Hoy es viernes el 9 de mayo O Es lunes el 12 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Direct Object Pronouns
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Ser and Adjectives.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
El objeto directo.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Hoy es jueves el primero de mayo O Es viernes el 2 de mayo
Direct Object Pronouns. 1.A direct object pronoun tells _________ or _____________ receives the action of the verb. 2. Direct object pronouns have the.
How to use direct object pronouns in Spanish. Cómo usar los pronombres del objeto directo en español.
HOY ES MIÉRCOLES, EL 23 DE ABRIL O ES JUEVES, EL 24 DE ABRIL ESPAÑOL II ¿Estás listo para dar tu presentación? ¿Adónde fuiste? Asientos nuevos.
E SPAÑOL I I Hoy es viernes, el 25 de abril O Es lunes, el 28 de abril.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Ser-to be Descriptions/characteristics Time/date Soy de españa.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
Realidades 2 Capίtulo 3A Irregular Preterite Verbs Hacer, Tener, Estar, Poder, Poner Study guide / Worksheet / Powerpoint.
HOY ES MARTES, EL 22 DE ABRIL ESPAÑOL II Profesora Profesora nueva nueva Hola, me llamo Señora Kline.
E SPAÑOL II Hoy es miércoles el8de mayo O Es jueves el 9 de mayo.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Content Objective: I will learn how to replace direct object nouns with direct object pronouns. Language Objective: I will learn how to utilize direct.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
Hoy es viernes, el 4 de abril. La pregunta: Lean la caja de “Fondo Cultural” en la página trescientos cincuenta y seis. What is the Museo del Oro? Where.
Objeto Directo By Ian Tharp.
Direct Object Pronouns Complementos Directos. A direct object tells who or what receives the action of the verb (people, things and places)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Direct Object Pronouns  Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. He knows the teacher.  What is the subject (who), the verb,
Direct Object Pronouns I threw it to her. __ I threw the ball to her.______.
Direct Object Pronouns
Repaso Los complementos directos Remember that direct object pronouns tell WHO or WHAT receives the action of the verb. Los complementos directos.
Direct Object Pronouns Notes #11. Direct Object Pronouns Notes #11 Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Direct Object Pronouns. Mi Cuentito Cada día yo chupo una piruleta. Yo chupo piruletas porque son mis dulces favoritos. Compro piruleta a la tienda con.
The following slides introduce the new verb IR.
Álex y Javier están tomando fotos.
Begin Peligro $100 $200 $300 $400 $500 vocabIr/estarquehacereslugarestodo Irregular past.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
Direct Object Pronouns Español II. Direct Object Pronouns The direct object in a sentence receives the action of the verb. Nouns used as direct objects.
Pronombres de Objeto directo
Direct object pronouns
Direct Object Pronouns (Pronombres de Complementos Directos)
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Boot Verbs (O -> UE) We’ve already learned boot verbs where the E changes to an IE inside the boot. PREFERIR QUERER MERENDAR ENTENDER We also have boot.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Direct Object Pronouns Pronombres de Objeto Directo.
¿Lógico o ilógico? 1.Vamos al supermercado para comprar fruta. 2.Voy a la tienda de equipo deportivo para comprar un sello. 3.Voy a la biblioteca para.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Los objetos directos Sp. 1 Cap. 6. Los complementos directos o Direct Object Pronouns (D.O.P.’s) They tell who or what receives the action of the verb.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes el 9 de mayo O Es lunes el 12 de mayo Español II Hoy es viernes el 9 de mayo O Es lunes el 12 de mayo If you received a D or an F on your summative Chapter 3A vocabulary and Irregular Preterite Verbs (hacer, tener, estar and poder) the second opportunity will be in class on May 21 or May 22. If you missed the Unit Test on Chapter 3A it will also be given in class on May 21 or May 22. Questions? Email me at: mklspanish@hotmail.com

El horario Hazlo Ahora Repasamos Vocabulario Capítulo 3B Aprendemos 3A/3B packet: Make sure you have completed 3A-4,5,6, 7,8 Make Up Chapter 3A test May 21 o 22 (Geometry SOL Day, Fri.) Vocabulario Capítulo 3B Aprendemos repasamos Repasamos Reading Comprehension Actividad 3A-4 Direct Object Pronouns Actividad 3A-5 Preterite of SER & IR, ESTAR, PODER, HACER, TENER Actividad 3A-6 & 7 Crossword Puzzle Actividad 8

Quizlet.com: maklineliber Cada día: Habla español 8 minutos cada día Aprende el vocabulario nuevo write each word and definition 5-10 times each or make flashcards, quizlet.com is a good resource y, repasa las otras palabras. Tienes que saber como se escribe, que quiere decir la palabra y también, la pronunciación. Chapter 3B Packet ejercicio 3B-1: ¿Cómo se llega? Aprende el vocabulario Habla español Bring your materials for Chapter 3A/3B Mklspanish@hotmail.com Quizlet.com: maklineliber Puede ayudarte 

Los que no han teminado cosas Hora05- Chapter 3A Test and Paragraph 1 5 6 Fecha 05-08 05-09 If you were absent, you will take the make up on May 21 or 22. If you want to take a second chance on the Ch. 3A vocab and Irregular Preterite, you will also take that on May 21 or 22.

Completa estos ejercicios en tu paquete 3A: 5 y 8 Trabajo de clase Completa estos ejercicios en tu paquete 3A: 5 y 8 Give out the worksheets for each day before starting the slides. Substitute, please review exercises that appear in numerical order, just as a review on these slides.

3A-4 El jabón perfecto (es un repaso) ¿Qué es el producto del anuncio? ¿Para qué puedes usarlo? Según ese anuncio, ¿qué jabón es mejor que Limba? ¿Qué tiene que hacer para conocer la diferencia de Limba? ¿A los médicos les gusta Limba? ¿Qué producto se vende con el nombre Limba? ¿Dónde puedes comprar este producto? El producto del anuncio es Limba. Puedes usarlo para …. Lavarse el cuerpo? (respuesta personal sobre los usos del jabón) La marca Limba es mejor de todas. Sólo hay que probarlo y va a saber que no hay jabón mejor que Limba. Absolutamente, les gusta los médicos Limba. También hay un champú, que se vende con el nombre Limba. Puedo encontrarlo en una farmacia.

3A-5 Tengo que hacerlo ---¿Tienes la pasta dental? ---No hay. No ____ compré. ---¿Vas a enviar la carta? ---Sí, ________ eché al buzón hace una hora. ---¿Tienes que devolver los libros? ---No, _________ saqué ayer. ---¿Necesitas compararte una raqueta de tenis? ---No, ya _______ tengo. ---¿Necesito más chapú. ---Puedo compara _______ en el supermercado. la la los la lo

3A-5 Tengo que hacerlo 6. ---¿A qué hora se cierra el banco? ---Se cierra a las cinco. _____ puedes cobrar ahora. 7. ---¿Hay gasolina en el tanque? ---Sí, ________ llenamos hoy por la mañana. 8. ---¿Tienes sellos? ---Sí, _________compré hoy por la mañana. lo lo los

3A-6 Un día . . . (es un repaso) fui Yo _________ al banco. Ud. ________ a la farmacia. Mis amigos y yo ___________ al supermercado. ¿Tú ____________ al correo? Ramón y Manolo ______________ a la estación de servicio. Mis padres ____________ a casa. Javier ___________ a la tienda de equipo deportivo. fui fue fuimos fuiste fueron fueron fue

3A-6 Un día . . . Los libros fueron interesantes. El partido de fútbol americano fue difícil. La obra de teatro fue emocionante.

3A-7. Conversaciones estuvimos Pudieron tuvimos pudimos (es un repaso) Amigos: Ayer fuimos a la tienda de equipo deportivo. Nosotros _________________ en la tienda por una hora. Rosa: ¿_______________ encontrar las camisetas? Amigos: No, allí no. _____________ que ir a otra tienda. Allí las ___________ comprar. estuvimos Pudieron tuvimos pudimos

3A-7. Conversaciones Estuve Pudiste pude hiciste Tuve pude Tomás: ¿Cuántas horas pasaste en la biblioteca ayer? Clara: _______________ allí cuatro horas por la tarde. Tomás: ¿________________ terminar tu informe? Clara: No, no lo ______________ terminar. Tomás: ¿Qué ___________ entonces? Clara: ____________ que volver por la noche. Tomás: ¿Fuiste sola? Clara: Sí. Nadie _________ ir conmigo. Estuve Pudiste pude hiciste Tuve pude

See the worksheet for today and complete the activities: If you make a mistake, correct it, when it is reviewed in class.

Capítulo 3B ¿Cómo se va?

Gramática: Direct Object Pronouns Manos a la obra página 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb. Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object noun yo

Gramática: Direct Object Pronouns Manos a la obra página 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object & write pronoun over the noun yo lo

Gramática: Direct Object Pronouns Manos a la obra página 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. Rewrite the sentence, putting the DOP in front of the conjugated verb. yo lo Lo devolví. I retured it.

Gramática: Direct Object Pronouns Manos a la obra página 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns Direct Objext Pronouns have the same gender (masculine or feminine) and number (singular or plural) as the nouns they replace. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them ¿Devolviste los libros a la biblioteca? Did you return the book to the library? ¿Ayudaste a tu mamá en casa? Sí, la ayudé. .

Gramática: Direct Object Pronouns Manos a la obra página 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns When an infinitive follows a verb, the Direct Object Pronoun can be placed before the conjugated verb or after and attached to the infinitive. ¿Sacaste el libro sobre Simón Bolivar? No, no lo pude sacar. O No, no pude sacarlo. Gramactiva

Manos a la obra página 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? Gramactiva la

la Las Lo Actividad 12: ¡A lavar! Manos a la obra página 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Teresa: Creo que _____ dejé en el baño. Mamá: Muy bien. ¿Y enviaste las cartas? Teresa: Sí, mamá. _______ envié después de ir a la farmacia. Mamá: Gracias, hija. Ah, ¿compraste un regalo para tu abuela? Teresa: ¡Sí, mamá! Le compré un collar muy bonito. ¿_________ quieres ver? la Las Lo

Manos a la obra página 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? la

los Actividad 12: ¡A lavar! Manos a la obra página 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: Sí, pero más tarde. Ahora tenemos que limpiar la cocina. Tú puedes lavar los platos. Teresa: ¡Ay! No puedo lavar _____, mamá. . . ¡Se me olvidó comprar el detergente! Mamá: No importa, Teresa. ¡Yo _______ compré ayer! Y ahora, ¡A lavar! los

Repasamos la gramática:

Libro de Trabajo: Actividad 3A-5

Repaso de gramática

Subject Pronouns Los pronombres de sujeto página 82 yo nosotros nosotras we anybody y yo tú you, familiar or friendly vosotros vosotras you all anybody y tú Ud. él, ella you –formal he, she Uds. ellos ellas they The process: ASK if the subject is singular or plural (eliminate ½ of your choices) ASK is there a YO in the subject . . . If yes stop questions there if not ASK if there is a tú in the subject If NO to 2 and 3, your subject is THIRD PERSON.

Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite and Indefinite Articles Definite and indefinite articles El and la are called definite articles and are the equivalent of “the” in English. El is used with masculine nouns; la is used with feminine nouns. You’ve already seen words with definite articles: el libro the book la carpeta the folder Un and una are called indefinite articles and are the equivalent of “a” and “an” in English. Un is used with masculine nouns; una is used with feminine nouns: un libro a book una carpeta a folder Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine.

el the la un a una 1B página 60 Definite and Indefinite Articles Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. el the la un a una Need more help with articles? Watch the GramActiva video.

el the la los the las unos some unas un a(an) una 1B página 60 Definite and Indefinite Articles Definite articles Indefinite articles el the la los the las unos some unas un a(an) una

Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 Word order: Placement of Adjectives ¿Recuerdas? To make a sentence negative you place the word no before the verb. Eduardo no es un chico serio. No me gusta jugar videojuegos. In Spanish, adjectives usually come after the noun they describe. Notice how artística follows chica in the Spanish sentence. Margarita es una chica artistica. Margarita is an artistic girl. Did you notice that in the English sentence the adjective comes before the noun? Recycle: Present tense of SERVIR

Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 Word order: Placement of Adjectives Here’s a simple pattern you can follow when writing a sentence in Spanish. Recycle: Present tense of SERVIR

patino patinamos patinas patináis patina patinan dibujo dibujamos Repasamos los verbos un poco más . . . patinar - to skate dibujar – to draw patino patinamos patinas patináis patina patinan dibujo dibujamos dibujas dibujáis dibuja dibujan practicar - to practice usar– to use practico practicamos practicas practicáis practica practican uso usamos usas usáis usa usan esquiar - to ski montar– to ride esquío practicamos esquías esquíáis esquía esquían monto montamos montas montáis monta montan

SER O ESTAR When you have a sentence that needs the verb to be…. How do you decide? SER estar Describes what a person is really like How you´re feeling Tells time and where you are Tells the date Always use the verb Tells occupation, profession ESTAR Tells where some one is from Tells origin or nationality Describes a person´s condition, location, position or how someone feels.

To add Spanish language (characters to your keyboard) SELECT EACH: START -- Control Panel --- REGION AND LANGUAGE SELECT: KEYBOARDS AND LANGUAGES, THEN CHANGE KEYBOARDS SELECT: ADD, THEN FIND SPANISH (SPAIN, TRADITIONAL SORT) SELECT KEYBOARD UNDER SPAIN, TRADITIONAL SORT AND CLICK ON SPANISH. AT THE BOTTOM RIBBON OF YOUR COMPUTER, YOU WILL SEE EN --- THAT IS FOR ENGLISH. IF YOU CLICK ON ES BELOW IT, YOU WILL BE IN THE SPANISH KEYBOARD. Make sure when you log into a program ES is showing on the ribbon. To type accent marks, use the apostrophe key next to the ENTER key. Depress the apostrophe and then the letter you want to have accented. To type a ñ you press the colon key which is to the left of the apostrophe. ¿ is made by typing the shift key and the plus sign ? Is made by typing the shift key and the minus sign ¡ is made by typing the plus sign