TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Servei de Contractacions i Subministraments
Advertisements

Eines per combatre la pobresa energètica des de l’administració local: el cas de l’Ajuntament de Cornellà Montse Sanllehy i Virgínia Vallvé 22 de setembre.
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Millores de transport públic a la Garrotxa
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Fitxa cas.
i compra pública ambientalment correcta
Xarxa Productes de la terra
Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Taula de continguts
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
La teva contribució 1.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Control de Retirada de Vehicles
COMISSIÓ EXECUTIVA ASSEMBLEA GENERAL extraordinàries
Servei de Desenvolupament Organitzatiu
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Observatori de Govern Local
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Margin Management Concept
Fitxa cas.
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Necessita Catalunya un nou finançament?
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
1 La identificació com a usuari periodista es realitza la primera vegada introduint en el camp Usuario, la lletra E seguida dels vuit dígits del DNI.
PRESENTACIÓ DE L’ESTUDI:
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PROGRAMA OCUPACIÓ PER A PERSONES ATURADES DE LLARGA
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
NECESSITES CONTRACTAR?
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Àrea d’Atenció a les Persones
PROGRAMA “XARXA LLIBRES DE TEXT” DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
EL MÈTODE DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES
compra pública ambientalment correcta Sabadell, 3 d’octubre 2001
Concurs homologació equipament audiovisual
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Fitxa cas.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Jornada Cloenda Esports
III Jornada de transport sanitari
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Transcripción de la presentación:

TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS. Els ajuntaments davant la crisi TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS. Mataró, juny de 2011

LES COMPRES AGREGADES : Sumar per millorar. Bloc 2 LES COMPRES AGREGADES : Sumar per millorar. Mataró, juny de 2011

Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Introducció La contractació publica a la comarca del Maresme es aprox. de 185 milions a l’any La contractació pública sector clau de la economia de la Unió europea representa el 16% del PIB (1,5 billons) Es un imperatiu de tots els gestors públics que tenim com missió la contractació pública, realitzar una gestió de las compres eficient, econòmica i transparent

FLEXIBILITAT A L’HORA DE NEGOCIAR Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Elements clau per una gestió econòmica i eficient de les compres públiques GRAN VOLUM DE DEMANDA FLEXIBILITAT A L’HORA DE NEGOCIAR

AGREGACIÓ DE LA DEMANDA ENTRE ELS MUNICIPIS Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Elements clau per una gestió econòmica i eficient de les compres públiques VOLUMEN DE LA DEMANDA: A MES VOLUM ECONÒMIC, MENYS COST PER UNITAT. PER INCREMENTAR EL VOLUM AGREGACIÓ DE LA DEMANDA ENTRE ELS MUNICIPIS

Estalvi econòmic: derivat de las economies de escala Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Beneficis de la agregació de la demanda: Estalvi econòmic: derivat de las economies de escala Estalvi procedimental: Es redueix la gestió en la tramitació derivat de la simplificació administrativa. Un únic expedient de contractació per tots els participants. Increment en la qualitat del servei: grans clients Homogeneïtat en el servei amb independència de la grandària del municipi.

ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Com agregar la demanda? ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ “Les centrals de contractació poden actuar adquirint subministraments i serveis per altres òrgans de contractació o adjudicant contractes o formalitzant acords marc per a la realització d’obres, subministraments o serveis destinats a aquest” (art. 187.2 LCSP)

Eines per agregar la demanda Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Eines per agregar la demanda ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ I ADQUIRINT SUBMINISTRAMENTS O SERVEIS PELS MUNICIPIS DE LA COMARCA Els municipis signen un conveni administratiu amb el consell comarcal i li encomanen la gestió de la contractació d’un determinat servei o subministrament Consell Comarcal : Aprova els plecs Realitza la negociació de la compra utilitzant acords marc propis o d’altres administracions Firma el contracte Dona suport en l’execució del contracte Municipis: Autoritzen i disposen la despesa Paguen les factures directament al proveïdor Gestionen directament la execució del contracte

Flexibilitat negociació Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Flexibilitat negociació ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM A CENTRAL DE CONTRACTACIÓ: APROVAN ACORDS MARC A DISPOSICIÓ DELS MUNICIPIS DEL MARESME Un acord marc, pretén fer possible la celebració i adjudicació de contractes derivats en les condicions fixades per un acord anterior L'existència d’acord marc permet utilitzar la negociació pels contractes derivats d’aquest. Permet obrir una subhasta electrònica per la negociació de preus Possibles aplicacions dels acord marc : Subministraments d’ordinadors, impressores equips multifinció Vestuari de treball i policia Mobiliari Serveis de correspondència, material oficina, impressió, redacció de projectes Obres de reparació de calçada, asfalt...

Redacció aprovació plecs Negociació adjudicació Implantació Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Cas d’èxit: compra agregada serveis de telecomunicacions a la comarca del Maresme FASES: Anàlisis Estratègia Redacció aprovació plecs Negociació adjudicació Implantació anàlisis estratègia redacció negociació Implantació 2006 2011

Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 1 : Anàlisi 2006 2011 Des de el Consell Comarcal Maresme s’analitza la despesa per centre de cost, dels ajuntaments amb el següent resultat: 3.720.592 € Telefonia fixa 2.073.577 € Telefonia mòbil1.073.544 € Internet 573.471 € Els ajuntaments participants: Aproven un conveni por el que encomanen la gestió de la compra dels serveis al C.C.M. Aproven la despesa d’acord amb el resultat de l'anàlisi de costos que es realitza per cada municipi aplicant una baixa del 25% fixa,18%mòbil, 10% dades Ja no cal un anàlisi per conèixer els preus de cada ajuntament, van quedar unificats pel contracte de l’any 2006. Només caldrà agregar les despeses dels centres de cost amb el següent resultat:2.065.434 Telefonia fixa 767.015,€ Telefonia mòbil 826.013 € Internet 472.326 € Els ajuntaments participants: Aproven un conveni por el que encomanen la gestió de la compra al C.C.Maresme. Aproven la despesa a partir dels preus unitaris de l’any 2006

Simplificació del procés Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 2 estratègia Estratègia: Simplificació del procés administratiu. Adhesió per part del CCM al acord marc de homologació de los serveis de telecomunicacions de Localret. Contractació derivada procediment negociat Any 2006: Negociació tradicional Simplificació del procés Administratiu: Any 2011:Negociació en línea

Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 3 elaboració plecs 2006 2011 Contractació derivada de l’acord marc Procediment negociat: es fixen el criteris de negociació i s'atorguen puntuacions El preu de sortida es redueix en un 20% respecte als preus que pagaven els municipis Contractació derivada de l'acord Marc Procediment negociat: subhasta ponderada. Es parteix dels preus de sortida del Contracte anterior

Fase 4 negociació 2006 2011 Es sol·licita oferta tècnica a les Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació 2006 2011 Es sol·licita oferta tècnica i econòmica a les empreses de l’acord marc S’analitzen les ofertes i es realitzen tres rondes de negociació. En el període de 20 dies es reben 12 ofertes Es sol·licita oferta tècnica a les empreses homologades, es valora assigna'n a cada empresa un factor corrector per la subhasta. Es convoca a les empreses a la subhasta electrònica, En el període de 8 hores es reben més de 200 ofertes.

Fase 4 negociació: resultats tècnics Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació: resultats tècnics 2006 2011 Tècnics: Homogeneïtzació dels serveis de telefonia per tots els municipis Millora en la qualitat del servei Renovació centraletes Creació d’una oficina tècnica a disposició del municipis finançada per les operadores Tècnics: Fixa:Accés directe a totes les ubicacions mòbil: Possibilitat d’instal·lar enllaços de fix- mòbil gratuïts Renovació inicial de tot el parc de terminals Les línies analògiques que suporten l’ADSL estan incloses ,

1.756.407€ 890.740€ Fase 4 negociació: Resultats econòmics 2 anys Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació: Resultats econòmics 2 anys 2006 Cost dels municipis 3.720.592 € Preu de sortida 2.946.722 € (-20,80%) Adjudicació 1.964.185 € (-47,21)% 2011 Cost dels municipis/preu de sortida 2.065.434,48 € Adjudicació 1.174.693,70 € (-43,13%) 1.756.407€ Respecte al cost inicial 890.740€ Respecte al cost actual

Sumar per millorar en servei Sumar per restar en preu Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Conclusió Sumar per millorar en servei Sumar per restar en preu

Estic a la vostre disposició per aclarir dubtes o informació Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Com agregar la demanda? Estic a la vostre disposició per aclarir dubtes o informació ipruna@ajmataro.cat