La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo."— Transcripción de la presentación:

1 E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo

2 5 minutos preparando para le prueba vocabulario 3A 4 verbos irregulares en el pretérito Pregunatas antes de la prueba. Lectura: Abren tus libros a la página 146- 147 y lee La Unidad en la Comunidad internacional. Completa preguntas 1 al 5 página 147. Cinco de Mayo

3 Cada día: Habla español 8 minutos cada día Aprende el vocabulario nuevo write each word and definition 5-10 times each or make flashcards, quizlet.com is a good resource y, repasa las otras palabras. Tienes que saber como se escribe, que quiere decir la palabra y también, la pronunciación. La guía de estudiar. Hay una prueba sumativa la próxima clase sobre Capítulo 3A Prueba Sumativa: Capítulo 3A El 7 o 8 de mayo. Mklspanish@hotmail.com Quizlet.com: maklineliber Puede ayudarte

4 L OS QUE NO HAN TEMINADO COSAS Hora Prueba Vocabulario 3A Hacer,Tener, Poder,Estar en el pretérito 1 Lane 5 6 Fecha 05-05 05-06

5 C APÍTULO 3A ¿Qué hiciste ayer?

6 P RUEBA : V OCABULARIO C APÍTULO 3A Y 4 VERBOS IRREGULARES EN EL PRETÉRITO Pon tu nombre y apellido en el spacio para Nombre. Pon tu número del cuadro (block) Escriba bien No se escribe sobre letras. Por favor, no se escribe en la prueba, sólamente en el papel de respuestas. Cuando terminas traiga los dos papeles a mi. Empieza la lectura en la página 146-147.

7 P RONUNCIACIÓN PÁGINA 144 The written accent You already know the standard rules for stress in Spanish: 1.When words end in a vowel, n or s, the stress is on the next-to-the last syllable. 2.When words end in a consonant, except n or s, the stress is on the last syllable. 3.Words that do not follow these patterns must have a written accent (called acento ortográfico or tilde). The accent indicates that you should place the stress on this syllable as you pronounce the word.

8 P RONUNCIACIÓN PÁGINA 144 Listen to and say these words: champúolvidócómodomédico películapatínjabónadiós demáscéspedfútbollápiz ¡Compruébalo! Here are some new words that all require written accent marks. Listen and see if you can tell where the accents are: ch 3A track 13 antropologocajoncarcelejercito fosforoluchonilonutil tipicolider

9 F ONDO C ULTURAL : E L B ARRIO Hay barrios famosos en las ciudades grandes de España y América Latina que tienen su propia identidad. Por ejemplo, el Barrio de Santa Cruz en Sevilla, España, es el más antiguo judío. En este barrio, las calles son muy estrechas (narrow) y hay monumentos históricos como la catedral. Las personas que viven allí se sienten muy orgullosas (proud) de las tradiciones, la arquitectura y la historia que existen en su barrio.

10 L OS S ELLOS PÁGINA 145 Los sellos, la tradición y la comunidad. El tema de esta serie de sellos de España son los trajes tradicionales de las comunidades de España. Durante los festivales anuales de un pueblo o ciudad, los bailadores llevan trajes tradicionales. Los bailes, o danzas, y los trajes de cada comunidad son diferentes.

11 La celebración https://www.youtube.com/watch?v=srYi5eUZ1xI

12 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb. Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object noun yo

13 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. What is the verb? What is the subject? Who or what did I verb? ID: direct object & write pronoun over the noun yo lo

14 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns To avoid repeating a direct object noun, you can replace it with a direct object pronoun. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them Devolví el libro. I returned the book. Rewrite the sentence, putting the DOP in front of the conjugated verb. yo lo Lo devolví. I retured it.

15 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns Direct Objext Pronouns have the same gender (masculine or feminine) and number (singular or plural) as the nouns they replace. me nos te os lo, la los, las to him/you/her to them ¿ Devolviste los libros a la biblioteca? Did you return the book to the library? ¿Ayudaste a tu mamá en casa? Sí, la ayudé..

16 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138-139 Gramática: Direct Object Pronouns When an infinitive follows a verb, the Direct Object Pronoun can be placed before the conjugated verb or after and attached to the infinitive. ¿ Sacaste el libro sobre Simón Bolivar? No, no lo pude sacar. O No, no pude sacarlo. Gramactiva

17 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? Gramactiva la

18 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Teresa: Creo que _____ dejé en el baño. Mamá: Muy bien. ¿Y enviaste las cartas? Teresa: Sí, mamá. _______ envié después de ir a la farmacia. Mamá: Gracias, hija. Ah, ¿compraste un regalo para tu abuela? Teresa: ¡Sí, mamá! Le compré un collar muy bonito. ¿_________ quieres ver? la Las Lo

19 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: ¿Qué tal la película, Teresa? Teresa: Bien, mamá. Me gustó mucho. Tú _____ viste anoche, ¿no! Mamá: Sí, pero no me gustó. Oye, ¿Dónde están las cosas que compraste en la farmacia? No ______ veo. Teresa: El champú está sobre la mesa. ¿No ______ ves? Mamá: Ah, sí, aquí está sobre la mesa. ¿Y la pasta dental? la

20 M ANOS A LA OBRA PÁGINA 138 Actividad 12: ¡A lavar! Cuando Teresa regresa a casa por la tarde, tiene esta conversación con su madre. Léela, y escribe el pronombre apropiado: lo, la, los o las. Mamá: Sí, pero más tarde. Ahora tenemos que limpiar la cocina. Tú puedes lavar los platos. Teresa: ¡Ay! No puedo lavar _____, mamá... ¡Se me olvidó comprar el detergente! Mamá: No importa, Teresa. ¡Yo _______ compré ayer! Y ahora, ¡A lavar! los

21 Repasamos la gramática:

22 Libro de Trabajo: Actividad 3A-5

23 R EPASO DE GRAMÁTICA

24 yo I nosotros nosotras we anybody y yo tú you, familiar or friendly vosotros vosotras you all anybody y tú Ud. él, ella you –formal he, she Uds. ellos ellas you all they Los pronombres de sujeto página 82 Subject Pronouns The process: 1.ASK if the subject is singular or plural (eliminate ½ of your choices) 2.A SK is there a YO in the subject... If yes stop questions there if not 3.ASK if there is a t ú in the subject 4.If NO to 2 and 3, your subject is THIRD PERSON.

25 Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite and indefinite articles El and la are called definite articles and are the equivalent of “the” in English. El is used with masculine nouns; la is used with feminine nouns. You’ve already seen words with definite articles: el libro the book la carpeta the folder Un and una are called indefinite articles and are the equivalent of “a” and “an” in English. Un is used with masculine nouns; una is used with feminine nouns: un libroa book una carpetaa folder Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine.

26 Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite articles Indefinite articles Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. Strategy Learning by Repetition When you learn a new noun, say it aloud, along with its definite article, as often as you get a chance. Eventually, you will find that words just “sound right” with the correct definite article and you will know whether nouns are masculine or feminine. elthe lathe una unaa Need more help with articles? Watch the GramActiva video.

27 Definite and Indefinite Articles 1B página 60 Definite articles Indefinite articles elthe lathe una(an) unaa(an) losthe lasthe unossome unassome

28 Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 In Spanish, adjectives usually come after the noun they describe. Notice how artística follows chica in the Spanish sentence. Margarita es una chica artistica. Margarita is an artistic girl. Did you notice that in the English sentence the adjective comes before the noun? ¿Recuerdas? To make a sentence negative you place the word no before the verb. Eduardo no es un chico serio. No me gusta jugar videojuegos. ¿Recuerdas? To make a sentence negative you place the word no before the verb. Eduardo no es un chico serio. No me gusta jugar videojuegos.

29 Word order: Placement of Adjectives 1B página 62 Here’s a simple pattern you can follow when writing a sentence in Spanish.

30 patinopatinamos patinaspatináis patinapatinan practicopracticamos practicaspracticáis practicapractican dibujodibujamos dibujasdibujáis dibujadibujan usousamos usasusáis usausan patinar - to skate dibujar – to draw practicar - to practice usar– to use esquiar - to ski montar– to ride esquíopracticamos esquíasesquíáis esquíaesquían montomontamos montasmontáis montamontan Repasamos los verbos un poco más...

31 SER O ESTAR When you have a sentence that needs the verb to be…. How do you decide? SERestar Describes what a person is really likeHow you´re feeling Tells timeand where you are Tells the dateAlways use the verb Tells occupation, profession ESTAR Tells where some one is from Tells origin or nationality Describes a person´s condition, location, position or how someone feels.

32 To add Spanish language (characters to your keyboard) SELECT EACH: START -- Control Panel --- REGION AND LANGUAGE SELECT: KEYBOARDS AND LANGUAGES, THEN CHANGE KEYBOARDS SELECT: ADD, THEN FIND SPANISH (SPAIN, TRADITIONAL SORT) SELECT KEYBOARD UNDER SPAIN, TRADITIONAL SORT AND CLICK ON SPANISH. AT THE BOTTOM RIBBON OF YOUR COMPUTER, YOU WILL SEE EN --- THAT IS FOR ENGLISH. IF YOU CLICK ON ES BELOW IT, YOU WILL BE IN THE SPANISH KEYBOARD. Make sure when you log into a program ES is showing on the ribbon. To type accent marks, use the apostrophe key next to the ENTER key. Depress the apostrophe and then the letter you want to have accented. To type a ñ you press the colon key which is to the left of the apostrophe. ¿ is made by typing the shift key and the plus sign ? Is made by typing the shift key and the minus sign ¡ is made by typing the plus sign


Descargar ppt "E SPAÑOL II Hoy es lunes el 5 de mayo O Es martes el 6 de mayo."

Presentaciones similares


Anuncios Google