Qualitat, innovació i internacionalització

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Principals dades de l’inici del curs universitari català
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
Ajuts per a estudiants de mobilitat internacional UPC
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Models de gestió aeroportuària:
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Convocatòries de mobilitat
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
SEGONA GUERRA MUNDIAL ( 3 de setembre 1939 – 2 de setembre 1945 )
Mobilitat Internacional Dobles diploma França
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
RELACIONS INTERNACIONALS
Convocatòria Erasmus Pràctiques
6a edició de l’estudi d’Inserció Laboral dels titulats universitaris
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Cicle administració IES LLOIXA.
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
Convocatòries de mobilitat
Departament de Justícia
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
OFICINA JOVE GARRAF.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Oferta de destinacions internacionals Destinacions Erasmus: 400
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Programa Erasmus Pràctiques
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
LA PERDIU BLANCA.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
TEMA 25 TEMA 25 Programes europeus d’educació.
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ERASMUS A LA HELSINKI UNIVERSITY LIBRARY
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Decret d’autonomia dels centres educatius
3. La Conquesta del Món: els grans Imperis Colonials
Activitat de Recerca i Transferència de Coneixement. Curs 2016/17
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Sinergies i oportunitats de col·laboració entre els centres de recerca i les entitats socials en el marc del programa europeu Horizon de Març de.
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Tesis Doctorals en Xarxa
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Resum Executiu El Mapa Global d’Oportunitats d’ACCIÓ 2016, adreçat a les empreses catalanes que vulguin internacionalitzar-se, identifica les oportunitats.
Calidad, innovación e internacionalización
PRESENTACIÓ MOBILITAT NACIONAL i INTERNACIONAL PER A REALITZAR ESTUDIS
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Qualitat, innovació i internacionalització
Activitat de Recerca i Transferència de Coneixement. Curs 2017/18
Dades bàsiques de la UAB
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
CRAI: Unitat de Recerca
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Informe Observatori Barcelona 2016
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
CICLES FORMATIUS.
Calidad, innovación e internacionalización
Transcripción de la presentación:

Qualitat, innovació i internacionalització Setembre del 2019

universitats europees Una universitat jove La UPF és una universitat pública, internacional i intensiva en recerca. Fundada el 1990, en poc temps s'ha situat al nivell de les millors universitats europees

Una universitat de qualitat Qualificada com a Campus d’Excel·lència Internacional pel Ministeri d’Educació (2010) Rànquing Times Higher Education (2019): 1a universitat espanyola (135 món i 58 europea) 11a millor universitat del món entre les de menys de 50 anys U-Ranking (Fundació BBVA i Ivie, 2019): 1a universitat espanyola des del 2013 Recerca d’excel·lència: +56 milions i participació en 100 projectes en programes europeus (H2020) en el període 2014-2018 Consell Europeu de la Recerca: 1a universitat espanyola

Dimensions i principals indicadors (curs 2018-2019) Grau: 10.443 estudiants en 27 programes (Grup UPF: 15.884 estudiants en 48 programes)  Màster universitari: 1.158 estudiants en 33 programes (Grup UPF: 3.256 estudiants en 58 programes) Màster propi: 810 estudiants en 56 programes Doctorat: 1.286 estudiants en 9 programes Personal docent i investigador equivalent a temps complet: 526 (Professorat permanent: 309) Personal d'administració i serveis: 694 Pressupost 2019: 150,5 M€ Instal·lacions principals: 3 campus i 2 parcs de recerca

Campus de la Ciutadella Una universitat urbana, amb tres campus al cor de Barcelona Comunicació Enginyeries i TIC Traducció i C. Llenguatge Campus del Poblenou Economia i Empresa Humanitats C. Polítiques i Socials Dret Campus de la Ciutadella C. Salut i de la Vida Campus del Mar

Recerca d’excel·lència Vocació internacional El model UPF Docència de qualitat Recerca d’excel·lència Vocació internacional

Acompanyament a l’estudiant Arquitectura d'aprenentatge Docència de qualitat: projecte EDvolució EDvolució, el nou model educatiu de la UPF, s’estructura al voltant de 6 temes clau i els corresponents subtemes Identitat UPF Competències transversals Rol del professorat Dedicació docent Avaluació de la docència Desenvolupament professional Formació docent Acompanyament a l’estudiant Tutorització i mentories Accés a la Universitat Programa de landing i takeoff Universitat i empresa Arquitectura d'aprenentatge Passaport de l'estudiant Programes oberts Internacionalització Multidisciplinaritat i transversalitat entre programes Treball per projectes Espais i recursos Espais físics d’aprenentatge Espais virtuals Entorns col·laboratius Espais orientats als recursos i serveis Formats educatius Presencialitat Formats híbrids i e-learning Metodologies d’aprenentatge Aprenentatge per projectes Avaluació

Accés Model docent propi Resultats Docència de qualitat: alguns indicadors Dos estudiants per plaça oferta (curs 2018-2019) 16% dels estudiants de nou ingrés amb matrícula d'honor al Batxillerat (2018-2019) Accés Noves i innovadores titulacions: Grau Obert, Global Studies, Bioinformàtica... Posicionament en MOOC: Coursera, FutureLearn, Miríada X, UcatX, Kadenze Taxa de rendiment més elevada del sistema espanyol: 90% (curs 2017-2018) Convenis per realitzar pràctiques amb 1.245 empreses (curs 2017-2018) Model docent propi Un 90% dels graduats de la UPF treballa (AQU Catalunya, 2017) Un 30% dels graduats de la UPF troba feina a través de la UPF (AQU Catalunya, 2017) Valoració dels graduats: el 91% repetiria a la Universitat (AQU Catalunya, 2017) Resultats

Recerca d’excel·lència: captació de fons competitius Màxima competitivitat a Europa: 1a. universitat espanyola en grants del European Research Council Resultats 7PM: + 75M€ (el 10% del total obtingut pel SUE amb menys de l'1% del PDI) Primers resultats H2020: + 56M€ (dades a desembre 2018) (*) Els fons de l’administració estatal no inclouen els resultats de la convocatòria I+D 2018 (5,2 milions €) ja que es va resoldre el 2019

Producció científica: qualitat i impacte internacional Recerca d’excelència: alguns indicadors 1a universitat espanyola en percentatge d'articles publicats a les revistes més influents (Leiden, 2019) 1a universitat espanyola en percentatge d'articles publicats en col·laboració amb institucions de l'Estat (Leiden, 2019) 2a universitat espanyola en percentatge d'articles publicats en col·laboració internacional (Leiden, 2019)  Producció científica: qualitat i impacte internacional Un 75% de les tesis van ser escrites i defensades en anglès (curs 2017-2018) 30 doctorats industrials finançats per la Generalitat de Catalunya (2013-2018) 100% dels doctorats avaluats favorablement (Aqu Catalunya, 2019) Capacitat formativa UPFVentures Transferència i innovació

Comunitat Projectes innovadors Vocació internacional: alguns indicadors Un 44% d’estudiants internacionals a màster i doctorat (curs 2018-2019) Un 43% dels graduats ha realitzat alguna estada a l'estranger (curs 2017-2018) Un 26% del professorat és internacional (gener 2018)  1a universitat espanyola en projecció internacional (rànquing THE, 2019) 1a universitat pública espanyola en percentatge de professorat internacional (QS, 2019) Convenis amb 30 de les 50 millors universitats del món (rànquing THE, 2018)   Comunitat Barcelona International Summer School (BISS) Centre en Polítiques Públiques amb la Univ. Johns Hopkins (des del 2013) Aliances estratègiques: A4U, EUTOPIA, Europaeum, YERUN i CASA (amb l’Ivy League) Projectes innovadors

ÀFRICA I ORIENT MITJÀ (21) Vocació internacional: mapa de convenis (curs 2018-2019) EUROPA (231) França 37 Irlanda 4 Regne Unit 36 Polònia Alemanya 34 Portugal Itàlia 26 República Txeca 3 Holanda 14 Grècia 2 Bèlgica 12 Letònia Rússia 10 Romania Àustria 7 Hongria Suïssa Croàcia 1 Suècia 6 Eslovènia Noruega 5 Estònia Dinamarca Sèrbia Finlàndia Islàndia AMÈRICA DEL NORD (43) Estats Units d’Amèrica 35 Canadà 8 AMÈRICA LLATINA (75) Mèxic 14 Argentina 13 Brasil 10 Xile Cuba 6 Perú 5 Colòmbia Uruguai 3 Bolívia 2 Nicaragua Rep. Dominicana Costa Rica Puerto Rico 1 Veneçuela ÀSIA PACÍFIC (52) Xina 8 Índia 7 Indonèsia Austràlia 6 Japó Corea del Sud 5 Malàisia 4 Hong Kong 3 Taiwan 2 Filipines 1 Nova Zelanda Singapur Tailàndia ÀFRICA I ORIENT MITJÀ (21) Sud-àfrica 6 Turquia 5 Israel 3 Iran Tunísia 2 Líban 1 Marroc

Vídeo institucional