Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Capítol 19 El mercat de béns en una economia oberta.
Enquesta de visions a tècnics comarcals Trobada de participació de tècnics comarcals - 10 febrer 2006.
QUÈ PASSA AMB L’AIGUA DE L’ESTANY?. L’ESTANY DE BANYOLES ÉS UN BÉ COMUNAL. COM A TAL L’AJUNTAMENT ÉS EL GESTOR D’AQUEST I ELS BANYOLINS I BANYOLINES SÓN.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Via directe amb Europa a través de les Centrals de Compra i Serveis Dilluns, 29 de setembre de 2008.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
La promoció i publicitat dels establiments comercials.
ANIMALS en perill d’extinció
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Centre d'Hàbits Saludables
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
Víctor Orellana Iván de los ríos José David carranza
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Tema 6: L’ENERGIA.
Xarxa Productes de la terra
Les noves tecnologies aplicades al transport
La Terra.
Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Anàlisi econòmica i financera
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
PETITS REPORTERS Títol.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Per Robert Casal.
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
Energia i velocitat de les reaccions químiques
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Jornada Cloenda Esports
SOCIETAT ESPANYOLA Segle XIX.
Una història de la tecnologia
Un instrument per aconseguir clients.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Les ciutats Unitat 4.
CIUTAT: EXPRESSIÓ DE CANVIS
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
El sector terciari. Concepte de sector terciari
Perfil dels enquestats
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
Projecte d’Itineraris Formatius
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Transcripción de la presentación:

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis.

Presentació Seguint el cicle de Jornades centrades en la dinamització conjunta del comerç i dels serveis, la Jornada que presentem té per objectiu fer una reflexió sobre les oportunitats que pot generar el turisme i el que s’entén com a “turisme de negocis” per al comerç i els serveis, fins i tot en casos de municipis no turístics o de negocis que no relacionaríem gens amb el turisme. L’organització de congressos, fires, exposicions, reunions d’empresa, i trobades empresarials són alguns dels esdeveniments que poden atreure gran quantitat de persones a les ciutats on es desenvolupen i, per tant, són una gran oportunitat per augmentar la facturació del comerç i l’hostaleria local i, al mateix temps, promocionar la ciutat on té lloc l’esdeveniment. No oblidar que en una societat com la nostra, l’alta valoració que té el lleure fa que el turisme de cap de setmana sigui una oportunitat per crear eixos de treball, com el turisme gastronòmic, igual que en un moment donat va sorgir el turisme rural. Durant la primera ponència de la Jornada es presentarà quina és l’aportació que pot fer el turisme a l’activitat comercial, presentant xifres obtingudes a través de diferents estudis. A continuació es presentaran diverses iniciatives relacionades en com aprofitar el turisme i el turisme de negocis per augmentar la xifra de facturació d’una empresa i per oferir activitats alternatives un cop han finalitzat els esdeveniments empresarials organitzats a la ciutat. Per últim, i previ al debat amb tots els ponents, es farà la presentació del Programa de Turisme de Reunions del Consorci de Turisme del Vallès Occidental.

Programa de la jornada 08:45Lliurament de la documentació 09:15Presentació de la Jornada Sr. Jordi Torredemer, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme de la Cambra de Terrassa. Sr. Rafael Casulleras, Director de zona de Caixa Terrassa. Sra. Olga Olivé, Presidenta del Consorci de Turisme del Vallès Occidental 09:30La captació de despesa turística a les ciutats del segle XXI. L’exemple de Barcelona. Sr. Santi Pagès. Director del Programa Comerç de Turisme de Barcelona. 10:30Pausa - cafè 10:50Presentació d’experiències Miquel Alimentació Grup i plataforma Mercabarna Sr. Manel Martín. Responsable Ship Supplier Negocis emergents. Ship Supplier Xarxa Cuina Vallès Sr. Artur Martínez. Xef co-propietari Restaurant el Capritx Dinamització del turisme gastronòmic Turisme de negocis, individual o de grups Sr. David Pardillo Director de l’ Hotel Don Cándido. Grup Afinia Hoteles. 12:20Presentació del Programa de Turisme de Reunions del Consorci de Turisme del Vallès Occidental. Sra. Anna Sans. Cap de Programes del Consorci de Turisme del Vallès Occidental 13:00Debat. 13:25Cloenda Sr. Jordi Torredemer, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme de la Cambra de Terrassa. Sra. Eva Bermúdez, Regidora delegada de Comerç i Turisme de l’ Ajuntament de Terrassa. 13:40Finalització de la Jornada

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. Reflexions prèvies El turisme és un sector transversal, ja que hi participen conjuntament tant el sector públic com el sector privat. A més a més, s’hauria d’aconseguir una col·laboració sense protagonismes, amb la finalitat d’evitar entrar en posteriors conflictes derivats d’aquesta circumstància. Sovint és difícil aconseguir unir esforços per aconseguir atraure la demanda externa, es a dir, la demanda procedent de fora de les nostres ciutats i municipis. La terciarització de l’economia està provocant la terciarització de les ciutats i municipis. La oferta de serveis necessita de la demanda externa per a que les empreses que els ofereixen puguin seguir sent rendibles.

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. El comerç i el turisme El comerç és un sector que canalitza la renda familiar disponible. Si aquesta renda baixa, el sector comerç es veurà afectat de forma molt notable. Les empreses comercials endeutades poden desaparèixer a curt termini degut a problemes de tresoreria, derivats de la crisi financera actual. Per a l’economia i per als sectors del comerç i dels serveis, és positiu que la renda familiar disponible es canalitzi a través d’empreses locals. El turisme és un sector que capta rendes generades en altres territoris, es a dir, capta rendes que “es desplacen.”

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. Turisme interior i turisme internacional És més fàcil captar el turisme interior, degut a la major proximitat. Però a les ciutats, els hi interessa més captar turisme internacional. En el cas de la ciutat de Barcelona, aquesta exerceix un pol d’atracció per sí mateixa. Es tracta d’una ciutat amb un bon posicionament de marca i amb bons accessos, per qualsevol mitjà de transport. Aquesta ciutat és la veritable competència, en termes turístics, de altres grans ciutats situades al seu voltant, (Sabadell, Terrassa, Manresa,...).

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. La ciutat del segle XXI Una ciutat turísticament atractiva, hauria de tenir: - Seguretat, tant física, jurídica, com de circulació. - Bones estructures d’aprovisionament: equipaments comercials, serveis d’educació, oferta d’oci, etc. - Oferir facilitats per a les relacions humanes: Els últims temps han portat canvis en les pautes de comunicació, (internet, xat, sms, etc.). Fins i tot, aquest canvis han provocat canvis en les pautes de convivència, (singles). Les ciutats, haurien de seguir un model similar a un centre comercial tancat, similar a l’estructura organitzativa d’un parc temàtic. L’objectiu seria aconseguir una zona d'excel·lència des de el punt de vista de la oferta comercial i de serveis.

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. El turisme urbà Acostuma a ser un turisme d’estades curtes a les ciutat, que permeten adonar-se de les excel·lències d’aquesta i no dels defectes. Podem distingir diferents tipus de turisme urbà: Turisme vacacional: per motius d’oci. Turisme professional: per la celebració de trobades empresarials, reunions, visites comercials, etc. Sovint es tracta de visites individuals. Turisme d’esdeveniments: per la celebració de congressos, convencions, etc. Sovint es pot tractar de visites de grup o col·lectives. El turisme professional i d’esdeveniments faciliten la desestacionalització de les visites.

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. La organització de les ciutats És important que les ciutats estiguin degudament dotades de tots els equipaments necessaris per rebre els diferents tipus de turisme, ja que les necessitats de cada un d’ells és diferent. També és important una bona oferta complementària de serveis addicionals: oferta gastronòmica, oci, activitats “after the meeting”, etc. A més a més, el turisme professional o d’esdeveniments, pot ser origen de posteriors visites, per motiu vacacional. Una raó més per fer de les ciutats, llocs atractius per al turisme professional i d’esdeveniments.

Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis. Més informació: Turisme professional a Terrassa: Turisme de reunions al Vallès Occidental: Turisme de reunions a prop de Barcelona: