARCÍA GUAYMAS, SONORA OCTUBRE DE 2010.
UNIDAD DIDÁCTICA Nº3 MI CUERPO ES SANO
COLEGIO EL CERRO SEDES BUENAVISTA Y GUACAL VALLE DE SAN JOSÉ SANTANDER.
Representación gráfica
FACTORES ASOCIADOS A LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓN (FACE)
Secuencias y planeación didáctica. Eje temático: Planeación de Clase
Cómo estudiar Matemáticas
SAL a la LUZ como las flores Corazón noble y generoso.
ACTIVIDADES DRAMÁTICAS APLICADAS A LA ENSEÑANZA DE ESPAÑOL COMO LENGUA EXTRANJERA MARTA DIAGO ROMERO.
L AS INTELIGENCIAS MÚLTIPLES DE HOWARD GARDNER Y APORTES DE THOMAS ARMSTRONG.
FI-GQ-GCMU V Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD Proceso de lecto-escritura Proyecto de alfabetización y ciclo I Norma.
EVALUACIÓN FINAL 3º DE EDUCACIÓN PRIMARIA Curso 2015/16.
DISEÑO Y ESTRATEGIAS DE ADECUACIONES CURRICULARES.
LOS OFICIOS TRADICIONALES ASTURIANOS
XXXIX SELMANA DE LES LLETRES ASTURIANES
Transcripción de la presentación:

¿QUÉ COSA, COSADIELLA YE…?

MIEMBROS DEL GRUPU Modesta Suárez Cuetos María José Álvarez María Teresa García Villa Inmaculada Garrido García Laura Marcos Arráez Alexia Fernández Moure María Concepción Yáñez Paino Carlota Rodríguez Da Costa Noemí Rodríguez Fernández José Miguel González Carballal Ana Suárez Alma Chusa

UNIDÁ DIDÁUTICA Tercer trimestre de 2º d’Educación Primaria Neños-neñes de 7 años Colexu Rural Agrupáu ubicáu en Samartín del Rei Aureliu (S.M.R.A) 13 escolinos Nivel sociocultural mediu y nivel llingüísticu d’asturianu medio-altu 1 escolín rumanu 4 sesiones de 45 minutos caúna

TÍTULU/PRESENTACIÓN Mangar cartelos na clas “¿Qué cosa, cosadiella ye…?” 4-5 cartelos con aldovinances cencielles Controlar si aldovinen el sentíu de les aldovinances Entrugar a los escolinos de qué va tratar el tema

COMPETENCIES BÁSIQUES Desarrollu de la comunicación llingüística Deprender a deprender L’autonomía ya iniciativa personal Tratamientu de la información y competencia dixital

OXETIVOS Lleer con espresividá y entonación refranes, retafiles, frases feches, traballingües y cosadielles cencielles. Coyer el sentíu figuráu en frases, cosadielles, refranes … Remanar el llésicu apropiáu d’espresiones tradicionales asturianes

4. Emplegar correutamente los signos de puntuación, esclamación ya interrogación en frases cencielles. 5. Reconocer y valorar positivamente la importancia cultural de refranes, cosadielles … 6. Estremar ente cosadielles y refranes cencielles 7. Conocer, remanar y emplegar dalgunes frases feches, cosadielles… del rodiu, del entornu más prósimu.

CONTENÍOS 1. Llectura comprensiva de refranes y cosadielles cencielles. Usu de les entonaciones y ritmos carauterísticos 2. Esploración ya apropiación del significáu de frases, cosadielles, refranes… 3. Valoración del patrimoniu lliterariu asturianu de tradición oral Interés por reproducir correutamente espresiones tradicionales asturianes

4. Respetu ya interés pola aplicación de signos de puntuación, interrogación y esclamación Emplegu correutu de signos de puntuación, interrogación y esclamación 5. Reconocimientu de la importancia cultural de refranes, cosadielles … Reproducción de frases feches, refranes, cosadielles… más conocíos y carauterísticos. 6. Identificación de refranes, cosadielles, frases feches,… cencielles. Composición llibre o dirixía de cosadielles… 7. Interés por conocer los refranes, cosadielles… recoyíos del rodiu Reproducción de los refranes, frases feches… recoyíos del rodiu.

METODOLOXÍA Metodoloxía activa Tercer trimestre. Na primera quincena del mes de Mayu 4 sesiones de 45 minutos caúna Algamarase una metodoloxía na que se combinarán los tres mous educativos: 1. Dialéutica 2. Espositiva 3. Heurística El procedimientu pa resolver les xeres será individual, per grupos de 3 ó 4 neños y en grupu grande.

Atención a la diversidá.   Na clas hai un neñu rumanu con mui poca comprensión tanto de castellán como d`asturianu. La mayoría de les pallabres que diz y conoz son n`asturianu (les terminaciones en /u/ y los plurales femeninos en /es/….). Cosadielles adautaes con pictogrames, pa que llogre algamar el sentiu de la aldovinanza. Respuesta en sílabes descolocaes pa que les ordene y forme`l resutáu. Actividaes d`ampliación Pasa pallabra” preparáu a mou de crucigrama pa que nun s`aburran mientres finen los demás.

XERES Coherencia/Graduación/Variación 1ª SESIÓN Xera 1 Cartelos coles aldovinances ¿Qué cosa cosadiella ye que cuantu más se mira menos se ve? (el Sol) Con esto trabáyase la espresión oral (sentir y entender) y tamién la espresión escrita (escribir y lleer)

Pa rifar el mayestru: Un gatu cayó nun pozu, les tripes fixeron ¡gua! Arremoto pitipoto, Arremoto pitipá. Xera 2 Lleen los cartelos y cópienlos Memoricen una aldovinanza Aldovínenles ente toos Al neñu rumanu presentámos-y el nuevu vocabulariu en pictogrames, lletres y debuxu.

2ª SESIÓN Xera 1 Vien el paisanu a la clas ( Tante Blanco de los Berrones)   Xera 2 El paisanu propón un xuegu que ye “Xugamos col güevu y cola pita”. El güevu ponlu la pita. Pero ¿d’ónde vien la pita? La pita vien d’un güevu. Esti güevu púnxolu otra pita. ¿D’ónde sal esa otra pita? D’ un güevu, home. Entós, ¿qué ye primero, el güevu o la pita? Nadie enxamás lo supo. A ti, ¿qué te paez?

3ª SESIÓN Xera 1 Recoyida de cosadielles del so rodiu (tamién el neñu rumanu del so pais y de la so llingua). Tráenlo en cartulines pa esponer nel pasiellu. Facémoslo coincidir col dia de les Lletres Asturianes   Xera 2 Los escolinos faen dalgunes aldovinances propies. 4ª SESIÓN Creación d’un blog

RECURSOS Materiales Cartulines, folios Material funxible Revistes escolares Xentiquina C.P. Fozaneldi Garulla Blogue- Ordenador Humanos  Familia Tante Blanco del grupu los Berrones Escolinos que nun dan asturianu   Ambientales Pasillu Aula d’informática Coses propies y del rodiu

PROCEDIMIENTOS D’EVALUACIÓN Criterios d’ evaluación   Lleer correutamente con espresividá y entonación adecuada. Entender y algamar el sentíu global de frases, cosadielles, refranes… Facer inferencies pa conocer el significáu de pallabres desconocíes. Usar con procuru signos de puntuación, esclamación ya interrogación. Reconocer y valorar positivamente la diversidá llingüísitca del rodiu. Estremar ente lo que ye cosadiella y refrán. Prestar atención y respetu pa los demás escolinos.

CARTELOS