Mr. Autenrieth’s Fourth Grade Class WELCOME PARENTS!!!! 2009-2010 Irish Elementary School.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

¿Qué materias estudias?
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Definition
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
October 27-30, 2015 Name: _____________ Homework Checklist MON.TUES.WED.THURS.FRI. ☐ RAZ Kids Listen to the book, record yourself reading the book and.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Welcome to 5 th Grade! ¡Bienvenidos al 5 to Grado! Mrs. Bennett and Ms. Schmidt
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Classroom Website:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Write in Spanish (See pag 96)
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Mr. Autenrieth’s Fourth Grade Class WELCOME PARENTS!!!! Irish Elementary School

SALON DE CUARTO SR. AUTENRIETH BIENVENIDOS PADRES!!!! Irish Elementary School

Welcome to Fourth Grade!  Our mission-  My goal-  Achievement in Past  The Key---  Team Work!

¡Bienvenidos a Cuarto Grado!  Nuestra Misión  Mi Meta-  Logros del pasado  La Clave--  ¡Colaboración!  ¡Trabajamos en equipo!

How can you help your child succeed?  Reading  Make sure they read 30 minutes minimum a night. (No distractions).  Read with them.  Ask them what their book is (or was) about.  Model read.  Read to your child.  If you want, try to talk to them about our strategies or skills.

¿Cómo pueden ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela?  Lectura  Asegúrense de que lean un mínimo de 30min. cada noche. (sin distracciones)  Lean con ellos.  Pregúntenles de que se trató un libro.  Lean ustedes como ejemplo.  Léanle un libro a su hijo.  Si quieren, traten de hablar con ellos acerca de las estrategias que estamos aprendiendo.

How can you help your child succeed?  Writing  Talk to them about how writing is important in your life.  Optional: Have them write stories for you, keep a journal, or you could have them write to you what their book was about (not recommended for every book).  Tell stories to each other.  Keep them reading!!!!!!!!!!!

¿Cómo pueden ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela?  Escritura  Háblenles de porque es importante en su vida la escritura.  Opcional: Ustedes pueden encargarles de que escriban historias en la casa, que lleven un diario, o pueden escribirles de que se trató su libro. (no se lo recomiendo que haga eso muy seguida)  Cuéntenles historias y cuentos antes de acostar.  Que sigan leyendo!!!!!!!!!!!

How can you help your child succeed?  Math  I will be sending home tips in the newsletter for how to support the students at home in a particular subject.  Have them practice computation and flash cards with you (about minutes per week) or until you are convinced they have mastered the skill.  Show them how you use math in your everyday life and at your work.  Have them do the real life math.  Figure out money/change, time questions, a simple budget, measurements, estimates, etc.

¿Cómo pueden ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela?  Matemáticas  Voy a mandar consejos en mi “periódico” para ayudar con cada unidad.  Que practiquen sus tablas y computación básica por un promedio de minutos por semana  Muéstrenles como usan la matemáticas en su vida y en su trabajo.  Hagan que ellos usen matemáticas para problemas cotidianos  Usar dinero, problemas de tiempo, medir, etc.

How can you help your child succeed?  Science and Social Studies:  Look for community opportunities to learn more about our topics.  Check out books about our topics (or any science or social studies theme that interests your son/daughter) from the public library.  Visit museums.  Go on “family field trips”

¿Cómo pueden ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela?  Ciencia y ciencias naturales  Busquen oportunidades en la comunidad para aprender más acerca de nuestros temas.  Sacar libros de la biblioteca pública acerca de ciencias y ciencias naturales.  Visiten museos.  Vayan de “excursión familiar.”

How can you help your child succeed?  In general  Read the newsletters  Make sure your child attends regularly.  Ask questions  Keep communication open with school and teacher.  Ask your son/daughter what they learned at school today.  DON’T TAKE “NOTHING” FOR AN ANSWER.

¿Cómo pueden ayudar a su hijo a tener éxito en la escuela?  En general  Lean las noticias de cuarto grado y las notas de la carpeta azul.  Manténganse en contacto con la escuela y el maestro.  Asegúrense de que su hijo esté presente en la escuela.  Preguntar  Pregúntenles a sus hijos que aprendieron hoy en la escuela.  NO ACEPTEN QUE LES DIGA “NADA”.

All About Me  My background  Grew up in Colorado (Aurora)  Undergraduate CSU---Honors Program with Spanish and Education.  Studied abroad—Puebla, Mexico  How did I really learn Spanish?  Master’s Degree UNC---Bilingual Education and English as a Second Language  7 th year teaching at Irish Elementary.

¿Quién soy yo?  Mi historia  Crecí en Colorado (Aurora)  La Universidad de CSU. Estudié español y educación.  Estudié en el extranjero-- Puebla, México  ¿Cómo aprendí de veras el español?  La maestría en UNC— Concentración en la educación bilingüe y inglés como segundo idioma.  7 años enseñando en Irish.

My Goals  To give your child the academic and social skills he/she needs to progress to fifth grade.  To provide a supportive and fun classroom environment.  To help your child make new friends and discover new interests.  To help your child be ready for the 21st Century.

Mis Metas  Preparar a los niños para quinto grado.  Proveer un ambiente de aprendizaje y diversión.  Ayudar a los niños a hacer nuevos amistades y a descubrir nuevos intereses.  Ayudar a los niños para que estén preparados para el siglo 21.

21st Century Skills  Digital-Age Literacies  Basic, Scientific, Economic, Technological, Visual, Information, Multicultural, Global Awareness  Inventive Thinking/Problem Solving  Effective Communicator  Productive  “The majority of today’s students will work in jobs that do not exist today with technology that has not been invented yet to solve problems that we are unaware of at this moment.”

Habilidades del siglo 21  Lecturas de la edad tecnológica.  Básica, Científica, Económica, Tecnológica, Visual, Información, Multicultural, Conocimiento Global  Inventivo/Capaz de resolver problemas/Pensamiento critico  Comunicación efectiva  Productivo  “La mayoría de los estudiantes de hoy trabajarán en empleos que aun no existen con tecnologías que no se han inventado para resolver problemas que todavía no se definen.”

Bilingual Program  Program is growing up with your kids.  Growing Pains  Report Cards  Isolated Class Room (Pros and Cons)  4th Grade Program  Totally Integrated—No special ESL or SSL time  Spanish-English Literacy Homework  Half Days---Spanish/English  Switch By Units  All Subjects in All Languages—Except Spelling

Programa Bilingüe  El programa está creciendo con sus hijos.  Algunos problemas iniciales  Las Boletas  Salón Aislado (Problemas y Cosas positivas)  Programa de 4to  Totalmente integrado — No hay tiempo especial para ESL o SSL  Español-Inglés: Tareas de lectura  Medio Día---Español — Inglés  Cambiamos idiomas cada unidad  Todas las materias en ambos idiomas — Excepto Ortografía

Class Subjects  The subjects we cover during fourth grade are:  Reading and writing  Spelling  Reading Fluency  Math  Science  Social studies  Music, art, physical education, and technology

Materias  Las materias de cuarto son:  Lectura y escritura  Ortografía  Fluidez de lectura  Matemáticas  Ciencias Naturales  Ciencias Sociales  Música, arte, gimnasio y tecnología

Reading  Strategies  Visualizing  Organizing  Monitoring/Clarifying  Skimming/Scanning  Searching and Selecting  Summarizing  Context Clues  Inferring  Predicting

Lectura  Estrategias  Visualizar  Organizar  Usar el “monitor” y Clarificar  Hojear  Predecir  Investigar y buscar información importante  Resumir  Usar pistas de contexto  Inferir

Reading  Skills  Fact and Opinion  Compare and Contrast  Cause and Effect  Sequence  Point of View  Character Analysis  How will I do it?

Lectura  Habilidades  Hecho y opinión  Comparar y contrastar  Causa y efecto  Secuencia  Perspectivas  Análisis del personaje  ¿Cómo lo haré?

Writing  Expository  Multi-paragraph informative papers  Descriptive  Single page descriptions of things, people or events.  Narrative  Several page stories with a well developed plot and characters.

Escritura  Informativa  Múltiples párrafos informándonos de un tema.  Descriptiva  Una sola página describiendo a un evento, cosas, o persona.  Narrativa  Cuentos de varias páginas con un argumento y personajes bien desarrollados.

Math  Geometry  Data Analysis  Place Value  Algebra (basics)  Measurement  Computation  Problem solving

Matemáticas  Geometría  Estadísticas  Valor numérico  Algebra (lo básico)  Medidas  Computación  Resolver problemas

Science  Life Zones/Animal Adaptations  Geology  Human Body  Electricity and Magnetism/Inventions

Ciencias Naturales  Zonas de vida/adaptaciones de la vida silvestre  Geología  Cuerpo Humano  Electricidad y imanes — invenciones

Social Studies  Colorado  Geography  Prehistoric People  Native Americans  Western Expansion  Mining  War

Ciencias Sociales  Colorado  Geografía  Gente Prehistórica  Indígenas  Colonización  Minas  Guerra-Conflicto

Classroom Community  Our classroom is a community. In our community, we have rules to help us get along with each other.  Our class rules are the Irish I’s  We work in groups and are respectful, responsible, and hard working.  Class meetings

Nuestra comunidad  Nuestro salón es una comunidad y tenemos reglas que hay que seguir para mantener a nuestra comunidad sana.  Las reglas del salón son iguales que para toda la escuela.  Trabajamos en grupo. Somos respetuosos, responsables y trabajamos duro.  Juntas del salón

Homework  I will assign about 50 minutes of homework every night. This does not include the minimum of 30 minutes of reading.  Spelling will be turned in on Friday, but checked daily. All other homework is to be turned in first thing in the morning.  Pink Slip  Homework not completed is completed at Recess or Lunch time.

Tareas  Asignaré aproximadamente 50 minutos de tarea cada noche. No incluye los 30 minutos que necesitan leer diario.  Ortografía se entregará el viernes pero revisaré el progreso todos los días. Todas las demás tareas son para primera hora en la canasta.  Hoja Rosa  La tarea que no se completa tendrá que hacerse durante el recreo o el almuerzo.

Field Trips  We have lots of fun field trips planned for this year!  We will attend V. Smith Mountain park to learn about life zones. (September)  We will be going to CSU for a math and science day. (October)  We will be going to the Denver Capital Building (January)  “May Mayhem”

Excursiones  Tenemos muchas excursiones este año  Iremos a las montañas. (septiembre)  Iremos a la universidad. (octubre)  Iremos al capitolio (enero)  La locura de Mayo

Technology Demo Demostración de tecnología

Let’s Have a Great Year!

¡Vamos a tener un año excelente!