Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona): El Català en el Petit Comerç i les Noves Tecnologies Investigació i Desenvolupament.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Advertisements

Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Fórmules per a ser feliç
La tecnologia té edat?.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar la pau!
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
PETITS REPORTERS Títol.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
“Parla’m en català, perquè ho necessito i per saber-ne”. Amalia Ubeda
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Breus reflexions personals sobre la consultoria filosòfica
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Matemàtiques 3er E.S.O..
AMOR.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
DIADA DE LA PAU A SJO.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Objectiu Educatiu Trienni
Concurs Bíblic de catalunya
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Presentació BATXILLERAT
CONCURS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
LA VIDA DE LES PERSONES.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Les taules de multiplicar
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Les fraccions Sisè B curs
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Cant espiritual Joan Maragall.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
La diversitat lingüística de Catalunya Institut Gallecs 2n Batxillerat
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
CARTA AL LLOGATER.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona): El Català en el Petit Comerç i les Noves Tecnologies Investigació i Desenvolupament I+D Barcelona. Juliol 2008

Accions per a promoure els usos interpersonals de la llengua catalana a Catalunya Investigació i Desenvolupament I+D Barcelona

Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona) Els hàbits lingüístics són una eina de fidelització dels clients Les jornades amb el suport de Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya varen permetre apropar l’ús del català en el tracte al client . Aquests Material es pot utilitzar ja que el PowerPoint es pot copiar i enganxar per adaptar-les a cada situació.

La llengua de relació amb els clients ha de ser un criteri? . Sí, com qualsevol altra qüestió. . El client busca referents. Llocs on sap què trobarà i què no. . Podríem pensar que tant se val la llengua o llengües que es triïn, però, de moment, el que hem de tenir clar és que cal definir un criteri sobre la llengua que volem utilitzar en el nostre establiment (atenció al client, rètol, tiquet caixa, etc.)

Els hàbits lingüístics són una eina de fidelització dels clients Perquè la llengua mou emocions. I les emocions, ben conduïdes, promouen la comunicació i l’intercanvi. - Perquè tenir una llengua de comunicació dóna equilibri i estabilitat a l’establiment i al client. - Perquè amb la llengua es crea empatia amb el client i després de l’empatia ve la confiança amb la qual es fidelitza, definitivament, el client.

Eix comercial de la Creu Coberta Tipologia de clients Eix comercial de la Creu Coberta - Clients de proximitat. - Clients que no són de la zona però poden ser habituals. -Turistes.

Eix comercial de la Creu Coberta Producte Client Què volem? - Que el client entri a l’establiment. - Que al client li agradi el producte i el compri. - Que el client torni i recomani l’establiment.

Eix comercial de la Creu Coberta Associat amb el conjunt d’establiments comercials d’una zona, representen: . L’EIX DINAMITZADOR . L’ARTÈRIA QUE SUBMINISTRA OXIGEN I VIDA A TOT EL SEU VOLTANT. Els hàbits lingüístics són una eina de fidelització dels clients

Eix comercial de la Creu Coberta Procés comercial Tipologia clients Eix dinamitzador - Cal que el propietari de l’establiment tingui: . Objectius i missatge de cara al client. . Criteris d’actuació en el seu establiment.

Eix comercial de la Creu Coberta:Criteris - De tipus comercial . Aparador . Disposició dels productes . Il·luminació, etc. - De tipus comunicatiu . Coneixement del producte . Atenció personalitzada Amabilitat, etc. . Els hàbits lingüístics són una eina de fidelització dels clients

Eix comercial de la Creu Coberta Coneixem la cultura del canvi Els professionals del comerç estem acostumats als canvis. Ara cal: . estudiar el nostre producte . tenir clars els nostres criteris i el nostre missatge . actuar per oferir valor afegit - El valor afegit lingüístic és una eina que té molta força: estableix lligams emocionals molt forts.

Què fem? Donar el que és propi és tractar d’igual a igual - No oblidar els nostres objectius i missatges. - Oferir la llengua que és característica i pròpia del país que els acull: la llengua catalana. - Podem saludar en la llengua pròpia i si no ens entenen i coneixem la llengua del client, podem canviar, però recordeu que estem parlant de llengües com poden ser: l’amazic, l’anglès, l’àrab, el cantonès, el castellà, el francès, el mandarí o el wolof, per citar-ne algunes. Donar el que és propi és tractar d’igual a igual

Com ho fem?= Criteris - Amb naturalitat . La vostra salutació ha de ser: Bon dia, el puc ajudar? . Si posen objecció i són turistes, busqueu una llengua comuna de relació. . Si no ho són, podeu preguntar-los quin és el seu país d’origen i en quina llengua volen ser atesos. . Mentre els ateneu en la llengua que han demanat els podeu explicar que només sentint-lo parlar, el català, el poden aprendre molt ràpidament i que els podeu ajudar. No perdeu el somriure perquè dóna proximitat i, recordeu, no l’han de parlar ells, l’hem de parlar nosaltres

I si qui atén no parla català? - El vostre comercial ha de compartir els vostres objectius i els vostres criteris. Sou un equip! - Si no sap parlar català, cal que vosaltres sempre li’n parleu, perquè el pugui entendre i aprendre. - Ha d’aprendre unes quantes frases que li seran de molta utilitat. . Jo no parlo català però el puc entendre. . Fa poc que he arribat. No parlo català, però l’estic aprenent. . Fa poc que he arribat. Si m’ho diu a poc a poc el podré entendre.

Conclusions: llengua catalana, llengua comuna comercial. 1. El valor afegit lingüístic és una eina molt forta: estableix lligams emocionals. 1. Donar la benvinguda al client amb un Bon dia, què desitja? 2. La proximitat i el fet d’oferir allò que és propi són dues bones estratègies. 2. La llengua crea empatia i confiança. 3. Cal establir criteris i aplicar-los. 3. Parlar sempre en català al vostre comercial. 4. Els hàbits creen conductes i les conductes modifiquen creences. 4. Abans de deixar de parlar en català, assegureu-vos bé de la llengua en què volen ser atesos els vostres clients. L’ús de la llengua catalana es el vostre valor afegit!

Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona): El Català i les Noves Tecnologies :El Correu Electronic Investigació i Desenvolupament I+D Barcelona. 6 i 13 d’Octubre 2008