Dual Language Training Institute

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Distrito Escolar Independiente de Northside Distrito Escolar Independiente de Northside División de Educación Bilingüe/ESL División de Educación Bilingüe/ESL2006.
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Educación Bilingüe en Daskalos
Educación Bilingüe. 1.La educación bilingüe es aquella que busca desarrollar eficiencia en dos o más lenguajes. E. Lambert fue uno de los pioneros en.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El comité de evaluación del dominio del idioma
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Programa de Doble Inmersión de Leopold Junta de padres/comunidad 24 de febrero, 2009.
Spotlighting Success: Pharr-San Juan-Alamo ISD’s Dual Language Enrichment Program Presented by.
OLCE 10 de junio del 2014 Introducción a la enseñanza de dos idiomas Oficina de Idioma y Cultura Office of Language and Cultural Education.
Dual Language Immersion Informational Meeting Programa bilingüe de doble inmersión Reunión informativa.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
V.W. Miller Intermediate Home of the Falcons / Hogar de los Halcones The mission of Miller Intermediate is to ensure all students learn and experience.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Welcome to the Valdez “State of the School” Bienvenidos al “Estado de la Escuela” de Valdez.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Dos lenguajes, dos edificios, dos generaciones, cuatro niveles escolares y diversas culturas con sólo un propósito: LA EXCELENCIA.
Lenguaje.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Lenguaje Dual Modelos de Educación Enriquecida en Dos Idiomas.
Programas y Servicios TALLER PARA PADRES Septiembre 2010 Escuelas Públicas de Arlington Departmento de Instrucción ESOL/HILT.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
El bilingüismo y la educación
El comité de evaluación del dominio del idioma
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
La Instrucción Eficaz para Los Estudiantes Aprendiendo Ingles
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
HISD Becoming #GreatAllOver Memorial Elementary Programa de Lenguaje Dual.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Castle View, Jefferson, Mt. View and Washington Elementary Schools.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #12 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Dual Language Immersion Program
Siler City Elementary 1.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
English as a second language in middle school
Transcripción de la presentación:

Dual Language Training Institute Dual Language Instructional Program Programa Bilingüe de Doble Inmersión Parent Meeting Junta de Padres Dual Language Training Institute

Agenda Research on Dual Language Education Investigación sobre Programas Bilingües de Doble Inmersión Dual Language Enrichment Instructional Program Programa de Enriquecimiento Bilingüe de Doble Inmersión Characteristics and Benefits of Dual Language Programs Características y Beneficios de Programas Bilingües de Doble Inmersión Video: Dual Language Video Video: Programa de Doble Inmersión Questions – Preguntas 2

Purpose of Bilingual Education Proposito de Programas Bilingües Learn grade level knowledge & skills in native language while learning English; keep up academically with English peers Aprender contenido a propio nivel en su lengua materna mientras que se aprende el inglés Knowledge & Skills in first language (Spanish) transfer to second language (English) Contenido y conocimientos en lengua materna (español) se transfiere a la segunda lengua (inglés) The stronger academic Spanish, the stronger academic English Para el logro académico en inglés es la cantidad y calidad de instrucción en español

NCE Enrichment Models Remedial Models National Research - Models for Educating Spanish Dominant Students Investigación Nacional: Modelos para Educar Estudiantes de Habla Español (English Reading - Lectura en inglés) Enrichment Models Remedial Models Average reading score of native English speakers El promedio de lectura para estudiantes dominantes del inglés NCE (Thomas & Collier, 2002) Program Implementation through 5th Grade only Programa solamente implementado de K-5 grado

Gómez & Gómez 50/50 Dual Language Enrichment Model White Settlement ISD – 3rd Grade TAKS Reading Scores (2007) N = 14 ELLs and 13 Non-ELLs (two-way DLE campus) Note: ELLs: 13 tested in Spanish, 1 in English; 6 commended/1 perfect score Non-ELLs: 6 commended/4 perfect scores

Gómez & Gómez 50/50 Dual Language Enrichment Model DLE Schools School District (N = 95) (N = 1623) 94% Met Standard 73% Met Standard 27% Did Not Meet Standard 6% Did Not Meet Standard 5th Grade English TAKS (2005) 91% Met Standard 88% Met Standard (2005) (2005) 9% Did Not Meet Standard 12% Did Not Meet Standard 5th Grade English TAKS (2006) 5th Grade Math TAKS (2006)

Instructional Program - Programa Instrucciónal Program is not remedial, but enrichment and challenging, additive Este programa no es basado en remedios, si no en enriquecimiento y retos, aumentativos Instruction challenges all students with high expectations like gifted & talented students La instrucción va a retar a todos los estudiantes con expectativas altas como para niños dotados Students learn content together (bilingual pairs/groups) Estudiantes aprenden el contenido juntos (pares bilingües o grupos bilingües) Content is not repeated in both languages; taught in one language only El contenido no se repite en los dos idiomas; se enseña en un solo idioma 7

Characteristics of a Dual Language Instructional Program Características de un Programa De Doble Inmersión Program must be implemented for at least 4-6 years El programa debe ser implementado por lo menos de 4 a 6 años Extensive exposure and use of the two languages Uso extensivo de los dos idiomas Language development should focus on academic subjects El desarrollo del idioma debe enfocarse en las materias académicas Language arts should be integrated within the curriculum Artes de idioma debe ser integrado dentro del plan de estudios During instruction, languages must be kept Separate Durante la instrucción, los idiomas deben mantenerse separados There must be equal consistency in the use of each language Debe haber igualdad y consistencia en el uso de los dos idiomas School climate must reflect a bilingual/bicultural atmosphere El ambiente de la escuela debe reflejar una atmósfera bilingüe y bicultural 8

Characteristics of a Dual Language Instructional Program Características de un Programa De Doble Inmersión There should be sufficient use of the first language (no less than 50%) Debe haber el uso suficiente de la lengua materna (no menos que el 50%) Students must be given plenty of opportunities to use the two languages in real conversational and academic settings Los estudiantes deben ser dados muchas oportunidades de ulilizar los dos idiomas en escenarios verdaderos, coloquiales y académicos Administrative support from the school and district El Apoyo administrativo de la escuela y el distrito escolar Instruction should challenge and empower the student La instrucción debe desafiar y debe autorizar al estudiante High quality English and Spanish speaking teachers Los maestros deben poseer un alto nivel de español e inglés Parent support of children through home-school collaboration Padres deben apoyar a su(s) hijo(s) por medio de la colaboración con la escuela 9

Benefits of Bilingualism for All Children Beneficios de Capacitación Bilingüe Para Todos Los Niños Native Language & Cultural Development as a Right of the child El desarrollo de la lengua materna y de la cultura como derecho del niño Both Spanish and English Valued Equally Ambos idiomas valorados igualmente Bilingualism for Both the Spanish and English Speaker Capacitación bilingüe para todos los niños Not Remedial, but Enrichment and Challenging El propósito es enriquecer y desafiar Learning Advantages (Future Academic Success) Ventajas de aprendizaje (Exito académico en el futuro) Value and Respect of one’s Language and Other Languages and Cultures Valorar y respetar el idioma y cultura de si mismo y otras idiomas y culturas Economic Advantages (Job Opportunities, NAFTA) Ventajas económicas (oportunidades de trabajo, NAFTA) 10

Texas Districts Using Gómez & Gómez 50/50 DLE Model (2008-2009) Alvarado ISD 1 district-wide Burleson ISD 1 district-wide Cedar Hill ISD 1 district-wide Chapel Hill ISD 1 district-wide Cleburne ISD 4 district-wide Crowley ISD 2 district-wide Crystal City ISD 3 district-wide Dallas ISD 141 district-wide Donna ISD 14 district-wide E. M. Saginaw ISD 3 district-wide Ector County ISD 3 -------------- Forney ISD 2 district-wide Fort Worth ISD 49 district-wide Grand Prairie ISD 25 district-wide Hays CISD 4 district-wide Hidalgo ISD 5 district-wide Hidalgo ISD 1 MS -------------- Hutto ISD 3 district-wide Irving ISD 1 -------------- Joshua ISD 1 district-wide Keller ISD 3 district-wide Kennedale ISD 1 district-wide La Joya ISD 2 -------------- Laredo ISD 20 district-wide Lufkin ISD 3 district-wide Mansfield ISD 2 district-wide Mission CISD 1 -------------- PSJA ISD 26 district-wide PSJA ISD 2 MS -------------- PSJA ISD 2 HS -------------- RG City CISD 2 -------------- Rio Hondo ISD 1 -------------- Round Rock ISD 1 -------------- San Angelo ISD 2 -------------- Santa Maria ISD 1 -------------- Santa Rosa ISD 1 -------------- Schertz CISD 1 district-wide Schertz CISD 1 MS district-wide Sharyland ISD 3 -------------- Spring Branch ISD 21 district-wide Tomball ISD 3 district-wide Weatherford ISD 2 district-wide White Settlement ISD 3 district-wide TOTAL: 362 ELEM / 4 MS / 2 HS